PDA

View Full Version : Strat-imatatie merken



tbros2000
24 oktober 2004, 17:10
Hallo,

Ik ben van plan 1 van deze merken een Strat te gaan kopen:

London City (de VS-1, Spitfire, Starfire, whatever)
Aria (de STG 003 of 004)
Squier (als ik ergens de Protone kan vinden zou mooi zijn)
Silvertone (SS11)
Yamaha (Pacifica)


Wie heeft ervaring met deze modelen??? Ik heb al gekeken bij winkels of ze deze gitaren hadden in hun assortiment, maar geen 1 heeft ze allemaal natuurlijk. En de ene winkelier zegt dat die Squier beter is dan die Silvertone, en de andere weer dat Aria ruk is en dat Richwood weer goed is. Ik kan er geen wijs uit. Plus er komt nog eens bij dat ik hiaat ben in de wereld van de elektrische gitaar dus ik heb geen verstand van de elektronica die in die dingen zit enz. Dus ik kan ook nooit met die winkelier in discussie gaan die die zegt dat Aria ruk is ofzo.

Dus deel die ervaringen/tips bij het kopen van me eerste elektrische gitaar!

stimmt
24 oktober 2004, 17:50
waarom niet voor weinig geld meer, een mexicaanse fender strat kopen...?

die vind je voor 400 euro al hoor, misschien nog wel minder

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 18:07
waarom niet voor weinig geld meer, een mexicaanse fender strat kopen...?

die vind je voor 400 euro al hoor, misschien nog wel minder
400 is duur...
voor minder kan je zelfs wel een japanse op de kop tikken (die beter als de usa of de mexico zijn...)

tbros2000
24 oktober 2004, 18:21
tweedehands hebben jullie het nu over neem ik aan?

en ik vind 400 euro toch al een aanzienlijk hoger bedrag dan 150 a 250 euro (ongeveer 2 keer zo duur dus 400 euro)

hansoonk
24 oktober 2004, 18:41