PDA

View Full Version : Meeting evaluatie: Gitaren



SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 15:48
test

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 15:48
dit topic op verzoek van lennart in moderne versterkers:

Gister even het e.e.a bespeeld, mijn review:

Lennart (neg k3 fan) zijn Agile:
Speelde en klonk lekker, maar voelde toch lichter en 'plastic'-er aan als een les paul, maar desalniettemin een lekkere gitaar (zeker voor het geld :) ) zag er ook netjes afgewerkt uit enzo.

Erik (anders D. ) zijn PRS custom 22:
errrrrrg lekkere gitaar, alleen het neckprofiel was niet helemaal mijn kopje thee (voelde 'klein' aan), de looks spreken voor zich natuurlijk en de klank was ook lekker aggressief (speelde erop door een powerball :D)

tot hier mijn ervaringen, deelt uw meetinggitaarervaringen met ons...

Harry
24 oktober 2004, 16:59
stom stom stom, helemaal vergeten op andere gitaren te spelen. Heb nog wel even met Ieme's antieke Les Paul Junior in mijn handen gestaan, dat leek me wel een lekkere rock'n roll gitaar. Lekkere korte hals, want die hoge regionen heb je toch niet echt nodig.

Anders Destium
24 oktober 2004, 21:07
Shadow van Sinis: Fijne en degelijke gitaar. Het brugelement klonk lekker strak, de andere elementen heb ik niet echt geprobeerd (singlecoils, bleh :lol: ). Hij zag er ook best aardig uit en speelde ook heel behoorlijk, onbekend merk zodat de bang for the buck erg ok is!

Agile LP van Lennart: Hij zag er netjes afgewerkt uit, en door de Seymour Duncans klonk hij zeker niet slecht. Hij speelde alleen voor geen meter, hij had een ontzettend stroeve hals in vergelijking tot de andere gitaren waar ik op heb gespeeld tijdens de meeting. Voor het geld zeker de moeite.

Jackson Kelly van Ben: Geweldige uitstraling door de opvallende finish, speelde fijn alleen gruwelijk nek heavy. Hij klonk ook best goed door de Framus.

LAG Roxanne van Alhambra: Hele mooie gitaar, super afgewerkt ook. Een ontzettend fijne blues/rock bak (klonk erg mellow), helaas zijn dat niet mijn favo stijlen!

NeeraDJ
24 oktober 2004, 21:21
Hmm Sinis is vrij positief en Anders D is vrij mediocre in zijn beoordeling. Ik had graag een review van de Shadow willen lezen, was er helaas niet bij en Sinis is er altijd verbazingwekkend optimistisch over. Heeft er nog iemand anders op dat ding gespeeld?

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 21:24
Lennart (die vond de hals Tè ibanez/jackson achtig, en dus te dun)
Ben??? (die heeft er vaker op gespeeld, maarja, die heeft toch geen verstand van gitaren :P (geintje ben) )
ennuh....weet t verder niet

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 21:27
ohja, sash heeft er ook weleens op gespeeld :D

wietse
24 oktober 2004, 21:29
stom stom stom, helemaal vergeten op andere gitaren te spelen. Heb nog wel even met Ieme's antieke Les Paul Junior in mijn handen gestaan, dat leek me wel een lekkere rock'n roll gitaar. Lekkere korte hals, want die hoge regionen heb je toch niet echt nodig.
jammer harry er was keuze zat :-D

ben???
24 oktober 2004, 21:29
shadow: hals naar mijn mening te dik, heb ze echt zo dun mogelijk. sound is echt wel oke!

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 21:31
hals te dik?
die hals is dus fucking dun :D
maarja, ieder zo zn smaak :)

ben???
24 oktober 2004, 21:32
nee ik vond m te dik...

sash
24 oktober 2004, 21:52
nee ik vond m te dik...

Ze zeggen dat een man de hals kiest naar formaat penis :razz:

Rubenios
24 oktober 2004, 21:57
nee ik vond m te dik...

Ze zeggen dat een man de hals kiest naar formaat penis :razz:

vandaar dat jij t liefste op van die korte 22 fret nekjes speelt

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 22:05
Lennart (die vond de hals Tè ibanez/jackson achtig, en dus te dun)

mja, hij had echt zon feel van een 'snelle' gitaar, echt een overduidelijke jackson/ibanez achtige feel, dan weet iedereen wel wat ik bedoel. Niet negatief of positief verder, gewoon een observatie.

ik heb hem niet ingeplugd gehoord.

en wat is er mis met de nek van mn agile anders?? jij bent de eerste die er wat over zegt! ik heb namelijk al vaker gehoord dat mensen hem fijner/beter vonden dan de gibsons in hun bezit....

de lag van alhambra was erg erg leuk, heel mooie gitaar, superfijne nek, best dun maar echt heerlijk. Afwerking was ook leuk, heb hem alleen niet ingeplugd gehoord.

de gibson van mr bluesbreaker was ook erg mooie, super warm en mellow (komt door de burstbuckers volgens hem en ik geloof hem best), maar toch imo niet genoeg om het ongeloofelijke prijsverschil te rechtvaardigen (vergeleken met de agile dus).

