PDA

View Full Version : Schaller of OFR?



Wormaap
23 oktober 2004, 19:32
Ok hier gaat'ie dan:
De JT-6 licensed Floyd op m'n Model 6 is toch wel het minste punt aan de hele gitaar naar mijn idee... Niet stemvast en gewoon overall niet erg fijn.
Die moet dus vervangen gaan worden :-D

De vraag: Schaller of OFR? 'N OFR is 15 dollar duurder bij Warmoth, dus de prijs boeit niet. Schaller steekt minder ver uit, dus dat zou'n stuk hout schelen als ik'm ga laten recessen (wil ik misschien nog laten doen) maar welke is nou op zich beter?

bert k
23 oktober 2004, 19:48
Eeehh... Floyd Rose wordt gebouwd bij Schaller, toch?

Wormaap
23 oktober 2004, 19:48
Geen flauw idee... Maar bij Warmoth kan je kiezen...
http://www.warmoth.com/hardware/bridges/bridges.cfm?fuseaction=bridges_floyd_original
http://www.warmoth.com/hardware/bridges/bridges.cfm?fuseaction=bridges_floyd_schaller

Lacrymosa
23 oktober 2004, 19:58
Volgens mij, is de Floyd op je Charvel gewoon een Schaller, tenminste, bij mij wel

En de OFR is dus ook de enige echte originele en die van Schaller is gewoon een kopie, een licenced, een goeie welliswaar

veel maakt het niet echt uit, er wordt over allebei even veel goeds en slechts geschreven

CheerS!!

Wormaap
23 oktober 2004, 20:05
De Floyd op m'n M6 is een Jackson brug, gemaakt van messing en niet bepaald erg goed :P
Er staat in ieder geval over 'Jackson' op en op't blok waar de veren aan zitten 'made in Taiwan'
En volgens een of andere site zat er in '86 een Kahler op en in '87-'89 een Jackson JT-6. De mijne is uit '87 BTW.

caelin
23 oktober 2004, 20:15
hmmm
ik heb de mijne (mod6) laatst gekocht en daar zit wel een schaller op ...
perfect ding uberhaupt :P

maar nu was ik vandaag aan het sjoppen om een nieuwe trem te kopen voor mn fernandes steeler ...
en kwam erachter dat zon ding 225 euro kost ,en dan te bedenken dat ik mijn mod 6 gekocht heb voor 350 :P

Wormaap
23 oktober 2004, 20:28
350 voor'n M6? :o
Ik heb dus 650 betaald met'n afgeragde koffer erbij...
Wel met bijna geen lakschade, maar wel weer met'n kop die doormidden geweest is.

bert k
23 oktober 2004, 21:40
Ik heb een Model 4, die had dezelfde trem als de 6, het is een Licenced bij FR, en ik hoor er wel meer kritiek op. (al doe ik het er al een hele tijd mee.) Het is dus beslist geen Schaller. Nou zijn er een hoop mensen die hun model 4 of 6 van een Schaller of OFR hebben voorzien. Schijnt goed te passen en fijn te werken.

Wormaap
23 oktober 2004, 21:50
Ja als'k me niet vergis past een Schaller of OFR precies mooi op de studs van de JT-6.

caelin
23 oktober 2004, 22:05
de mijne heeft ook haast geen lakschade beetje op de achterkant ...
was wel enorm smerig moest er letterlijk de bitterballen tussen de fretten wegpeuteren :o
mn zwager die was mee die vond het op het eerste gezicht die 350 niet waard ....na een poetsbeurtje van 4 uur vond hij het toch wel een mooie gitaar :P

maar de schaller werkt bij mij inderdaad perfect ...

iemand trouwens een idee uit welk bouwjaar mijn mod komt ?
ser:c001402
of anders een tip hoe je er achter kan komen ?

te koop : peavey vandenberg usa

caelin
23 oktober 2004, 22:05
raaahh

Wormaap
23 oktober 2004, 22:27
Err... Tenzij ik me vergis zou't eerste nummer na de C voor het jaar staan, bij mij staat er een 7, 1987 dus... Maar die 0 zou dan '80 of '90 betekenen, en dat zijn beiden jaren waarin de Model 6 helemaal niet meer gemaakt werd...
Volgens mij zouden alle Model 6'en met C6 C7 C8 of C9 moeten beginnen...
'K heb ooit eens een page gezien met allemaal serienummers en jaartallen, en daar klopte dit precies, en daar stond geen enkele Model tussen met'n C0 in't begin o_O

caelin
23 oktober 2004, 22:31
vreemd :o

wel een 0-0 aan het begin ???

Wormaap
23 oktober 2004, 22:42
Is'ie neck-thru met 3 toggleswitches (voor elk element 1) en 3 draaiknoppen (midboost, tone, volume) ?
In andere woorden: Weet je 100% zeker dat't 'n M6 is?

caelin
23 oktober 2004, 22:46
yep dat is hij :P

neckthru ,sharkfins.2 single 1 hum, en inderdaad vol meters voor de elementen en ook een of ander raar printplaatje in de body voor mid-boost ?

was orgineel actief ....

