PDA

View Full Version : MARSHALL SL-X powerdropping



josh.vandenberg
24 oktober 2004, 16:04
Ik heb een slx versterker.Daar heb ik een probleem mee waar ik niet uitkom.

Als ok er op speel,valt de versterker langzaam stil, zonder stoor of bromgeluiden.De versterker heeft 4 6l6 buizen in de eindtrap en 4 ecc83 buizen in de voortrap.

de eerste 3 ecc buizen verliezen alle verlichting.En alles is stil.De effect return werkt wel ,dus vanaf de fasedraaier doet ie het dan weer.Er is een defect geweest in de gloeispanningen.Dat is klungelig gemaakt met alleen soldeer.Ik heb dat met zilverdraad gemaakt en hij blijft eigenlijk weg vallen.

De eerste 3 zijn dc en de rest is ac gloei spanning.Ook het gedeelte met ac -gloeuispanning valt weg en dus heb ik de eindbuizen maar vervangen.Ik weet nog niet of dat geholpen heeft voor het eindgedeelte.Ikhoop het ,maar weet het nog niet.

Heeft iemand weleens gehoord van deze fout.En zo ja ,wat is de veroorzaker.Is het misschien de grote elco van 10000 uF ,naar het pre gedeelte .Maar waarom doet de eindtrap dan ook raar????

De voorbuizen zijn nieuwe JJ 's en de eindbuizen zijn sovteks.Als ie het doet klinkt het mieters ,maar ik moet 'm wel aankrijgen

AART
24 oktober 2004, 16:23
laat er een tech naar kijken...


maare, op de ahcterkant zitten ledjes die aangeven of de eindbuizen kapot zijn, weet je iig of dat het nog doet....

josh.vandenberg
24 oktober 2004, 19:16
Nee,de leds zijn goed.

Ik heb weleens eerder zoiets gehad.Maar dan niet de ene of de andere kant die wegvalt.vreemd

AART
24 oktober 2004, 19:52
volgens mij moet jij gewoon naar de buizendokter met je amp. :)

Mitch
24 oktober 2004, 20:38
Ik zal het nog eens navragen, maar volgens mij ken ik iemand die met een 900 exact dat probleem had. Tijdje spelen, daarna wegzakken.

Phyrexian
25 oktober 2004, 13:04
Een vriend van me heeft een JCM900 4100 (Dual Reverb, 100 watt). Zijn geluid viel ook regelmatig weg. Plost. Zomaar zonder aan de amp of een knop te komen.
We hebben toen de amp afgezet; contactspray op alle knoppen vooraan gedaan, flink rondgedraaid (de knopjes). Ook contactspray in de fx-send en fx-return (belangrijk). Half uur laten drogen. Probleem opgelost.
We zijn nu ongeveer drie maanden verder en de amp doet het sindsdien perfect.

Misschien dat jouw probleem een andere oorzaak heeft (wij hebben toen niet naar de buizen gekeken) maar probeer het eens, het kan zeker geen kwaad.