PDA

View Full Version : [Riff contest] Boudewijn



boudewijn
24 oktober 2004, 13:15
Hey daar allemaal alles goed met iedereen was er zelf even een tijdje tussen uit. :)

Bij deze post ik mijn deelname aan de contest.
Ik heb eigenklijk 3 stijlen proberen aan te houden Funk, Rock en fusion.

Toen ik met deze backing begon wist ik niet zo goed wat ik er mee aan moest maar ben dik tevreden over het eind resultaat. :-D :-D

Veel luister plezier en ik hoor het wel weer.

P.S. Zet je versterker op 10 :wink:

Groetjes Boudewijn 8-) 8-)

save as :

http://members.lycos.nl/mrpressure/boudewijn/funky_fingers.mp3

Shakeel
24 oktober 2004, 13:29
Hey Boudewijn alvast gefeliciteerd met je Pod :D

Je weet al wat ik ervan vindt he, iets genialers maken met deze backing kan volgensmij niet.. PRACHTIG gedaan.

Adios,

ShaQ 8-)

The_RockeR13
24 oktober 2004, 13:31
lol ik denk dat het geen zin meer heeft om zelf nog iets op te nemen voor de riffcontest :D Knap gedaan, het stuk sluit heel goed aan op de backing, en dat is wat ik bij sommige mis! En dan nog die vette sound en die techniek 8-) denk maar dat ik een vox tonelab ga aanschaffen!! :D

Slash Me
24 oktober 2004, 13:53
Welke akoorden speel je als begeleiding.
En welke toonlader gebruikje

Stratman70
24 oktober 2004, 15:01
hey Boudewijn....

BEDANKT HÈ! :evil:






Maar serieus: ik vind 'm dus echt geniaal! Samen met Cookiemonster voor mij de twee finalisten, omdat ze zowiezo de meest originele inzendingen zijn. En qua techniek ben je ons ALLEMAAL al de baas...dussuh...

En ach... ik ben al best blij met mijn POD 2.0, waarvan ik nog maar amper één derde van alle mogelijkheden gebruik, dus wat moet ik met een POD XT? Of zou het verschil in geluid zoveel maken?

boudewijn
24 oktober 2004, 15:38
Welke akoorden speel je als begeleiding.
En welke toonlader gebruikje

Dat verschilt per sectie .

t/m 21 sec. is het eigenlijk een Amin.

van af 22 sec. ( thema ) is het een Emin9 , Esus4/9 en een F#sus4/g#

Op de solo speel ik 2 akkoorden snel achter elkaar en dat zijn de Emin9
en de Esus4/9 ( ladder E dorisch ) Je kan de akkoorden en ladders opzoeken in guitar-pro mocht je er niet uitkomen. :-D

Vanaf 1min.12 speel ik 4 simpele akkoorden ingespeeld door toetsen.
Dat zijn de Asus4 G#sus4 Gsus4 F#sus4 gewoon een afzakkertje dus.

Het eind akkoord is een C9+

Nou volgens mij is het dit wel hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd groetjes Boudewijn :wink:

krizz
24 oktober 2004, 16:20
Erg goed zeg. Goeie mix trouwens ook. :)

Met alle respect maar ik geef de andere deelnemers weinig kans meer. :P

Das Schaap
24 oktober 2004, 16:28
Damn van de originele backing is weinig over. :lol:
Wel een leuke draai er aangegeven. Erg goed, leuke mix van stijlen, en je bent de eerste die wel door de bas-solo iets boeiends speelt. 8-)
Vet nummer, ik geef van tevoren alvast op. :lol:

Br@mbo
24 oktober 2004, 16:59
down vrees ik

Shakeel
24 oktober 2004, 17:26
down vrees ik

nee

c.hultermans
24 oktober 2004, 18:17
TOPPIE!!!

lekkere ladders en friemeltjes ook tussendoor...

Grtz,

Conrad

boudewijn
24 oktober 2004, 18:18
@ shakeel :

Je weet al wat ik ervan vindt he, iets genialers maken met deze backing kan volgensmij niet.. PRACHTIG gedaan.

Thank's shaq :-D Tof van je te horen en bedankt voor het hosten.

@ The Rocker :

lol ik denk dat het geen zin meer heeft om zelf nog iets op te nemen voor de riffcontest Knap gedaan, het stuk sluit heel goed aan op de backing, en dat is wat ik bij sommige mis! En dan nog die vette sound en die techniek denk maar dat ik een vox tonelab ga aanschaffen!!

Dank Rocker heb ook echt op de backing gelet .Wou daar niet te veel van afwijken :wink: En de vox tja wat zal ik zeggen.Heeft z'n voor en nadelen

@ Stratman : hey Boudewijn.... BEDANKT HÈ!

Yo Strat graag gedaan :wink:
Erg leuke reactie weer bedankt daarvoor .
Wat geluid betreft denk ik dat als je je sound hebt dat dat je enorm kan inspireren en tot nieuwe ideeën laat komen.Zo werkt dat bij mij iig wel.

Dus draaiën aan die knoppen.

@ Krizz :

Erg goed zeg. Goeie mix trouwens ook.

Dank je Krizz ik heb het kwa mix eigenlijk best origineel gehouden heb het wel met wat meer bass terug gemixed omdat ik het origineel wat dun vond klinken vandaar.

@ Das Schaap :

Damn van de originele backing is weinig over.
Wel een leuke draai er aangegeven. Erg goed, leuke mix van stijlen, en je bent de eerste die wel door de bas-solo iets boeiends speelt.
Vet nummer

Bedankt Schaap voor je positieve reply en leuk dat je het tof vind.Ik heb alleen niets aan de backing veranderd hoor heb het thema even terug laten komen anders word het zo opgefokt. :wink:

@ Brambo :

down vrees ik

Hoi Brambo deze snap ik niet geloof ik :???:

@ Conrad :

TOPPIE!!! lekkere ladders en friemeltjes ook tussendoor...

He ja man vooral bij een kopje koffie hehehehe :wink:
Bedankt Conrad doe je zelf ook nog mee ??



Nogmaals bedankt allemaal . :-D :-D :-D

Wel zou ik het echt tof vinden als er nog meer inzendingen komen maar misschien veranderd dat nog aan het eind van de deadline.

We praten immers wel over Paul Gilbert en dat is geen kleintje.

Verder wens ik iedereen evenveel kans toe en ben ik blij dat er zoveel muzikwaliteit :-D is in dit kleine kikkerlandje.

Groet Boudewijn

Br@mbo
24 oktober 2004, 19:09
ik kan em niet downloaden :s

het lag aan mozilla firefox , met IE lukt het wel

over het stuk heb ik niets meer toe te voegen aan de commentaren, tis prachtig

boudewijn
24 oktober 2004, 19:19
Ah gelukt zie ik dacht al ( moderator :wink: ).

Dankje voor je reactie btw. :-D

Groet Boudewijn

Bosch
24 oktober 2004, 19:26
Dit nummer is niet alleen de beste van de contest, maar voor mij persoonlijk gewoon het beste nr dat ooit op dit forum is gepost! 8)
Alles klopt: de unisolo-stukjes met de bass, de gitaartonen (clean/dist); de opbouw, de dynamiek, de verhouding shred/melodie, etc, etc.

Echt bruut!


Boudewijn, ... je bent gewoon eng! Zo goed! 8-)

boudewijn
24 oktober 2004, 21:01
Dit nummer is niet alleen de beste van de contest, maar voor mij persoonlijk gewoon het beste nr dat ooit op dit forum is gepost! 8)
Alles klopt: de unisolo-stukjes met de bass, de gitaartonen (clean/dist); de opbouw, de dynamiek, de verhouding shred/melodie, etc, etc.