Baco
24 oktober 2004, 22:20
en wat is er mis met de nek van mn agile anders?? jij bent de eerste die er wat over zegt! ik heb namelijk al vaker gehoord dat mensen hem fijner/beter vonden dan de gibsons in hun bezit....


Rustig, rustig, je moet je zo niet aangevallen voelen :roll: Iedereen heeft zo zijn favoriete neck shape, en een andere nek kan perfekt stroef spelen. Ik ben ook niet echt voor die dunne Ibanez nekjes, een PRS Tremonti bijvoorbeeld is dan net iets te veel van het goede (is een halve baseball knuppel ahw), voor mij zit de Dean V neck daar perfekt tussenin.

Ieder zijn ding, zo zijn we allemaal tevreden :wink:

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2004, 22:26
[quote=SiNiSTRaL]maar toch imo niet genoeg om het ongeloofelijke prijsverschil te rechtvaardigen (vergeleken met de agile dus).

Lennart, ik denk dat je gewoon te gierig bent, vuile Nederlander :wink:

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 22:28
ik ben ook extreem gierig, sorry.

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 22:37
[quote=SiNiSTRaL]maar toch imo niet genoeg om het ongeloofelijke prijsverschil te rechtvaardigen (vergeleken met de agile dus).

Lennart, ik denk dat je gewoon te gierig bent, vuile Nederlander :wink:

waarom staat er in die quote 'sinistral schreef', terwijl ik dat niet schreef?, ff editten bitte ;) )

Anders Destium
24 oktober 2004, 22:59
en wat is er mis met de nek van mn agile anders?? jij bent de eerste die er wat over zegt! ik heb namelijk al vaker gehoord dat mensen hem fijner/beter vonden dan de gibsons in hun bezit....



Gibsons staan er nou ook niet om bekend dat ze zo lekker spelen :lol: Ik vond hem echt voor geen meter lopen.

Mithrandir
24 oktober 2004, 23:30
En de truuk is om er dan toch zo op te spelen dat iedereen naar je wilt luisteren.

Anders Destium
24 oktober 2004, 23:37
Ik ben geen masochist.

Mithrandir
24 oktober 2004, 23:39
Ook geen gitarist :wink:

Anders Destium
24 oktober 2004, 23:45
Ik was vergeten dat gitaristen mensen zijn die zichzelf het liefst kwellen en constant om aandacht verlegen zitten :roll:

Dan maar geen gitarist 8-)

SiNiSTRaL
24 oktober 2004, 23:46
:-D :-D :-D

NeeraDJ
25 oktober 2004, 12:28
Grappige quotes in deze topic:

nee ik vond m te dik...



[quote=SiNiSTRaL]maar toch imo niet genoeg om het ongeloofelijke prijsverschil te rechtvaardigen (vergeleken met de agile dus).

Lennart, ik denk dat je gewoon te gierig bent, vuile Nederlander :wink:

waarom staat er in die quote 'sinistral schreef', terwijl ik dat niet schreef?, ff editten bitte ;) )

:-D . Die Shadow is dus wel redelijk, maar niet denderend? Misschien gewoon ieder zijn eigen smaak ofzo. Misschien moet ik gewoon op je uitnodiging in gaan om 'm zelf te komen bespelen, Pat

Anders Destium
25 oktober 2004, 13:09
Tja, je moet het zo zien: ik als niet-gitarist kan hem natuurlijk moeilijk beoordelen :D

Ik vond hem vergelijkbaar met een Ibanez 5-serie qua hardware, doen en laten. Hij is niet zo goed als bijvoorbeeld een RG3120 in mijn ogen en oren, maar hij was dan ook een stuk goedkoper :) Zeker geen gitaar waarvoor je je hoeft te schamen!

