PDA

View Full Version : Strat-imatatie merken



tbros2000
24 oktober 2004, 17:10
Hallo,

Ik ben van plan 1 van deze merken een Strat te gaan kopen:

London City (de VS-1, Spitfire, Starfire, whatever)
Aria (de STG 003 of 004)
Squier (als ik ergens de Protone kan vinden zou mooi zijn)
Silvertone (SS11)
Yamaha (Pacifica)


Wie heeft ervaring met deze modelen??? Ik heb al gekeken bij winkels of ze deze gitaren hadden in hun assortiment, maar geen 1 heeft ze allemaal natuurlijk. En de ene winkelier zegt dat die Squier beter is dan die Silvertone, en de andere weer dat Aria ruk is en dat Richwood weer goed is. Ik kan er geen wijs uit. Plus er komt nog eens bij dat ik hiaat ben in de wereld van de elektrische gitaar dus ik heb geen verstand van de elektronica die in die dingen zit enz. Dus ik kan ook nooit met die winkelier in discussie gaan die die zegt dat Aria ruk is ofzo.

Dus deel die ervaringen/tips bij het kopen van me eerste elektrische gitaar!

stimmt
24 oktober 2004, 17:50
waarom niet voor weinig geld meer, een mexicaanse fender strat kopen...?

die vind je voor 400 euro al hoor, misschien nog wel minder

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 18:07
waarom niet voor weinig geld meer, een mexicaanse fender strat kopen...?

die vind je voor 400 euro al hoor, misschien nog wel minder
400 is duur...
voor minder kan je zelfs wel een japanse op de kop tikken (die beter als de usa of de mexico zijn...)

tbros2000
24 oktober 2004, 18:21
tweedehands hebben jullie het nu over neem ik aan?

en ik vind 400 euro toch al een aanzienlijk hoger bedrag dan 150 a 250 euro (ongeveer 2 keer zo duur dus 400 euro)

hansoonk
24 oktober 2004, 18:41
Beetje geduld hebben loont. Ik heb pas een '89 Japanse Fender Stratocaster gekocht voor 250 Euro via Marktplaats, maar ik geef toe dat dat wel goedkoop is. Als je dan toch voor iets anders kiest, kun je ook tweedehands overwegen. 2e hands Squiers gaan vaak voor zo'n 150 Euro. Voordeel is dat je na een poosje als je meer geld hebt de Squier weer kunt verkopen, waarbij je er zelf waarschijnlijk helemaal niet zo veel bij inschiet.

De London City heeft trouwens een hele goede recentie gekregen in de Gitarist. Een Squier Protone kost minstens zoveel als een Mexicaanse of Japanse Fender.

tbros2000
24 oktober 2004, 18:56
ja okay maar is Gitarist een Engels blad? Want die Engelsen hebben zijn altijd positief over wat uit eigen land komt... dat zie je ook altijd bij Topgear ofzo... gaan ze niet engelse wagens afzeiken. Welke London City hebben ze gereviewd trouwens? de VS-1 van 130 euro of de Starfire van 300 euro?

wietse
24 oktober 2004, 19:03
ja okay maar is Gitarist een Engels blad? Want die Engelsen hebben zijn altijd positief over wat uit eigen land komt... dat zie je ook altijd bij Topgear ofzo... gaan ze niet engelse wagens afzeiken. Welke London City hebben ze gereviewd trouwens? de VS-1 van 130 euro of de Starfire van 300 euro?

dan heb jij nog nooit echt topgear goed bekeken.
en de gitarist is een nederlands blad die helaas bijna alles een goede recentie geeft ,want ja ze moesten hun sponsors eens kwaad maken. :-D

maar van london city hoor je erg veel goeds , en blijf aub bij de goedkoopste modellen uit de buurt dat is eigenlijk ongeacht merk allemaal rotzooi.
een stapje duurder en het is al veel beter.
koop 2ehands neem iemand mee die er wat vanaf weet zodat je niet met echte en veel te dure bagger thuis komt.
en omdat er london city op staat is het nog niet engels zullen wel uit korea of china komen denk ik.

Wormaap
24 oktober 2004, 19:18
Als'k me niet vergis is LC toch 'n Neerlandsch merk?
Wel in Korea of China ofzo gemaakt...

tillens
24 oktober 2004, 19:23
London city is inderdaad een nederlands merk. Begonnen als versterker fabrikant in amsterdam, om marshalls te kopieren zeg maar, de super leads na te bootsen. Nu is het door een nederlandse importeur weer tot leven geblazen en zetten de merknaam ook op gitaren. inporteur is www.jic.nl . de gitaren hebben een tijd terug inderdaad in dat blad gestaan en was ronduit positief over de gitaren. ook het tele model kreeg veel lof. succes met je zoektocht, want de lc gitaren zijn vrij moeilijk te vinden op de een of andere manier.

tbros2000
24 oktober 2004, 19:24
wel oerlelijk man die Spitfires van London City

http://www.jic.nl/images/Gitaren/LC/SPITFIRE_3TS_BIG.jpg

zeg nou zelf, dat is toch geen porrem

Shaggy
24 oktober 2004, 19:59
en zo'n gelakte maple hals speelt retestroef

wietse
24 oktober 2004, 20:01
wat is daar mis mee , gewoon een sunburst stratmodel met tortoise slagplaat.
ik vind hem wel mooi.
je kan hem natuurlijk in diverse kleuren en met verschillende slagplaten krijgen , net wat je mooi vindt zie dit liever dan zo'n standaard zwart wit strat.

wietse
24 oktober 2004, 20:02
en zo'n gelakte maple hals speelt retestroef
niet als je hem goed in de was zet.

