PDA

View Full Version : Welke goeie Power-amp voor een Line6 Bass Pod Pro



Phyrexian
26 mei 2002, 17:05
Hallo,

Ik heb een Line6 Bass Pod Pro. Prachtige pre-amp, maar ik ben nu op zoek naar een krachtige poweramp.
Prijsklasse is niet echt van belang. De bedoeling is dat ik goed materiaal heb, en met dat materiaal kan optreden (we spelen metal).
Mijn twee collega gitaristen spelen elk op een 100 Watt Head met 4x12 speaker cabinet. Wat heb ik nodig om erboven uit te raken qua poweramp en speakercabinet?
Ik speel op een Warwick Corvette Standard 4string moest dat jullie nog interesseren.

Jullie professionele tips zijn welkom.

Ron C
27 mei 2002, 09:38
Probeer maar eens de EBS Fafner 600W!, qua speakerkasten: EBS of Eden !

rePUNKtative
27 mei 2002, 09:49
Neem de regel van 4 voor een gig als je er boven uit wilt komen :smile: Oftewel gitaristen spelen ieder op 100 watt, is voor jou dan en kleine 100 x 4 watt. Weet alleen niet of je het dubbel moet nemen, maar 800 watt aan poweramp?? Dat gaat erg in de centen lopen :wink:

Ligt eraan wat nou je budget is, maar ik vond zelf een H&K BC118 (400W, 1x12") zeeer vet spelen (achter een Dean Edge 4). Geen idee hoe duur ie is. Alleen sja, was zelf niet weg van die ene speaker. Je hebt ook de H&K BC410 (600 Watt, 4x10"), maar die is een stuk duurder denk ik.

Veel succes met je band verder!

Ron C
27 mei 2002, 10:06
Het is echt niet perse nodig om zo veel vermogen te hebben hoor, De reden dat ik een 600W amp heb is puur omdat ik em lekker vind klinken en echt niet om het vermogen, maar het is wel handig. Wanneer je over een goede PA speelt hoeft het podiumgeluid helemaal niet zo hard te staan(het is voor het zaalgeluid alleen maar klote als het op het podium te hard staat), en heb je aan een 250W vaak al meer dan genoeg. Ik heb mijn versterker meetstal maar 1/4 open staan.

AllodoX
27 mei 2002, 11:54
probleem met poweramps is alleen dat je met bi-amps zit..dus je moet 4 cabs eraan hangen wil je volledig rendement halen..

gewone simpele 2x400w poweramp zit je zo tussen de 300 en de 3000 euro te gluren..

maar die van 3000 euro heeft echt niet meer mogelijkheden dan die van 300.. hoogstens een crossover hier of een lowpass daar..

b.t.w. een bass-pod PRO wil je niet als preamp gebruiken.. die wil je tussen je preamp en je poweramp plakken.

Moonchild
27 mei 2002, 12:37
hoezo dan?

Phyrexian
27 mei 2002, 13:39
Euh,
Waarom zou'k een bas pod ni als preamp gebruiken?
bedankt voor de reply's iedereen alvast...

AllodoX
27 mei 2002, 15:48
omdat een pod pro geen voorversterker is ?

anders kun je net zo goed een overdrive pendaaltje als voorversterker gebruiken..

mjah.. je moet het uiteraard zelf weten, als jij graag met kutgeluid speelt :smile:

Phyrexian
27 mei 2002, 16:56
Okeej,
wat zou jij dan als voorversterker gebruiken...?
Wat doet die voorversterker dan nog juist?

Geef eens een ideale set-up met een BasPod PRO erin?

AllodoX
27 mei 2002, 23:03
Ik zou na de bass een signal splitter ( A/B box ) stoppen, waarvan 1 signaal naar de preamp gaat, en 1 naar de bass pod PRO.

Dan zou ik de uitgang van de POD naar de PA sturen, en de preamp op een poweramp aansluiten..


2e optie is dat je een 2e splitter pakt en dan de POD en de preamp parallel aan elkaar zet tussen de bass en de poweramp..

AllodoX
27 mei 2002, 23:05
Je moet altijd onthouden dat effecten een toevoeging zijn, en geen vervanging... :wink:

goede voorversterker ? Warwick Quadruplet...

Phyrexian
27 mei 2002, 23:09
Ja
ik heb een Warwick Bass.
Enig idee of die versterkers van Warwick moeilijk te krijgen zijn in belgië of nederland?

Ik dacht ook even aan een SVT model van Ampeg... Weet er iemand hoe goed die zijn?
Duur denk ik wel?

AllodoX
28 mei 2002, 14:32
SVT's zijn goed spul jah.. :smile:
goed warm geluid

Moonchild
28 mei 2002, 18:22
een gitaar POD 2 heeft wel een pre-amp, die basspod zal er ook wel een hebben lijkt me

Ron C
29 mei 2002, 12:23
Naar mijn weten heeft die er zeker 1 en kun je dus die POD goed als pre amp gebruiken.

Phyrexian
29 mei 2002, 13:33
Ja ik dacht ook dat een Bass POD Pro een preamp had,
das toch de bedoeling van zo'n spul?

Ik snap allodo's commentaar niet goed dat hij zegt da zon POD Pro 'alleen maar' effecten zijn... (?)

Ron C
29 mei 2002, 13:59
Ik heb zojuist even de online manual geraadpleegt en hier staat in:
ANALOG STEREO OUTPUTS: JE POD HEEFT 2 PAAR STEREO UITGANGEN VOOR GEBRUIK IN LIVE MODE. 1 PAAR STUURT JE EINDTRAP EN LUIDSPREKERS OP HET PODIUM AAN EN HET ANDERE PAAR STUURT EEN APPART SIGNAAL NAAR DE MENGTAFEL OF PA.
http://www.line6.com/Main/Support/Reference_Desk/manuals/POD_Pro_Nederland.pdf
(PAGINA 42)
Dus de POD is geschikt als Pre-amp!

AllodoX
29 mei 2002, 15:35
zoals ik zei.. 't is jou feestje..

'k kan je i.i.g. garanderen dat je ervan terugkomt.. ik heb mijn pod PRO na 3 maanden weer teruggedaan naar de winkel omdat ik er niks mee kon in de live situatie. je hoort er niks van.. je simuleerd een versterker en een speakercabinet.. maar vervolgens pomp je het signaal weer door een andere versterker en speakercabinet.. dan klopt er dus niks meer van :smile:

bass pod is leuk voor in de studio.. live heb je er weinig aan..

- Tim -

Ron C
29 mei 2002, 16:18
Ik ben zelf ook niet zo kapot van de POD.... maar hij is te gebruiken als pre amp (dat was geloof ik de vraag). Die speaker en amp simulatoren hoef je niet te gebruiken live, je kunt hem ook alleen als pre amp gebruiken.

Phyrexian
29 mei 2002, 18:58
Thanks,
da wou'k weten of die bass pod pro nu echt heel goed is om live te spelen...

Ik heb in eerste plaats een amp nodig om live te spelen en te repeteren ni direct om in de studio te gaan,
Ik dacht echt aan een AMPEG SVT serie
iemand daar veel ervaring mee?

AllodoX
29 mei 2002, 23:57
SVT zijn leuke dingetjes jah.. beetje prijzig imo, maar wel goed geluid.

:smile: