PDA

View Full Version : open snaren geluid



saddam
24 oktober 2004, 19:35
hey, ik werk sinds 3 maanden aan m'n snelheid, maar ik erger me kapot aan het volgende: als ik snel speel, dan hoor ik voortdurend het geluid van open snaren, en dat klinkt klote als je met distortion aan speelt! kunnen jullie me vertellen hoe ik dit moet oplossen?

grtz

Bluesbreaker
24 oktober 2004, 20:33
de open snaren niet aanslaan :???:

Das Schaap
24 oktober 2004, 20:41
Leren dempen, en wel rustig opbouwen, niemand kon meteen al racen.

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 22:19
niet oefenen op snelheid! maar oefenen op mooie muziek, want dat is wat je maakt! snelheid is slechts een manier om er te komen, geen doel op zich. Dan werk je meteen aan de open snaren.

Shakeel
24 oktober 2004, 23:31
Als je extreme taps+legato doet >> haarband of sok om je hals binden

Das Schaap
24 oktober 2004, 23:40
Ook handig bij sweeps :oops:

jimihendrix
25 oktober 2004, 01:19
niet te hard slaan op de snaren,
gewoon rustig met je plectrum of hoe je het ook doet
op de snaren enz enz.

je vingers op de nek doen het werk wel.

Musical Greetzz...Marco 8-)

sneez0r
27 oktober 2004, 18:04
Je kan echt geen haarbandje om je snaren gaan binden. Ze zien je al aankomen bij een concert, of nog leuker, als je moet voorspelen voor een commissie.

Beroer je de snaren of wordt het natuurlijk geronk gewoon versterkt (bijvoorbeeld door single-coils onder een fijne TL-buis)?

taylor
28 oktober 2004, 10:36
1 vriend van me in 1 shred gitaar band had altijd 1 paars sjaaltje of doekje om zijn gitaar hals(voor taping part of legato),dat stond best cool.

maar goed je moet ook gewoon zonder kunnen.

jimihendrix
28 oktober 2004, 13:26
probeer maar wat ik zei,

zo doen ze het....

neem het nummer van
Dire Straits - Brothers In Arms.

Marco 8-)

sneez0r
28 oktober 2004, 16:47
1 vriend van me in 1 shred gitaar band had altijd 1 paars sjaaltje of doekje om zijn gitaar hals(voor taping part of legato),dat stond best cool.

maar goed je moet ook gewoon zonder kunnen.
Dan weet je meteen al dat zo iemand nooit de moeite heeft genomen écht serieus aan zijn spel te werken.

Wat bij mij nog net door de beugel kon, was het trucje van Vai op zijn Live in London-DVD. Tijdens een legato-cadenza hield hij zijn rechterhand bij de nut om de snaren te dempen. Vai wist er mee weg te komen omdat hij net zo goed in het geven van een show is als in gitaar spelen.

taylor
29 oktober 2004, 10:39
nou, hij heeft 1 periode gehad dat die zeker heel serieus was,bedoel is toch 1 van de weinige die ik ken die zonder les en uit boeken enzo best heel ver is gekomen,in die tijd sprak die stijl mij wel aan(zo'n 12 jaar geleden)als ik nu terug kijk vind ik het zelf ook helemaal niks(shred stijl) maar goed...
misschien was het ook wel cool in mij herinering als je nu zou zien zou het idd belachelijk kunnen zijn