PDA

View Full Version : Spijkerstof als tolex



Franc
24 oktober 2004, 17:13
Heb het in het verleden wel eens gedaan met blauw spijkergoed (toen ik nog 0 verstand had van amps of zelfbouw - http://www.soscastoa.com/gallery/Old100W/cat_eddie), maar wil het nu nogmaals proberen in de reincarnatie van dezelfde versterker.

Ik vond het destijd een *briljante* vinding van mezelf :-D maar wil het nu beter aanpakken.


Nou begrijp ik dat je Tweed moet behandelen na bevestiging met een afdichtend spul zodat er geen vocht en vuil in het tweed gaat zitten.

Weet iemand hoe dit precies heet en of dit dus ook op jeans zou werken :D

Benieuwd, je kunt leuke effecten met jeans krijgen, als je het bijv. binnenstebuiten gebruikt 8-)

Antoon
25 oktober 2004, 16:24
Fender gebruikte in de 50er jaren geloof ik schellak (wordt door een bepaald soort rups afgescheiden en werd vroeger ook wel gebruikt voor een politoerlak op violen; de vlokken die je aanmaakt met alcohol kun je nog steeds wel kopen in verschillende tinten) als sealer voor het tweed gebruikt. Gewone nitrocelluloselak wordt tegenwoordig door kloonbouwers het meest gebruikt. Volgens mij gaat gewone Hema doorzichtige lak ook

pimmetje
25 oktober 2004, 17:56
Of gewoon voordat je stof op je versterker plakt 't eerst 3 dagen in een mengsel van peuken en schraal bier laten liggen.... hoef je je verder geen zorgen meer te maken :D.

Mr.Jay
25 oktober 2004, 19:20
Fender gebruikte in de 50er jaren geloof ik schellak (wordt door een bepaald soort rups afgescheiden en werd vroeger ook wel gebruikt voor een politoerlak op violen; de vlokken die je aanmaakt met alcohol kun je nog steeds wel kopen in verschillende tinten) als sealer voor het tweed gebruikt. Gewone nitrocelluloselak wordt tegenwoordig door kloonbouwers het meest gebruikt. Volgens mij gaat gewone Hema doorzichtige lak ook

heb es een Bassman met Botenlak gedaan > keihard, kan ie ook tegen een stootje.

JaY

DREAMMACHINE
25 oktober 2004, 19:48
tip: ... naai er ook een paar kontzakken op, handig voor plectra etc! :razz:

Franc
25 oktober 2004, 20:24
Hahaha die is leuk :)
Misschien doe ik het wel ;)