Net als altijd: je kunt het het best zelf voelen, want wie weet vind jij het profiel helemaal geweldig, hem super klinken en krijg je natte dromen van het design :wink:

NeeraDJ
25 oktober 2004, 15:35
Van het design niet haha, ik wil nu wat extremers of juist iets minder extreems dan een strat iets in de zin van een Jackson USA Kelly, heb de vent van de Custom Shop niet meer gesproken maar misschien heb ik nog kans op zijn aanbieding, of een higher-end Les Paul. Die ESP Jack E Lee op gitaarmarkt lijkt me verder ook niet verkeerd, alleen is mij weer te traditioneel. Verder bevalt die kleur van die Shadow me ook niet zo.

Sinis is er alleen altijd vol lof over, dus lijkt het me wel een leuk gitaartje om te testen

ieme
25 oktober 2004, 15:42
Ik vond die WITTE Haarstrat, (eigenaar zn naam ben ik vergeten...) erg lekker spelen!

Anders Destium
25 oktober 2004, 15:45
Van het design niet haha, ik wil nu wat extremers of juist iets minder extreems dan een strat iets in de zin van een Jackson USA Kelly, heb de vent van de Custom Shop niet meer gesproken maar misschien heb ik nog kans op zijn aanbieding, of een higher-end Les Paul. Die ESP Jack E Lee op gitaarmarkt lijkt me verder ook niet verkeerd, alleen is mij weer te traditioneel. Verder bevalt die kleur van die Shadow me ook niet zo.

Sinis is er alleen altijd vol lof over, dus lijkt het me wel een leuk gitaartje om te testen

Er schijnt een zwarte bij de frietbak in Rotterdam te staan voor 350 E (uit het hoofd, dat zei Ben geloof ik). Daar kun je hem ook uitproberen.

ben???
26 oktober 2004, 21:08
Van het design niet haha, ik wil nu wat extremers of juist iets minder extreems dan een strat iets in de zin van een Jackson USA Kelly, heb de vent van de Custom Shop niet meer gesproken maar misschien heb ik nog kans op zijn aanbieding, of een higher-end Les Paul. Die ESP Jack E Lee op gitaarmarkt lijkt me verder ook niet verkeerd, alleen is mij weer te traditioneel. Verder bevalt die kleur van die Shadow me ook niet zo.

Sinis is er alleen altijd vol lof over, dus lijkt het me wel een leuk gitaartje om te testen

Er schijnt een zwarte bij de frietbak in Rotterdam te staan voor 350 E (uit het hoofd, dat zei Ben geloof ik). Daar kun je hem ook uitproberen.

jep, heb m vandag nog ff bespeeld. 350 euro, maar t ding staat er al een tijdje weg te rotten dus je moet m voor minder meekrijgen. trans zwart, met een paar deukjes erin. Schaller hardware, shadow elementen. De hals is idd niet zo dik als me bijstaat, mijn fout.

sash
26 oktober 2004, 21:15
Hoe zit het met Ieme's strats?

NeeraDJ
26 oktober 2004, 21:41
jep, heb m vandag nog ff bespeeld. 350 euro, maar t ding staat er al een tijdje weg te rotten dus je moet m voor minder meekrijgen. trans zwart, met een paar deukjes erin. Schaller hardware, shadow elementen. De hals is idd niet zo dik als me bijstaat, mijn fout.

Cool, tja ik wil 'm niet hebben, gewoon even bespelen.

Thanks for the tip, Anders D en Ben! :)

Negative K3 fan
26 oktober 2004, 21:57
Hoe zit het met Ieme's strats?

niet op gespeeld maar ze lijken me wel ernstig geil, hoe duur is zon haar strat eigenlijk?

ieme
26 oktober 2004, 21:58
Hoe zit het met Ieme's strats?

niet op gespeeld maar ze lijken me wel ernstig geil, hoe duur is zon haar strat eigenlijk?
1350 euro p stuk

Negative K3 fan
26 oktober 2004, 22:07
poeh, en 2e hands :)

ieme
26 oktober 2004, 22:12
poeh, en 2e hands :)
Wat de gek er voor geeft, staat een tele voor 750 op gitaarmarkt

Anders Destium
26 oktober 2004, 22:40
misschien kun je je Vox ervoor ruilen Lennart!

ieme
26 oktober 2004, 22:44
misschien kun je je Vox ervoor ruilen Lennart!
nee want die tele gast wil een jazzgitaar...

Anders Destium
26 oktober 2004, 22:48
Ik hou er wel gewoon over op :)

Maar dat is serieus weinig geld voor zo'n topgitaar, gelukkig heb ik helemaal niets met teles :lol:

ieme
26 oktober 2004, 22:53
ik





heb







gas








voor








een











gretsch

stewartfan
27 oktober 2004, 23:40
ik














heb














ook














gas















voor een vette gretsch binnekort mannen wordt voor gespaard