Michael AE
24 oktober 2004, 20:16
Ik heb zo'n London City, en het is een wereldgitaartje. Zeker voor dat geld prima. Ik heb er wel even een witte slagplaat op gezet, want die slagplaat ziet er inderdaad niet uit.

iam
24 oktober 2004, 20:20
is da uit echt hout gemaakt die LC?

is het het waard om bv een USA slagplaat (met elementen nat.) erop te zetten...

Michael AE
24 oktober 2004, 20:30
Ja, dat is hij zeker waard. Het is echt hout, en de hals speelt ondanks dat hij gelakt is perfect, als je, zoals Wietse zegt, hem goed schoonhoudt. Hij speelt lekkerder dan mijn USA strats. :o

Als je ergens tweedehands pickupjes kunt krijgen is het zeker de moeite waard die erin te zetten. Onversterkt klinkt hij namelijk prima. Je moet wel even een goed exemplaar zoeken, want er kan nog wel eens een "meloen" tussen zitten.

tbros2000
24 oktober 2004, 20:34
kan je die slagplaten dan zo los kopen?

die sunburst kleuren van LC zijn het net niet...

die van Aria zijn al beter

http://www.ariaguitars.com/int/series/stg003/images/stg003_02.jpg

o ja het liefst zie ik een strat niet zwart maar in mooie sunburst (mits wel goed uitgevoerd)

tbros2000
24 oktober 2004, 20:36
en oja die gelakte hals vind ik ook ugly en lijkt me niet fijn spelen. Die Richwood vintage hebben dat ook

Michael AE
24 oktober 2004, 20:51
en oja die gelakte hals vind ik ook ugly en lijkt me niet fijn spelen. Die Richwood vintage hebben dat ook


en de hals speelt ondanks dat hij gelakt is perfect, als je, zoals Wietse zegt, hem goed schoonhoudt.

:roll:

Michael AE
24 oktober 2004, 20:53
Ik vind de looks minder belangrijk dan de kwaliteit, maar de LC ziet er in het echt super goed uit. Doe jezelf een lol, en probeer er eens een.

wietse
24 oktober 2004, 20:53
meeste strats hebben een gelakte hals ook de echten , die japanse squier van mij heeft het ook alleen die heeft een rosewood toets en dat wordt natuurlijk nooit gelakt.
ik heb niet één gitaar in m'n collectie waarvan de hals niet gelakt is ,ongeacht model.
alleen de paar gitaren met een maple hals en fretboard die hebben ook een gelakt fretboard.
is nodig omdat maple toch vrij zacht hout is ongelakt zou het fretboard erg snel slijten.

John P
24 oktober 2004, 22:42
Bijna alle maple halzen zijn gelakt! Ik snap dat verhaal van dat stroeve spelen dus niet. En inderdaad:ik stond ook te kijken van de kwaliteit van de London City gitaren. Voor dat geld.....! Ik vond die tele van LC de lekkerste.

episua
25 oktober 2004, 16:51
Eigenlijk vind bijna alle budget stratocasters/tele's niet slecht.
Maar pas wel op dat niet de goedkoopste koopt.
Bijvoorbeeld, liever een Squier standaard strat dan een affinity.
Of, liever een Richwood vintage strat dan de standaard.
Meestal scheelt het namelijk maar enkele tientjes.

Javaca
25 oktober 2004, 22:38
Stroeve hals?

Heel lichtjes schuren met het fijnste schuurpapier.

"Matte" lak speelt over het algemeen vrij snel, Glanzende lak wil nog weleens wat stroever en plakkeriger aanvoelen.

tbros2000
27 oktober 2004, 14:10
gisteren ben ik naar die london city gitaren wezen kijken. Ze zijn inderdaad in het echt lang niet zo lelijk als die plaatjes die ze op internet zetten, plus je kan er gewoon een witte slagplaat op laten zetten. Wel een beetje dom van die gasten dat ze dat zo op internet zetten. Maar goed, als ik weer geld heb ga ik er eind volgende maand eentje kopen. 8-)

Nicci
29 oktober 2004, 18:17
en zo'n gelakte maple hals speelt retestroef
niet als je hem goed in de was zet.

ik neem aan dat je een geintje maakt?

FonZZo
29 oktober 2004, 20:10
Londaon City gitaren zijn zéér goede gitaren kwa prijs/kwaliteit.
Heb zelf een Comet (Tele) gekocht om er een hotrails in te zetten maar wil deze nu standaard houden omdat er uit het brugelement een heel goed geluid komt. Ik koop er nog een bij om dat plan alsnog uit te voeren.
LC spelen en klinken erg goed!

Frusciante_niels
18 januari 2008, 16:15
Ik heb zelf al een aantal jaar een zwarte Protone strat. hele fijne gitaar.. heb hem voor €275,- gekocht als eerste electrische gitaar en kwam er pas later achter dat het een protone was en ben ze alleen nog maar duurder tegen gekomen..:D

Saf
18 januari 2008, 16:25
heb een squier affinty strat en die heeft een mooiere elzen body dan de fender strat die ik heb gehad. Het de squier bewaard. oke die elementne zijn niet alles maar wat betreft afwerking etc van i ker erg weinig verschil zitten in de affinity en de standaard. eignelijk helemaal niets.

Of ze een goede plank elzen nu in china, japan, mexico of in de states met een cnc machine tot body freeesen maakt voor de kwaliteit niets uit.

Squier4ever
18 januari 2008, 17:11
Ik heb zelf al een aantal jaar een zwarte Protone strat. hele fijne gitaar.. heb hem voor €275,- gekocht als eerste electrische gitaar en kwam er pas later achter dat het een protone was en ben ze alleen nog maar duurder tegen gekomen..:D

erg fijn, maar je reageert op een topic uit fucking 2004.