Echt bruut!


Boudewijn, ... je bent gewoon eng! Zo goed! 8-)

Wow Wouter dit is echt een hele vette reply thank's broeder :wink:
Dat van iemand van jouw niveau heel waardevol.

Want ook jouw backing rules :-D

Groet Boudewijn

Bouke
24 oktober 2004, 22:49
ehhh.... Boudewijn,

Ik heb liever dat je je om een of andere vage reden terugtrekt uit deze contest :D

Man, di's gaaf hoor! Lekker opgevuld met leuke dingen en gespeeld zo als alleen jij dat kan. I take my hatje off :cool:

Zo, en nu afmelden, dan heeft de rest van de inzendingen ook weer een kans...

Bouke (verlaat met en diepe buiging deze thread en gaat hard aan de studie...)

krizz
25 oktober 2004, 00:13
En trouwens, wat moet boudewijn nog met een PODXT?? Je hebt toch al een tonelab?

Of ben je al een setup aan het bouwen voor de kids?

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2004, 01:28
poppelepee :o .................poppelepee :o ...............................poppelepeeeeeeeeeee eeeeeeeeeee :o

geweldig opgebouwd. die "hammond" aan het begin is echt heel erg gaaf. lekker kwak geluid in het sterke thema. dat stuk vanaf 1.12 vind ik echt heel erg leuk. het geluid in de solo daar kan ik ook zeer waarderen. tja, verder kan ik me wel vinden in de mening van velen dat dit de beste inzending is. owja....wat zijn verminderden????

boudewijn
25 oktober 2004, 09:01
@ : Bouke

ehhh.... Boudewijn, Ik heb liever dat je je om een of andere vage reden terugtrekt uit deze contest .

Hey dank weer.
Ik zal kijken wat ik doen kan :wink: :wink:

@ Krizz :

En trouwens, wat moet boudewijn nog met een PODXT?? Je hebt toch al een tonelab? Of ben je al een setup aan het bouwen voor de kids?

WHAAAAAAAAAAAAA

Wij zullen onze krachten bundelen en heersen over het universum :x :x :x :x

@ Jeroenvanhulsteijn :

tja, verder kan ik me wel vinden in de mening van velen dat dit de beste inzending is. owja....wat zijn verminderden????

Tof Jeroen bedankt.

Verminderingen ofwel ( diminished ) zijn drie klanken en word veel in de klassiek gebruikt als verbindings toon voor een volgend stuk.Malmsteen heeft daar eigenlijk zijn trademark van gemaakt.Hieronder een eenvoudig voorbeeld.

Adim. F#dim. Cdim. etc etc.

e -----------------------------------------11--14--etc--------
b --------------------------------10--13----------------------
g ------------------------8--11-------------------------------
d ----------------7--10---------------------------------------
a ---------6--9-----------------------------------------------
E --5--8------------------------------------------------------

Ok dan thanks en de mazzl

Groet Boudewijn :-D :-D

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2004, 09:57
ah dus dat zijn verminderden! ja, ik kwam het loopje tegen in de Tocata e fuge in d mineur van Bach. in Eugene's trick uit de film Crossroads van??/met Vai kwam ik het laatst ook tegen. leuk "truukje".

nou, ben benieuwd wat er nog allemaal aan riff contests gaat komen. echt leuk om te zien hoe er echt totaal verschillende stukken tevoorschijn komen.

charlie45
25 oktober 2004, 10:36
haha.. heel fijn!! daar wordt je echt blij van op de maandagmorgen.

* zucht *

segers
25 oktober 2004, 12:21
:o Gilbert gaat dalijk van zn stokje!!!

Dit is echt te gek!!! :-D

boudewijn
25 oktober 2004, 12:31
@ charlie :

haha.. heel fijn!! daar wordt je echt blij van op de maandagmorgen.

* zucht *

:-D :x :-D :wink: :wink:


@ Segers :

Gilbert gaat dalijk van zn stokje!!!

Dit is echt te gek!!!


Ik hoop het, neem ik z'n plaats bij RACER X wel in hahaha :wink: :wink:
Hey Roy is je computer stuk of zo echt een langzaam ding man !!

Thanks man :-D

segers
25 oktober 2004, 12:33
Ja klopt, weet je wie em gebouwd heeft hahahaha :wink:

Luc-O
25 oktober 2004, 13:33
Ja hoor daar is-ie dan! Zeer zeer zeer smaakvol gedaan en een hele mooie mix.

Laterr

boudewijn
25 oktober 2004, 14:40
Ja hoor daar is-ie dan! Zeer zeer zeer smaakvol gedaan en een hele mooie mix.

Laterr

Hey Luc-o alles goed mn jong lang niet gehoord

Bedankt voor je reactie btw. :-D :-D

He binnenkort wat afspreken ???

Groet Boudewijn

mcoenen
28 oktober 2004, 00:53
Petje af kerel !!!!

erg cool gedaan

Boudewijn is toch zeker wel een der besten van dit lage landje tegenwoordig !

Hulde !

marcel

FrankS
28 oktober 2004, 02:07
Boudewijn man.. dit is echt niet nornaal meer... hoe je van zo'n backing zoiets gaafs kunt maken. Echt een nummer, heerlijk gespeeld, mooie thema's, DIKKE TRIP : 01:12-01:29.. geniaal man. Alles zit dr in. :D

grtz,

Frank

boudewijn
28 oktober 2004, 12:17
Petje af kerel !!!!
erg cool gedaan
Boudewijn is toch zeker wel een der besten van dit lage landje tegenwoordig ! Hulde ! marcel

Wow man dank Marcel voor deze post en dat van iemand die zelf tot de besten van dat lage landje behoord . :-D :-D
zeer waardevol.

Heb zelf nog een paar keer jou new race bekeken. Je weet het al maar ik zeg het nog een keer

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vet

Groet Boudewijn.



Boudewijn man.. dit is echt niet nornaal meer... hoe je van zo'n backing zoiets gaafs kunt maken. Echt een nummer, heerlijk gespeeld, mooie thema's, DIKKE TRIP : 01:12-01:29.. geniaal man. Alles zit dr in.

Dank Frank toffe reactie :-D Heb idd geprobeerd om het zo divers mogelijk te maken en dat is volgens mij goed gelukt.

Dus lekker blijven trippen :wink: :wink:

Luc-O
28 oktober 2004, 12:36
Boudewijn is toch zeker wel een der besten van dit lage landje tegenwoordig

Kleine correctie: hij IS de beste! No doubt about it. 8-)

segers
28 oktober 2004, 12:49
en niet alleen van dit land hahahaha :-D

boudewijn
28 oktober 2004, 13:01
Boudewijn is toch zeker wel een der besten van dit lage landje tegenwoordig

Kleine correctie: hij IS de beste! No doubt about it. 8-)



en niet alleen van dit land hahahaha :-D


Wow guy's too much maar wel heel gaaf hoor
dat 't zo gewaardeerd word.
:-D :-D

Groet Boudewijn

Stratman70
28 oktober 2004, 14:11
He's the KING!!!! He is Koning Boudewijn. :D

ff vraagje Boudewijn. Ben jij ook dan echt pro in de zin van dat jij je geld met muziek verdient enzo? En hoe zit het met albums die je hebt uitgebracht, zijn er die? Ennuh ennuh.... zoveel vragen.....ik zou eigenlijk wel eens een compleet interview met je willen houden onderhand! :lol:

boudewijn
28 oktober 2004, 14:27
He's the KING!!!! He is Koning Boudewijn. :D

ff vraagje Boudewijn. Ben jij ook dan echt pro in de zin van dat jij je geld met muziek verdient enzo? En hoe zit het met albums die je hebt uitgebracht, zijn er die? Ennuh ennuh.... zoveel vragen.....ik zou eigenlijk wel eens een compleet interview met je willen houden onderhand! :lol:


hahahaha nee man ik heb nog steeds niets echt concreet af gemaakt.
Ben echt veels te druk met huisje boompje beesje.
Voor mij een hele leuke bezigheid hoor maar slokt bijna al mn tijd op
En de drie kids willen ook wel wat aandacht natuurlijk.

