PDA

View Full Version : Meeting evaluatie: Guytron GT 100



Negative K3 fan
24 oktober 2004, 00:47
Mijn 2e favoriet, niet zelf bespeeld, maar wel gehoord met micheal ae (die overigens geweldig speelde, met zon lijpe custom strat van ieme), echt een schoonheid, geniale versterker. Twee kanalen en heel veel TOOOOOOOOOOONE, all you need :)

ik lees net pas dat er in de pre amp van de kanalen gewoon cathode biased el84s zitten, daar moet dus de magic vandaan komen!!1 Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, kliknt erg interessant.

specs:

http://www.guytron.com/amp_set.shtml

Michael AE
24 oktober 2004, 01:40
Bedankt voor het compliment! :D

Maar goed, door zo'n amp ga je natuurlijk ook wel beter spelen. Ik denk dat het wel mijn favoriet van de dag was. Wat een respons op je spel, en hoe punchy. Top amp.

andy
24 oktober 2004, 02:00
Wat ik er van gehoord heb, kan ik het er alleen maar mee eens zijn.

ieme
24 oktober 2004, 11:06
danku danku! :-D :-D :-D

pikasso
24 oktober 2004, 11:43
danku danku! :-D :-D :-D


Beetje weinig gain :-D

skabouter
24 oktober 2004, 16:25
ik vond hem erg mooi ! echt goede tone, en pure sound ! helaas is 2 kanalen niet mijn ding, en voor dat geld vind ik hem erg weinig features hebben. maar wat ie heeft was erg goed !

ik denk dat het mijn favoriet was, van de dag. (behalve mijn eigen framus, ik ben er toch nog steeds van overtuigd dat het voor MIJ de beste/mooiste amp is)

PS: ow, ieme. mss moet je toch nog wat sleutelen aan je Effecten ? ik kon ze eigenlijk maar nauwlijks horen soms, stond de mix knop wel goed open ?

maar het kan ook zijn door die tering herrie die het daar constant was, mss waren ze wel dik ok te horen normaal (of je bent gewoon niet zo`n fan van veel wet in je sound)

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 22:18
(of je bent gewoon niet zo`n fan van veel wet in je sound)

dit is gewoon een inkoppertje...

bluegate
25 oktober 2004, 11:14
Bij deze amp gaat het niet om Features maar Tone! :-D

Helaas, auto voor de 2e keer stuk in korte tijd.
Geen vervoer en geen munten... :cry:

Ik kijk niet eens meer naar andere versterkers, dat wil al heel wat zeggen.
Meestal slaat GAS alweer na een paar weken toe.
Gelukkig tot op heden nog steeds erg blij met deze versterker.
Voor zover ik weet is dit de enige versterker met een ingebouwde EL84
eindtrap alleen voor Tone, 4x EL34 zorgen voor de eindversterking.

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 11:23
is geen eindtrap, maar wel een el84 in het pre amp circuit, dat betekent dat de guytron dus ook al een soort modeler is. tja, wie er nu nog durft te claimen dat modelers digitaalr klinken etc is gek :)

LordRiffenstein
25 oktober 2004, 11:49
is geen eindtrap, maar wel een el84 in het pre amp circuit, dat betekent dat de guytron dus ook al een soort modeler is. tja, wie er nu nog durft te claimen dat modelers digitaalr klinken etc is gek :)

Het is wel een soort eindtrap die door een 'loadbox' een line level doorgeeft aan de EL34-eindtrap. En het zijn 2 EL84s.

bluegate
25 oktober 2004, 12:10
Het zijn 2x EL84 in PushPull met eigen UitgangsTrafo en loadweerstanden.
Dus wel degelijk een complete eindtrap.

Alles puur analoog, dus moddeling is niet echt aan de orde.
Dit is het echte werk, met eindbuizen die het geluid maken.
Alleen kun je dit geluid op elk volume krijgen.

ieme
25 oktober 2004, 12:11
Het zijn 2x EL84 in PushPull met eigen UitgangsTrafo en loadweerstanden.
Dus wel degelijk een complete eindtrap.

Alles puur analoog, dus moddeling is niet echt aan de orde.
Dit is het echte werk, met eindbuizen die het geluid maken.
Alleen kun je dit geluid op elk volume krijgen.
goedzo bluegate! steun de guytron bezitters maar hoor!

bluegate
25 oktober 2004, 12:20
Ik zou wel willen weten hoeveel Guytron bezitters er zijn in Nederland?

Haaksma
Ieme
Bluegate
... (wie nog meer?)

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 12:21
Het zijn 2x EL84 in PushPull met eigen UitgangsTrafo en loadweerstanden.
Dus wel degelijk een complete eindtrap.

