PDA

View Full Version : Meeting evaluatie: Blackfaced Super Reverb



Negative K3 fan
24 oktober 2004, 00:38
deze amp van bouke was veruit (nou ok, niet veruit, de guytron was er ook nog) mijn favoriet, deze oude silverface fender teruggebracht naar blackface specs klonk echt heel erg lekker en geil! Vooral als je het volume een beetje opendraait> tone heaven :)

ik vond de scheur uit de pedaaltjes alleen wat minder, wat me opviel is dat de sound een beetje van achter de versterker leek te komen (niet negatief of positief, gewoon een indruk).

http://www.kolumbus.fi/jtp/badasses/gear/ep/super_small.jpg

zo zag hij eruit, maar van binnen blackface :)

spec lijst
Year:
1963-1967
Model:
Super Reverb
Circuit:
AA763, AB763
Config:
Combo
Control Panel:
Black, forward facing w/ white labels
Front Conrol Layout:
Normal: In, In, Bright Sw, Vol, Treb, Bass - Vibrato: In, In, Bright Sw, Vol, Treb, Mid, Bass, Reverb, Speed, Intensity - Pilot Lamp
Rear Conrol Layout:
AC Outlet, Ground Sw, Fuse (2A), Power Sw, Standby Sw, Speaker, Ex. Speaker, Vibrato Jack, Reverb Jack, Reverb Out, Reverb In
Knobs:
Black skirted w/ chrome center, numbered 1 - 10
Cabinet:
24" x 24" x 10½" (61 x 61 x 26.7 cm)
Cab Covering:
Black Tolex
Cab Hardware:
Black strap handle, 5½" chassis straps, 19" tilt-back legs, corner protectors, glides
Grille:
Silver sparkle grille cloth
Logo:
Grille mounted, raised, chrome & black script "Fender" w/ tail
Weight:
60 lbs. (27.2 Kg)
Speakers/Load:
4 x 10"/2 ohms (8 ohms each in parallel)
Speaker Model:
Jensen C10R, Oxford 10L6 or CTS 10" (AlNiCo or ceramic)
Effects:
Reverb, Tremolo
Output:
40 Watts
Preamp:
Normal: 7025
Vibrato: 7025, ½ 7025
Power:
2 x 6L6GC
Bias:
Fixed w/ bias adjustment pot.
Rectifier:
GZ34
Phase Inverter:
12AT7 (long tailed)
Other:
Reverb Driver: 12AT7
Reverb Recovery: ½ 7025
Tremolo: 12AX7 (photoresistor)

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2004, 01:15
Hele goede amp, alleen reageerde beter met enkelspoels elementen dan met de humbuckers op mijn LP. Het leefde daar iets meer mee. Heldere, open sound, ik hoorde van Bouke dat er Svetlana's in zaten, dat zal ook een deel van de goede sound wel hebben gemaakt. Wel moeilijk om hem aan het oversturen te krijgen op een volume waar het eigenlijk al niet echt meer prettig luisteren is. Reageerde wel goed op pedalen, maar zijn eigen vervorming was toch wat natuurlijker.

Negative K3 fan
24 oktober 2004, 01:17
ik vond de volume issues met die amp nog wel redelijk meevallen (maar ik ben dan ook al wat gewend).

die fender zijn ook idd meer gemaakt rond single coils, maar met zowel mijn als jouw lp vond ik hem nog meer dan voldoende klinken, vooral als je de volume opendraait en hij begint te vervormen.

Bouke
24 oktober 2004, 01:28
Hey wat leuk!

Thanks Lennart en Eric!

Ik ben best trots op mijn ampje en ik speel er met erg veel plezier op vanaf het moment dat 'ie m'n twin verving. Al (moderator van Amps) en Mr. Jay (een vorige eigenaar) hebben hunnie werk aan deze amp goed gedaan dacht ik zo.

Op standje 4/5 is 'ie inderdaad het lekkerst en daar moet je niet te lang zonder dopjes naar luisteren, want dan krijg je dips in je audiogram en een blijvende piep :D

Ik vond het een leuke dag. Jammer Lennart dat je Vox het begaf, die had ik nou graag eens aan de tand willen voelen. Nou ja, volgende keer dan maar!

Bouke

Michael AE
24 oktober 2004, 01:33
Ik heb hem maar heel even gehoord, maar hij was zeker moddervet!

Mr.Jay
25 oktober 2004, 23:22
Hey wat leuk!

Thanks Lennart en Eric!

Ik ben best trots op mijn ampje en ik speel er met erg veel plezier op vanaf het moment dat 'ie m'n twin verving. Al (moderator van Amps) en Mr. Jay (een vorige eigenaar) hebben hunnie werk aan deze amp goed gedaan dacht ik zo.
Bouke

Die foto hierboven is toch niet JOUW SR he Bouke ?
die heeft een MV rechts zitten > en die jij hebt was mijn Pride&Joy ooit voorzover ik weet en die hadgéén MV en was ook van 1974.
Mooi bakkie nietwaar ?

JaY

Negative K3 fan
26 oktober 2004, 13:20
nee, die van de foto is een andere, kan me wel voorstellen dat het je pride&joy was,w aarom heb je hem dan weggedaan???

Bouke
26 oktober 2004, 14:54
Hey Jay,

Nee, 't niet de 'jouwne' (gave spelling he :D). Deze foto heeft Lenny ergens van het web geplukt denk ik.

Hij is echt heel lekker om op te spelen. Nul comma nix spijt van, heerlijke amp. De Twin Amp is nergens meer, ja, op m'n werkkamer met een loadbox voor thuis klooien. Maar elke keer dat ik met de SR op pad kan is het weer feest.

Bouke

Mr.Jay
26 oktober 2004, 21:48
nee, die van de foto is een andere, kan me wel voorstellen dat het je pride&joy was,w aarom heb je hem dan weggedaan???

Omdat ik ervoor in de plaats eenzelfde kocht, maar dan 9 j. ouwer :D
Evengoed een prima amp die 74-er, heb er heerlijk op gespeeld.
( en Dave Gonzales óók ! )

JaY