Wel heb ik in het verleden veel studio werk gedaan en probeer dat nu weer een beetje op te pakken .Maar daar kom je erg moeilijk tussen.

Eigenlijk doe ik niets liever dan alleen maar gitaar spelen en recorden.Maar om je de waarheid te zeggen wil ik dat het liefst met zang doen .Instrumentaal is leuk maar een erg kleine markt hoor.En er zijn al zoveel goeie.

Dus zangers meld je aan hahaha :-D

Groet Boudewijn

Bouke
28 oktober 2004, 15:55
8-) Heb je nog wat leuks liggen dan?

Bouke

Robbert v.d. Hanenberg
28 oktober 2004, 17:11
GROTE klasse!!! 8-)

boudewijn
28 oktober 2004, 17:35
8-) Heb je nog wat leuks liggen dan?

Bouke

Jawel maar dat is meer iets voor de dames :-D :-D :wink: :wink: :wink:

boudewijn
28 oktober 2004, 17:36
GROTE klasse!!! 8-)

bedankt 8-)

Maiden Michiel
29 oktober 2004, 13:53
Ja mensen, dit is fantastisch!!
Veelzijdig en heel passend. Goed gedaan!

Gert-Jan
30 oktober 2004, 12:09
Tering de tering, dit is toch echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Kwalitatief grandioos. Wat een beheersing.

Gefeliciteerd!!

boudewijn
30 oktober 2004, 12:55
@ Maiden :

Ja mensen, dit is fantastisch!!
Veelzijdig en heel passend. Goed gedaan!

Dank Maiden heb mn best gedaan . :razz:


@ Gert-Jan :

Tering de tering, dit is toch echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.
Kwalitatief grandioos. Wat een beheersing. Gefeliciteerd!!

Hey Gert Jan bedankt jongen.He sorry dat ik ef niets had laten horen man ivm ONZE jam kunnen we binnekort wel aan beginnen heb het dus echt heel erg druk gehad. :wink:

Gert-Jan
30 oktober 2004, 19:17
No sweat, ik ben er ook niet meer mee bezig geweest :razz: :razz:

Ga binnekort mijn nieuwe gitaar ophalen bij Patrick Koopman. Kan nie wachten, ga daarna veeeeeeel posten.

See Yah

sephiroth
10 november 2004, 13:20
Meteen hoor je fijne nuances en een degelijk opgebouwde track. Zit geniaal in elkaar. Zon beetje alle technieken zijn haarfijn weergegeven. Zeer fijn gespeeld

1:17 en 1:24 daar kan Satriani zelfs inspriratie van opdoen.

Echter, ik denk dat paul 1 gitaar wil horen. Niet een heel concert. Dat vermoeden heb ik?

Shakeel
10 november 2004, 15:21
Ik denk dat Paul Gilbert iets geniaals wil horen, en daar voldoet deze inzending 100 % aan.

Shaggy
13 november 2004, 20:40
voor mij de nummer 1

ik gun jou die pod .. alleen denk ik dat anderen die pod harder kunnen gebruiken hehehe :D


uitstekend, aparte sound, en je hoort heel duidelijk fusion

Lacrimosa
13 november 2004, 22:01
omfg, ik dacht dat ik hier al had gepost!!! :???:

maarjah, ik bedoel wtf kun je er nog meer aan toevoegen dan, na al de vorige posts!! Ik denk dat je wel weet wat ik hiervan denk :wink: !!!

Alvast gefeliciteerd!! :D



wneer komt die site nou man?


