PDA

View Full Version : open snaren geluid



saddam
24 oktober 2004, 19:35
hey, ik werk sinds 3 maanden aan m'n snelheid, maar ik erger me kapot aan het volgende: als ik snel speel, dan hoor ik voortdurend het geluid van open snaren, en dat klinkt klote als je met distortion aan speelt! kunnen jullie me vertellen hoe ik dit moet oplossen?

grtz

Bluesbreaker
24 oktober 2004, 20:33
de open snaren niet aanslaan :???:

Das Schaap
24 oktober 2004, 20:41
Leren dempen, en wel rustig opbouwen, niemand kon meteen al racen.

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 22:19
niet oefenen op snelheid! maar oefenen op mooie muziek, want dat is wat je maakt! snelheid is slechts een manier om er te komen, geen doel op zich. Dan werk je meteen aan de open snaren.

Shakeel
24 oktober 2004, 23:31
Als je extreme taps+legato doet >> haarband of sok om je hals binden

Das Schaap
24 oktober 2004, 23:40
Ook handig bij sweeps :oops:

jimihendrix
25 oktober 2004, 01:19
niet te hard slaan op de snaren,
gewoon rustig met je plectrum of hoe je het ook doet
op de snaren enz enz.

je vingers op de nek doen het werk wel.

Musical Greetzz...Marco 8-)

sneez0r
27 oktober 2004, 18:04
Je kan echt geen haarbandje om je snaren gaan binden. Ze zien je al aankomen bij een concert, of nog leuker, als je moet voorspelen voor een commissie.

Beroer je de snaren of wordt het natuurlijk geronk gewoon versterkt (bijvoorbeeld door single-coils onder een fijne TL-buis)?

taylor
28 oktober 2004, 10:36
1 vriend van me in 1 shred gitaar band had altijd 1 paars sjaaltje of doekje om zijn gitaar hals(voor taping part of legato),dat stond best cool.

maar goed je moet ook gewoon zonder kunnen.

jimihendrix
28 oktober 2004, 13:26
probeer maar wat ik zei,

zo doen ze het....

neem het nummer van
Dire Straits - Brothers In Arms.

Marco 8-)

sneez0r
28 oktober 2004, 16:47
1 vriend van me in 1 shred gitaar band had altijd 1 paars sjaaltje of doekje om zijn gitaar hals(voor taping part of legato),dat stond best cool.