PDA

View Full Version : Wat zal ik doen?



Bigfoot414
23 oktober 2004, 15:24
Hoi,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe/tweedehands versterker.

Ik heb pas geleden de Engl Thunder 50 getest. En ik was aangenaam verrast door de sound, het bedieningsgemak en de prijs.

Ook de Mesa/Boogie DC-5 is een kanshebber. Ik speel er elke week op bij mijn gitaarleraar en de sound bevalt ook erg goed. Zelfs op laag volume kun je nog goed horen dat het een buizenbak is.

Tegenwooordig worden die Mesa's rond de €1000 aangeboden op diverse tweedehandsites.

Nu is mijn vraag: wat kan ik beter doen?
- een hagelnieuwe Engl voor €900
- Mesa voor ongeveer €1000

Qua speelstijl ben ik best wel breed geïnteresseerd. Alleen keiharde zware metal boeit me niet echt.

NeeraDJ
23 oktober 2004, 15:31
De Mesa no contest! Die heeft 3 kanalen en gaat van Fender clean tot Marshall scheur tot Boogie scheur. Bovendien stijgen de Dual Calibers in waarde as we speak. Je kent de versterker al, anders kon je mijn review nog lezen. Ik heb nog nooit zo'n veelzijdige combo gehad

Dit is ook nog het dichtste dat je ooit bij een Mark IV kunt komen, die het dubbele waard is. Ik had ergens een mod gelezen waar stond hoe het naar de Mark IV kon modden

Bins
23 oktober 2004, 15:42
Volgens mij staat er op de feedback "occasion" pagina een DC voor 500 euro.

Bigfoot414
23 oktober 2004, 15:52
Fuck, ik moet nog een paar maanden wachten, eerst mn rijbewijs halen. Dan zal ik es kijken hoe het met mn financiën staat.

Nicci
23 oktober 2004, 16:16
Neeradj heeft wel een heel duidelijk belang om die Mesa aan te prijzen . . .
8-)

Josdevos
23 oktober 2004, 16:24
Ja ik zou hem niet verkopen als ik hem was, zo'n amp!!! :lol:

NeeraDJ
23 oktober 2004, 17:23
Neeradj heeft wel een heel duidelijk belang om die Mesa aan te prijzen . . .
8-)

Hij hoeft de mijne niet te kopen hoor, ik heb al een aantal geïnteresseerden, daarom staat er ook "evt." te koop :)

@Vos: Ik hoop dat ik meer kanten op kan met de Rivera, zoals ik al eerder zei het schijnt precies te zijn wat ik zoek. Het is of de Boogie of de Rivera verkopen omdat ik anders met twee versterkers zit terwijl ik nog een gitaartje erbij zou willen hebben.

NeeraDJ
23 oktober 2004, 17:30
Volgens mij staat er op de feedback "occasion" pagina een DC voor 500 euro.

Das een Caliber 50 voor 599 euro, dan is hij met prijs/kwaliteit veel beter af met de DC-5 IMO

Josdevos
23 oktober 2004, 17:30
Just making fun of you! :cool:
Je moet je aan mij niet verantwoorden hoor! :lol:
Natuurlijk gaat niemand de stuff die hij probeert te verkopen afbreken, maar jij bent altijd wel hééél posi!

NeeraDJ
23 oktober 2004, 17:46
[toddler mode on] Ask Bigfoot if you don't believe me :roll:[/toddler mode off]

Archie
24 oktober 2004, 07:58
Heb zelf ook getwijfeld tussen een Mesa Boogie en een ENGL. Ik heb zowel op de Thunder als de Screamer gespeeld.

Uiteindelijk heb ik besloten voor de ENGL te gaan. Het geluid sprak me meer aan. Geweldig clean geluid met mooie reverb en ook de scheur kanalen passen wel bij de muziek die ik mooi vind (metal en gothic-achtig). Als laatste vond ik de bijtende precisie van de amp geweldig. (Dat wordt alleen wel oefenen!! :oops: Ben nog niet zo ervaren)
De screamer heeft duidelijk meer variatie mogelijkheden dus wordt het die.

Volgende week neem ik een wat meer ervaren gitaarist mee naar de gitaarwinkel en als die niet al teveel bezwaren weet te vinden dan wordt het de screamer. In nederland nieuw ook te vinden tussen de 999 en 1099 euro. Bij feedback is 'ie duurder: 1149.

Suc6 met de keuze!