PDA

View Full Version : aah gas, can't stand... the...pain...



stimmt
23 oktober 2004, 19:36
ik ben net begonnen met werk en kan dus nu pas gaan sparen voor een elektrisch gitaar (waarschijnlijk strat (usa)) en buizencombo (waarschijnlijk hotrod deluxe) maar nu begint de hel pas.

Ik heb dus nog geen elektrische gear, maar ik kan niet meer wachten tot ik het wel heb. Ik ben geobserdeerd en ik WIL die gitaar + amp. Het kutte is dat ik nog zeker een maand of 2.5 / 3 bezig ben met sparen voordat ik het kan gaan aanschaffen.
Want ga ik even uit van de duurste mogelijkheid (fender strat usa + hotroddeluxe) kom ik uit op ongveer 1700 euro... :(

Wat raden jullie mij aan te doen om de tijd te doden... of om mijn verlangen te onderdrukken :)

discuss GAS en de symptomen (misselijkheid of braken, pijn bij het plassen, branderige ogen) :D

H.Manback
23 oktober 2004, 19:45
Ga naar een gitaarzaak waar je zeker weet dat je niet gaat kopen en ga daar de hele dag testen tot je wordt weggetrapt :razz: (niet echt een moreel verantwoorde oplossing, ik denk ik zeg het er ff bij ;))

Wormaap
23 oktober 2004, 19:45
Iemand mag mij nu wel eens vertellen waarvoor de afkorting GAS staat :P
'K weet wel wat't is maar niet wat't betekent o_O

AART
23 oktober 2004, 19:48
Iemand mag mij nu wel eens vertellen waarvoor de afkorting GAS staat :P
'K weet wel wat't is maar niet wat't betekent o_O

gear acuisition syndrome(dat tweede woord is fout gespeld :-D )

stimmt
23 oktober 2004, 19:48
Gear
Accusation? (weet niet hoe je het schrijft, maar iig 'aanschaffing'
Syndrome

Ofwel je bent geobserdeerd door de aankopen die je wilt gaan doen, maar hebt de middelen dus nog niet.

En zoals je in mijn post leest, heb ik het er zwaar mee :D

Wormaap
23 oktober 2004, 19:49
Acquisition :P

Dan had ik't toch goed gegokt :)

Dirk_Hendrik
23 oktober 2004, 20:34
Wat raden jullie mij aan te doen om de tijd te doden... of om mijn verlangen te onderdrukken :)


http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=29811

e_lukather
23 oktober 2004, 21:11
haha +1

Lune-a-tic
23 oktober 2004, 21:20
Neuken is altijd de oplossing. :cool: :razz:

bert k
23 oktober 2004, 21:44
Ja, of Jus d'Orange drinken. :-D

Mithrandir
23 oktober 2004, 23:37
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak."

Blijf gewoon lekker nog even verlangen een maand of drie, als je dat ding eenmaal hebt is het bijzondere er na een dag of vier wel weer af.

AART
23 oktober 2004, 23:52
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak."

Blijf gewoon lekker nog even verlangen een maand of drie, als je dat ding eenmaal hebt is het bijzondere er na een dag of vier wel weer af.

en dan wi je weer een nieuwe, wat trouwens ook helpt is een band, of ga gitaar spelen :razz:

ToTaL FaKe
23 oktober 2004, 23:53
nog beter is een gitaarwinkel te openen :lol:

AART
24 oktober 2004, 00:14
nog beter is een gitaarwinkel te openen :lol:

nah, dan worden je lievelindgitaren ook gekocht :roll:

Jax
24 oktober 2004, 08:16
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak."

Blijf gewoon lekker nog even verlangen een maand of drie, als je dat ding eenmaal hebt is het bijzondere er na een dag of vier wel weer af.