Alles puur analoog, dus moddeling is niet echt aan de orde.
Dit is het echte werk, met eindbuizen die het geluid maken.
Alleen kun je dit geluid op elk volume krijgen.

het is geen eindtrap, want een eindtrap is per definitie iets wat de laatste versterking doet, het vermogen aan het signaal geeft. Het is meer een eindtrap modeler, een eindtrap achtig circuit wat zo een sound simuleert alsof er een eindtrap open staat, dus op dat gebied wel een soort modeling. Maar toch erg interessant en vooral origineel.

bluegate
25 oktober 2004, 12:44
Mmmhhh, a non believer...? :-D

Als je de loadresistors weghaalt en er een speaker op aansluit hoor
je dat het een echte eindtrap is.
Echter voor thuis is dit te hard en op een podium te zacht.
Dus dacht deze ontwerper, laat ik het signaal van die eindtrap omlaag
brengen en er een 100W eindtrap achterzetten puur voor volume.

Je moet het zien als een (werkende...) Vox met daarop géén speakers
maar een loadbox aangesloten, de loadbox uitgang sluit je aan op een
grote eindtrap waaraan de speakers zitten.

Negative K3 fan
25 oktober 2004, 12:52
Mmmhhh, a non believer...? :-D

Als je de loadresistors weghaalt en er een speaker op aansluit hoor
je dat het een echte eindtrap is.
Echter voor thuis is dit te hard en op een podium te zacht.
Dus dacht deze ontwerper, laat ik het signaal van die eindtrap omlaag
brengen en er een 100W eindtrap achterzetten puur voor volume.

Je moet het zien als een (werkende...) Vox met daarop géén speakers
maar een loadbox aangesloten, de loadbox uitgang sluit je aan op een
grote eindtrap waaraan de speakers zitten.

ja,zo zie ik het ook.

ieme
25 oktober 2004, 15:57
Je moet het zien als een (werkende...) Vox

LOL MUAHAHAHA HEHEHE WOOOOOOOOOOOSHHH!! :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

ieme
25 oktober 2004, 19:30
Ik vond die guytron toch wel t mooiste wat er was op de meeting...

alhambra
25 oktober 2004, 20:57
Damn die bak was idd een topper tussen de toppers :-D

Maar ff serieus hij sprong er echt boven uit.

alhambra
25 oktober 2004, 20:58
Damn die bak was idd een topper tussen de toppers :-D

Maar ff serieus hij sprong er echt boven uit.

alhambra
25 oktober 2004, 20:58
Damn die bak was idd een topper tussen de toppers :-D

Maar ff serieus hij sprong er echt boven uit.

skabouter
25 oktober 2004, 23:23
vond ik ook ! prachtig ding ! mijn framus vind ik niet slechter eigenlijk, maar ook niet beter. beetje zelfde soort sound, lekker vintage, en puur.
alleen mijn framus heeft dan weer ff wat meer opties, en midi-implicatie. vind ik tcoh wat handiger, en zeker voor dat geld.

ieme
26 oktober 2004, 11:35
vond ik ook ! prachtig ding ! mijn framus vind ik niet slechter eigenlijk, maar ook niet beter. beetje zelfde soort sound, lekker vintage, en puur.
alleen mijn framus heeft dan weer ff wat meer opties, en midi-implicatie. vind ik tcoh wat handiger, en zeker voor dat geld.

dankje ska... :wink:

ieme
16 februari 2005, 20:36
Wat is t toch fijn een guytron te hebben...

Hij is de 26e februari weer volop te testen voor de liefhebber!

johantipker
17 februari 2005, 03:28
Mmmhhh, a non believer...? :-D

Als je de loadresistors weghaalt en er een speaker op aansluit hoor
je dat het een echte eindtrap is.
Echter voor thuis is dit te hard en op een podium te zacht.
Dus dacht deze ontwerper, laat ik het signaal van die eindtrap omlaag
brengen en er een 100W eindtrap achterzetten puur voor volume.

Je moet het zien als een (werkende...) Vox met daarop géén speakers
maar een loadbox aangesloten, de loadbox uitgang sluit je aan op een
grote eindtrap waaraan de speakers zitten.

Ga proberen een intelligente vraag te stellen:

Kun je dit effect ook krijgen als je bijv zo'n Zvex Nano ampje aansluit via een paar power resistors aansluit op je tube poweramp?

(valt niet mee zo'n vraag te formuleren na een ramp optreden omdat je de toetsenist was vergeten te boeken, en dan dat je dan op t laatste moment net moet doen of je ook die toetspartijen op je gitaar kan :cry: :-( spelen, was vanavond heel happy met mezelf)

johantipker
17 februari 2005, 11:26
Het Guytron effect!! Dus het idee van een 2 x el84 powerampje via een dummy op een poweramp, Hee Bluegate,

Ga proberen een intelligente vraag te stellen:

Kun je dit effect ook krijgen als je bijv zo'n Zvex Nano ampje aansluit via een paar power resistors aansluit op je tube poweramp?

taylor
17 februari 2005, 11:59
volgens mij is die guytron amp ook 1 van de betere die je op het moment kunt kopen.het blijft wel veel geld maar goed....daar krijg je wel wat voor terug.

ik heb die amp is geprobeert, was erg onder de indruk en dat ben ik meestal niet zo snel blijf een beetje een oude marshall freak.

je hoort er veder niet zo veel van(de pro's kennen het meestal wel)in al die merken die je nu hip zijn.da's opzich wel jammer

ieme
17 februari 2005, 12:03
Het is gewoon de amp waar ik me happy mee voel...
hij reageert gewoon zo heerlijk op je spel!

taylor
17 februari 2005, 12:10
ik heb met gedachte gespeelt om mijn oude marshall's(3 tops)te verkopen en dan 1 guytron terug te kopen maar ik heb die marshalls al zo lang dat doet me te veel om die dingen weg te doen.

ieme
17 februari 2005, 12:31
ik heb met gedachte gespeelt om mijn oude marshall's(3 tops)te verkopen en dan 1 guytron terug te kopen maar ik heb die marshalls al zo lang dat doet me te veel om die dingen weg te doen.

dingen verkopen is spijt krijgen, ik zit momenteel met de gedachten mijn rack weg te doen en weer ouderwets een aantal pedalen bij mn voeten neer te leggen...

bluegate
17 februari 2005, 15:07
Kun je dit effect ook krijgen als je bijv zo'n Zvex Nano ampje aansluit via een paar power resistors aansluit op je tube poweramp?


In principe is dit hetzelfde als bij de Guytron, je hebt dan echter maar 1 kanaal. Tenzij je 2 Zvex nano's erop aansluit.
En de eindtrap van de guytron heeft behalve Volume en Precense ook nog een toonregeling en Effectmix.

Het is echt een van de betere versterkers, maar je moet wel op de buizen letten.
De EL84s worden echt misbruikt, en kunnen binnen een half jaar op zijn.

ieme
18 februari 2005, 22:46
over een week is de Guytron weer te bezichtigen/beluisteren/bespelen op de meeting, en u bent allen uitgenodigd om mijn eindbuizen te komen "misbruiken" 8-)

ChrisMW
19 februari 2005, 00:49
De Guytron is 'n VOX AC15/30TB achtige amp ( dus voorversterker, eindtrap en uitagangstrafo ) in 'n powersoak naar 'n 100 Watt poweramp.
Slim principe!

Daniël_san
19 februari 2005, 11:23
Volgens mij klinkt ie best riant :) Maar een Powersoak....... Wat is dat presies?? (ik ben een noob hierin hoor)

ieme
19 februari 2005, 11:38
Volgens mij klinkt ie best riant :) Maar een Powersoak....... Wat is dat presies?? (ik ben een noob hierin hoor)

Ja hij klinkt zeker erg goed, wat een powersoak doet is het volgende, het volume van het signaal ver naar beneden halen, zo kun je als je em tussen een 100 watt top en kast zet de top op vol volume zetten en dan toch zacht geluid hebben.
De Guytron werkt met een powersoak tussen de pre en power amp, dit zorgt ervoor dat je op elk volume de beruchte "sound on 10" hebt...

ieme
19 februari 2005, 11:40
Volgens mij klinkt ie best riant :) Maar een Powersoak....... Wat is dat presies?? (ik ben een noob hierin hoor)

Ja hij klinkt zeker erg goed, wat een powersoak doet is het volgende, het volume van het signaal ver naar beneden halen, zo kun je als je em tussen een 100 watt top en kast zet de top op vol volume zetten en dan toch zacht geluid hebben.
De Guytron werkt met een powersoak tussen de pre en power amp, dit zorgt ervoor dat je op elk volume de beruchte "sound on 10" hebt...

Negative K3 fan
19 februari 2005, 13:08
een power soak tussen pre en power amp? hmm toch niet helemaal, maar wel ongeveer.

robzilla
19 februari 2005, 14:21
powersoak tussen pre en eindtrap? Volgens mij is het niks meer dan een volume knop eigenlijk. Ik zie vaak genoeg mensen die gewoon een doosje met een volume knop in hun FX loop hebben hangen, is toch hetzelfde principe?

Negative K3 fan
19 februari 2005, 14:32
ja dat is gewoon een MV, precies wat ik bedoelde. Dat is geen powersoak.

maar in die guytron zit als het ware een soort ac15, die gewoon erg wordt geattenueerd en dat signaal wordt versterkt door een 4*el34 power amp.

signsofzodiac
19 februari 2005, 16:27
Het is niet de enige versterker die dit doet. De Trace Elliot Trident die volgende week bij mij een nieuw thuis vindt heeft het ook. Alleen op het tweede kanaal wordt ie er tussen geschakeld als laatste buis in de preamp. Ben benieuwd hoe hij klinkt met m'n Strat.

Maar die Guytron is idd ook een te gekke versterker!