PDA

View Full Version : Peavey Bassen



Moonchild
23 oktober 2004, 17:21
Weet iemand of de Peavey Cirrus en de Grind Bass worden geimporteerd naar Nederland?
Zoja wie is die importeur?

Thx

Moonchild
27 oktober 2004, 02:56
niemand? :-(

Marcel2
27 oktober 2004, 07:45
Op de website van Peavey Europe staat als "Service Centre" het bedrijf ARK Service Centre in Alkmaar.
Ik zou bij hen eens verder vragen.
Het e-mailadres is:

ARKAUDIO@PLANET.NL

Lazy B.
28 oktober 2004, 10:39
Toevallig had ik gisteren een CD van Brian Bromberg (goeie bassist, maar niet helemaal mijn stijl) in handen en die speelt op Peavey bassen. Ik dacht altijd dat dat een beetje een C-merk was. Blijkbaar valt dat mee?

Phyrexian
28 oktober 2004, 10:45
Peavey Cirrus bassen zijn vrij hi-end hoor. Kwalitatief dik in orde. Peavey heeft natuurlijk de naam niet mee; in het verleden stonden ze bekend als leverancier van het iets mindere materiaal, maar tegenwoordig vind'k het allemaal top (gezien de prijs) en allemaal in een aangename prijsklasse.

Horus
28 oktober 2004, 15:53
Mijn bas is een Peavey C4 (eerder heette deze de "zephyr"). 4 houtsoorten, bolt-on neck, 24 frets, 2xsoapbar, passive controls. Superding, ben er al een hele tijd heel blij mee.

Als ik hem kon ruilen tegen een Jazzbas zou ik het niet doen (terwijl mijn bas maar iets van 200 euro koste). Ze worden niet meer gemaakt (geloof ik) en zijn alleen in europa uitgekomen. Bij Huigens in Hengelo hangt er nog 1.

De rest van de peaveys zijn ook best goed. De Cirrus bassen zijn iid top of the line. The Milestone, Fury en Grind bassen vind ik wat minder, maar das ook een stuk smaak.

John P
30 oktober 2004, 16:26
Ik heb nog zo'n oude gehad; een T40 heette dat ding, geloof ik. Was een prima bas, hoor! Stom, dat ik hem verkocht heb!

buuck
2 november 2004, 18:05
peavey maakt helemaal geen slechte dingen.. ze hebben gewoon een breed assortiment.. de budget/bart smit bassen, en de rolls royce bassen om het maar zo duidelijk mogelijk aan te geven..

basswasp
2 november 2004, 19:19
Die bijna-€1700 Peavey Cirrus waarop ik in MP heb gespeeld vond ik toch de best bespeelbare bas tot nu toe! :)

Alleen jammer dat deze weer enorm tegenviel toen ik 'm inplugde. Doe mij dan toch maar een gewone Precision...

Senti
8 november 2004, 19:49
Mijn bas is een Peavey C4 (eerder heette deze de "zephyr"). 4 houtsoorten, bolt-on neck, 24 frets, 2xsoapbar, passive controls. Superding, ben er al een hele tijd heel blij mee.

Als ik hem kon ruilen tegen een Jazzbas zou ik het niet doen (terwijl mijn bas maar iets van 200 euro koste). Ze worden niet meer gemaakt (geloof ik) en zijn alleen in europa uitgekomen. Bij Huigens in Hengelo hangt er nog 1.


Ik heb een Jazz & een C4 .. ( C4 al verkocht ) ..

de Jazz gaat toch een stuk dieper hoor,
al speelde die C4 wel vrij soepel ..

Senti
8 november 2004, 19:50
Mijn bas is een Peavey C4 (eerder heette deze de "zephyr"). 4 houtsoorten, bolt-on neck, 24 frets, 2xsoapbar, passive controls. Superding, ben er al een hele tijd heel blij mee.

Als ik hem kon ruilen tegen een Jazzbas zou ik het niet doen (terwijl mijn bas maar iets van 200 euro koste). Ze worden niet meer gemaakt (geloof ik) en zijn alleen in europa uitgekomen. Bij Huigens in Hengelo hangt er nog 1.


Ik heb een Jazz & een C4 .. ( C4 al verkocht ) ..

de Jazz gaat toch een stuk dieper hoor,
al speelde die C4 wel vrij soepel ..

Horus
8 november 2004, 22:19
Is ook een groot stuk smaak natuurlijk. Jij zegt dat een jazz veel dieper gaat, geloof ik best, maar voor mij is diepte geen kwaliteit. Ik vind mijn C4 veel meer karakter hebben dan het jazzbas geluid wat zoveel mensen hebben. Bovendien ben ik zowiezo niet zo gecharmeerd van "standaard" bassen.

Senti
8 november 2004, 22:51
Ik denk dat niet, ik vind dat :)
ieder eigen smaak he, maar vond het kwa slappen enzo ook ni echt zo formidabel, misschien had ik die snaren maar eens moeten vervangen :)

El Duderino
1 juli 2009, 16:25
Spanjaard in Alkmaar wil nog wel eens wat peavey's verkopen.....ik heb er iig mijn grind vandaan

pueblo
1 juli 2009, 19:36
Is dit niet de bump van het jaar?

arcane
1 juli 2009, 19:41
Dat krijg je als nieuwelingen gaan zoeken op het forum naar hun eigen gear.

pueblo
1 juli 2009, 22:20
Dat krijg je als nieuwelingen gaan zoeken op het forum naar hun eigen gear.

inderdaad :p, als er iets van echt belang werd toegevoegd zou het nog oke zijn :)

Blend
10 juli 2009, 19:51
Wat lopen jullie nú weer te zijken man? Alsof we niet gewoon verder kunnen gaan met de discussie over Peavy bassen.

On topic dus: zijn er in de afgelopen 5 jaar weer nieuwe meningen bijgekomen?
Ik heb 'n keer op een Peavy basje gespeeld (rond de 300 euri's), en het was echt een topgitaartje! Weet alleen niet meer welk type ed :(

arcane
11 juli 2009, 09:18
Wat lopen jullie nú weer te zijken man? Alsof we niet gewoon verder kunnen gaan met de discussie over Peavy bassen.

On topic dus: zijn er in de afgelopen 5 jaar weer nieuwe meningen bijgekomen?
Ik heb 'n keer op een Peavy basje gespeeld (rond de 300 euri's), en het was echt een topgitaartje! Weet alleen niet meer welk type ed :(

Nou vooruit dan maar ;)
Ik heb zelf een Peavey grind bxp 5. Ik vind het ding echt prachtig. 35" scale, 5-snarig, 2 humbuckers en knallen met t ding.

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/grind/IMG_0952.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/grind/IMG_0950.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/grind/IMG_0953.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/grind/IMG_0949.jpg

http://i492.photobucket.com/albums/rr284/_arcane_/guitar%20shizzle/grind/IMG_0951.jpg

Kid
19 juli 2009, 01:18
Hey Arcane,
Ik zie dat jij een Grind Bass bezit en ik heb daar een paar vragen over, zou jij die aub kunnen beantwoorden? :satisfie:
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe basgitaar en heb daar pas een topic over geopend:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125124

Alvast bedankt!

(Misschien vraag ik dit in het verkeer topic of mag dit helemaal niet, maar als dat het geval is dan merkt ik dat vanzelf wel..)