Dit is so true....

sir_oinksalot
24 oktober 2004, 11:18
toen ik mijn eerste gitaar verkocht had zodat ik mijn nieuwe kon bestellen zat ik een maand zonder gitaar ongeveer en ik had me dan in tussentijd maar een klassiek gitaartje van €60 aangeschaft om toch maar ergens op te kunnen spelen

BartL
24 oktober 2004, 11:22
Gear
Accusation? (weet niet hoe je het schrijft, maar iig 'aanschaffing'
Syndrome

Ofwel je bent geobserdeerd door de aankopen die je wilt gaan doen, maar hebt de middelen dus nog niet.

En zoals je in mijn post leest, heb ik het er zwaar mee :D
Volgens mij als je die zooii tweedehands koopt kom je toch wel onder de 1500 euro...niet?

Shaggy
24 oktober 2004, 11:58
ik ben nu ook aan het sparen voor een amp (heb inmiddels 20% bij elkaar, dus zal nog even duren) .. ik heb met vlagen last van gasaanvallen maar gelukkig overleef ik het iedere keer weer op het nippertje. Ik moet wat minder de 2dehandse sites opgaan omdat er telkens weer goeie shit tussen zit .. zoals een mex fender voor 250 euro die ik helaas moet laten varen :(

ik leef met je mee pik :cry:

munkie
24 oktober 2004, 13:39
gewoon 2dehands kopen. Strats daar kan je de gracht mee dempen, Korea Squier va 150 euro, Mex va 300, Squier/Fender Jap va 400, Fender USA va 600. Of als je een ECHTE Strat wil, mijn Tokai :-D
Hotrod Deluxe heb ik zelf ook 2dehands gekocht, 500 euro, is nog een USA exemplaar. Als je het m.i. matige 3e kanaal kan missen kan je ook een Blues Deluxe kopen, zie je va 400. Reken nog eens 60 euri voor een fatsoenlijke speaker, Celestion, Jensen. Als je niet in een band speelt is een Peavey Classic 30 ook een fijne buizenbak, heeft eigenlijk een betere galm en oversturing dan die Fender. Als het wel hard moet, Classic 50 410 of 212.

sjaakies
24 oktober 2004, 14:49
Gear
Accusation? (weet niet hoe je het schrijft, maar iig 'aanschaffing'
Syndrome

Ofwel je bent geobserdeerd door de aankopen die je wilt gaan doen, maar hebt de middelen dus nog niet.

En zoals je in mijn post leest, heb ik het er zwaar mee :D
Volgens mij als je die zooii tweedehands koopt kom je toch wel onder de 1500 euro...niet?

als je het nieuw koopt ook wel hoor
strat hwy 670
hot rod dlx 780
1450.-

sjaakies
24 oktober 2004, 14:49
Gear
Accusation? (weet niet hoe je het schrijft, maar iig 'aanschaffing'
Syndrome

Ofwel je bent geobserdeerd door de aankopen die je wilt gaan doen, maar hebt de middelen dus nog niet.

En zoals je in mijn post leest, heb ik het er zwaar mee :D
Volgens mij als je die zooii tweedehands koopt kom je toch wel onder de 1500 euro...niet?

als je het nieuw koopt ook wel hoor
strat hwy 670
hot rod dlx 780
1450.-

strattie
24 oktober 2004, 15:02
Gear
Accusation? (weet niet hoe je het schrijft, maar iig 'aanschaffing'
Syndrome

Ofwel je bent geobserdeerd door de aankopen die je wilt gaan doen, maar hebt de middelen dus nog niet.

En zoals je in mijn post leest, heb ik het er zwaar mee :D
Volgens mij als je die zooii tweedehands koopt kom je toch wel onder de 1500 euro...niet?

als je het nieuw koopt ook wel hoor
strat hwy 670
hot rod dlx 780
1450.-
volgens mij wil hij een 'echte' USA geen highway

stimmt
24 oktober 2004, 15:35
volgens mij wil hij een 'echte' USA geen highway

stimmt :-D

Nee ik moet nog even proberen om te kijken waarin de kwaliteitsverschillen precies zitten, maar als ik dat nu doe word ik gek, dus ik wacht tot een week voor de aankoop ofzo