PDA

View Full Version : snaren verwisselen



alnico
23 oktober 2004, 20:26
Hallo , ben hier nieuw!! Meteen al een vraag: na voor het eerst verwisselen van snaren vind ik de dikke E nogal "kletteren". Nou heb ik wel op dit forum rondgesnuffeld en vond een topic over rammelende snaren , maar toch niet voldoende informatief voor mij. Ten eerste , waarom eerst niet en nu wel kletteren? Snaardikte .095 overigens. Is de hals niet voldoende concaaf?Is de brughoogte misschien veranderd? Kan ik de brugschroefjes gaan verdraaien? Ik ben nog echt een newbie :oops: , hoop
op enige tips, vast bedankt!

MazeMouse
23 oktober 2004, 23:21
Klettert ie los of klettert ie als je op bepaalde fretten aanslaat?
(als het los is dan komt dat omdat de snaar eigenlijk te dun is en in de topkam gaat rammelen en stuiteren. Kun je verhelpen door er zo'n dikke postbode elastiek omheen te knopen)

ALs je rammelt op fretten moet je de hals even laten afstellen. (ik raad niet aan om dat zelf te doen als je niet weet hoe het moet :))

alnico
23 oktober 2004, 23:31
Was eerst wel goed .Klettert op de hoge frets. Misschien dunnere snaren? Ik kreeg het setje er gratis bij.Mogelijk dikkere ( .105) snaren proberen? Overigens , wat betreft de hals , dat is toch alleen dat schroefje met inbussleutel iets verdraaien?

Venomer
25 oktober 2004, 14:01
...
Overigens , wat betreft de hals , dat is toch alleen dat schroefje met inbussleutel iets verdraaien?

Ja zo simpel is het. En je kunt er de hals mee vernielen als je het niet goed doet. Gevaarlijk dus, als je niet precies weet wat je doet.

alnico
25 oktober 2004, 18:58
Ik ben er achter gekomen dat de hals vrij recht is. Daarom - na bestudering van een betreffende website - heb ik voorzichtig de halsschroef enkele keren een tikje tegen de klok ingedraaid.Blijkt de hals nu iets concaaf te zijn en de snaren kletteren niet meer!!
Bedankt voor jullie tips en/of bezorgdheid!

alnico
25 oktober 2004, 18:59
Ik ben er achter gekomen dat de hals vrij recht is. Daarom - na bestudering van een betreffende website - heb ik voorzichtig de halsschroef enkele keren een tikje tegen de klok ingedraaid.Blijkt de hals nu iets concaaf te zijn en de snaren kletteren niet meer!!
Bedankt voor jullie tips en/of bezorgdheid( Venomer!).

Lazy B.
26 oktober 2004, 10:15
na bestudering van een betreffende website

Handig? Welke website is dat?

djmagich
26 oktober 2004, 10:28
Daar ben k ook wel benieuwd naar :)
Mijn snaren "knetteren" ook een beetje

alnico
26 oktober 2004, 13:12
http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/mechaniek.htm

Voor enige theorie over het afstellen.

djmagich
26 oktober 2004, 13:29
http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/mechaniek.htm

Voor enige theorie over het afstellen.

Maar dat is een rete handige site!

Lazy B.
26 oktober 2004, 14:19
Zeker! Te gek!

buuck
2 november 2004, 18:02
t kan natuurlijk ook aan je manier van spelen liggen :D


(sommige mensen hebben nog last van ratelende snaren als ze een actie hebben van 2 cm ofzo :P )