Maiden Michiel
24 oktober 2004, 11:29
hmmm
ik heb de mijne (mod6) laatst gekocht en daar zit wel een schaller op ...
perfect ding uberhaupt :P

maar nu was ik vandaag aan het sjoppen om een nieuwe trem te kopen voor mn fernandes steeler ...
en kwam erachter dat zon ding 225 euro kost ,en dan te bedenken dat ik mijn mod 6 gekocht heb voor 350 :P

;)

Ibanez RuleZ
25 oktober 2004, 18:51
hmm, ik zit toch te denken aan een charvel 650xl, vervanging van de model 6, die hadden een schaller. iig met dat serienummer, dat is gewoon een uit 1990 en dat is toch een 650xl

Ik heb zelf er een schaller in gezet, voldoet perfect

harrald

Wormaap
25 oktober 2004, 19:40
Nu ben ik dus aan het denken om een Schaller vanuit de VS te bestellen... Zelfs met invoerrechten enzo is dat nog goedkoper dan hier kopen o_O

Iced Dragon
25 oktober 2004, 20:11
OFR wordt idd door Schaller in Duitsland gemaakt (gehoord van de gast in 48th street die me een OFR verkocht heeft)

Braindead
25 oktober 2004, 23:53
dubbelpst

Braindead
25 oktober 2004, 23:54
Mijn Model 6 begint ook met C6 en heeft een kahler. Wel een mooie tremolo, maar als je een keer een floyd achtige gewend bent dan is het toch wel weer wennen.

Trouweens 350 Euro voor een Mod 6 is echt een koopje, volgens mij moet zo'n ding toch snel zo'n 750 Euro waard zijn. En zelfs dat vind ik gezien de gitaar/kwaliteit nog niet veel.

Ibanez RuleZ
26 oktober 2004, 02:43
de model 6 met kahler zijn alleen in 1986 gemaakt. daarna gingen ze naar de crappy jt-6. die hadden wel het voordeel dat ze te vervangen waren door een OFR of schaller zonder een centje pijn, behalve in je portomonaille.

ohja, tipje, voor als je een andere element in je model 6 wil hebben: ik heb er nu een ToneZone ingezet, en ik was echt VERBAASD wat dat uitmaakte. ik had er een Steve's Special inzitten van DiMarzio, maar dat de tonezone werkt veel beter in de model 6... maja, dat is waar ik dus vandaag achter kwam, na een jaar steve's special

harrald

Maiden Michiel
26 oktober 2004, 08:54
750 euro lijkt mij erg overdreven voor een Mod6.

Lacrymosa
26 oktober 2004, 09:33
Schaller en OFR zijn NIET, lees goed NIET, het zelfde

Schaller maakt gewoon hele goeie kopien.

En ik dacht dat alle chavels boven de model 3 een schaller hadden, maar het blijkt dat dat alleen is bij de *75 series
en ik heb een 375

CheerS!!

marc_o
26 oktober 2004, 09:35
Op mijn Charvel heb ik een Gotoh gezet, ook prima.

lupoloco
26 oktober 2004, 10:24
750 euro lijkt mij erg overdreven voor een Mod6.

op 2dehands.nl staat er geloof ik eentje voor het dubbele :D

Maiden Michiel
26 oktober 2004, 13:31
De beste man wil hem dan waarschijnlijk toch niet kwijt.
Kom op zeg, meer dan 1000 euro voor een Charvel Mod6? Als je dat ervoor uitgeeft ben je wel erg dom bezig.

caelin
26 oktober 2004, 18:12
:wink:

tot je er 1 hebt :razz: :razz: :razz:
je wil niet anders meer
:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Braindead
26 oktober 2004, 18:19
De beste man wil hem dan waarschijnlijk toch niet kwijt.
Kom op zeg, meer dan 1000 euro voor een Charvel Mod6? Als je dat ervoor uitgeeft ben je wel erg dom bezig.

Nou ja lach jij maar om 750 Euro voor een Mod. 6 Dit kan nog heel goed een collectable worden. Zeer goede kwaliteit gitaar vooral de 86' ers. Niet omdat ik die heb, maar omdat dat algemeen bekend is. Zie ook Charvel forum.Vergelijkbaar met de Soloist van Jackson, maar dan van Charvel in een beperkte oplage. Er zijn maar weinig gitaren die eraan kunnen tippen.
En persoonlijk zou ik er nooit de originele Mid boost electronica uithalen en er andere electronica indoen. Plug hem maar eens in een sl-x MArshall en je weet niet wat je hoort. Retevet.
:o

Wormaap
26 oktober 2004, 18:27
De midbooster boost naar mijn idee vooral de lage mids, je krijgt echt'n ongelofelijke extra grom in je sound als je die erin draait :)
En bij'n snelle solo vloeien de noten zo lekker in elkaar over als je 'm wat boost :D
Serieus, je zou verwachten dat'n maple neck-through nogal schel is, maar met'n beetje midboost gaat'ie zó lekker grommen :o

Ibanez RuleZ
26 oktober 2004, 18:57
die charvel heeft een HEEL stevige low end van zichzelf. die midbooster vond ik een onding en heb m er dus uit gesloopt. ik was er zelf ook verbaasd over dat hij zoveel laag had, maar dat was wel cool om te ontdekken. met een schaller wordt dat alleen maar beter, die haalt ook wat van het hoge weg.

maar collectable? no way... het is een japanner, replica van de SL1. en voor 1000 euro haal ik toch MOOI ene USA soloist uit de VS... zijn ze NOOIT waard, hoe goed ze ook zijn. IMO vind ik een gitaar van meer dan 1000 euro ook overdreven, maar dat is mijn bescheiden mening

harrald

Braindead
26 oktober 2004, 20:54
[quote="Ibanez RuleZ"]die charvel heeft een HEEL stevige low end van.............

maar collectable? no way... het is een japanner,

Ja so what, hoeveel mensen verzamelen geen Ibanezjes. De Artist de JEM 10TH ik kan zo nog wel even doorgaan. En daarbij komt dat een Soloist gewoon geen Charvel Model 6 is. Komt dicht in de buurt, maar hij is wel net ff anders. Veel unieker gewoon.
De Model 6 is ook nog geen collectable, maar ik sluit dat in de toekomst niet uit. Gezien de kwaliteit. Maar ja, dat blijft koffiedik kijken
dit is IMO :-D