:-D

boudewijn
14 november 2004, 09:22
H bedankt gasten voel me weer helemaal goed haha :wink:

Wat ik gaaf vind aan deze contest dat je echt hoort dat er een hoop tallent zit hier en dat komt nu mooi naar boven.

En ik kan die pod ook wel gebruiken hoor :-D maar gun m iedereen !!


groet Boudewijn

DrFretBoard
16 november 2004, 00:09
Heeeel vet meneer!

Wat heb je precies allemaal gebruikt bij deze inzending? (gitaar/effects/synth/softw)

boudewijn
16 november 2004, 00:26
Heeeel vet meneer!

Wat heb je precies allemaal gebruikt bij deze inzending? (gitaar/effects/synth/softw)

Nou om te beginnen heb ik alle toetsen uit de vstplugins van steinberg gehaald zoals reason en edirol.
Alles is opgenomen binnen Cubase SX 2.01

Verder heb ik alle gitaar geluiden uit mijn Vox Tonelab gehaald en dat eigenlijk heel droog gehouden .Op de slag zit helemaal geen effect alleen op de rithem een klein beetje galm.De solo idem eigenlijk aleen bij de laatste schreeuwende toon delay gezet.
Op het fusion stuk thema heb ik op de lange tonen galm en delay en op de snelle tussenstukjes niets helemaal droog.

Ha en dan het geheim een Ibanez RG 750 een hele veelzijdige gitaar die nu in het bezit is van ene Roy Segers :evil:

Nou hopende U hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet.

Boudewijn :wink: :wink:

erwin_ve
25 november 2004, 11:20
Hoi Boudewijn,

Zoals zovelen hier, vind ik dit veruit de beste inzending.
Je benut de structuur die drums/bass bieden ten volle en speelt ook echt samen met de backing. Het fusion stuk vind ik ook erg goed gevonden.
Overigens wil ik hiermee niet andere inzendingen teniet doen, ik heb erg mooie dingen gehoord, maar dit springt er toch wel bovenuit vind ik.

boudewijn
26 november 2004, 15:09
Hoi Boudewijn,

Zoals zovelen hier, vind ik dit veruit de beste inzending.
Je benut de structuur die drums/bass bieden ten volle en speelt ook echt samen met de backing. Het fusion stuk vind ik ook erg goed gevonden.
Overigens wil ik hiermee niet andere inzendingen teniet doen, ik heb erg mooie dingen gehoord, maar dit springt er toch wel bovenuit vind ik.

Hey thanks Erwin tof dat je nog even de moeite hebt genomen om het te beluisteren. :-D En je hebt gelijk er bevinden zich onder de andere ook een paar hele mooie.Ik heb iig mijn beste beentje voorgezet.

Hey de mazzel en groetjes :wink:

Boudewijn

stratokai
28 november 2004, 23:03
En het allermooist vind ik het stukje van 0.40-0.43.
Geeft mij een 'Akkerman gevoel' en das een compliment.
Wou ik gewoon even kwijt.

Groet,

Rob

boudewijn
29 november 2004, 09:13
Hey dank Rob ik vat dat zeker op als een compliment .Eigenlijk wou ik daar gewoon een lekkere melodische blueslick plaatsen en daarna lekker los :x

P.S. Weet iemand inmiddels al wat meer over Gilbert en de uitslag enzo ??

Groet, Boudewijn

GitaarNet Admin
29 november 2004, 15:21
De cd met 10 uitgekozen inzendingen ligt bij Paul Gilbert,
waarschijnlijk heeft ie m nu in zijn wisselaar terwijl hij over Highway 1 scheurt

nummers twee en drie krijgen ook een prijs, bestaande uit een GitaarNet T-shirt, een set snaren en een cd van Paul Gilbert

boudewijn
29 november 2004, 18:24
Wow cool man ben echt benieuwd nou we zullen het wel zien.

Groetjes :-D :-D