PDA

View Full Version : vet strat-element



pikkepiemel
23 oktober 2004, 13:24
bijzonder goedemiddag samen,

ik ben op zoek naar een element voor in m'n strat in brugpositie dat lekker vet klinkt, maar wel een single-coil vorm heeft. Nu heb ik uiteraard al aan hotrails gedacht, maar hebben jullie misschien nog ideeen?

Aca Ilic
23 oktober 2004, 14:44
Hey Pikkepiemel!

Probeer eens Van Zandt Rock brug element. Heeft meer "bite" dan gewone single coil van strat.
mvg
Alex

sash
23 oktober 2004, 16:48
De Van Zandt rock heeft niet meer bite, alleen meer power. Meer bite zou betekenen dat ie scheller wordt en hij is juist minder schel dan normale Strat pickups.

Aca Ilic
23 oktober 2004, 17:44
De Van Zandt rock heeft niet meer bite, alleen meer power. Meer bite zou betekenen dat ie scheller wordt en hij is juist minder schel dan normale Strat pickups.

Yeah sash dat klopt. Ik heb me warschijnlijk verkeerd uitgedrukt , maar ik bedoelde dat 'ie toch wat "heftiger" is dan gewone strat elementen.

mvg Alex

THW
23 oktober 2004, 17:57
Er bestaan humbuckers ter grote van een single coil, is dat wat voor jou? :???:
Dat is trouwens wel heel erg duur

stimmt
23 oktober 2004, 19:00
hoe duur

THW
23 oktober 2004, 19:50
hoe duur
heel duur
Ik weet niet duur, er zijn volgens mij wel een paar forumleden die zoiets hebben, moet je hun vragen

Wormaap
23 oktober 2004, 19:52
Niet overdrijven jij :P
Tussen de 70 en 100 dollar bij Warmoth...

Lacrymosa
23 oktober 2004, 20:01
Valt wel mee, eurotje of 80 of zo, soms 100, ligt er maar net aan

maar als je die er in zou zetten, dan ben je wel je single coils sound kwijt, en krijg je er een humbucker sound voor terug

en anders zijn er ook van bijv seymour duncan en dimarzio genoeg elementen die aan je beschrijving voldoen

en de echt strat kenners (ahum) zullen je vast allemaal vage, en vooral dure, merken aanraden........maar ja.......

CheerS!!

Fatality
23 oktober 2004, 23:22
Ik heb destijds een Hot Rail voor 40 euro op de kop weten te tikken, dus als je je ogen goed de kost geeft op internet dan ben je niet perse 100 euro kwijt. Of je moet het element kosten wat t kost nieuw hebben.

pikkepiemel
24 oktober 2004, 23:51
neej eigenlijk zoek ik inderdaad een humbucker-sound voor in m'n strat, ik ben namelijk fokking verliefd op dat ding, maar hou wel van wat heaviere shit, misschien een linkje hier of daar?

thnx.

Lacrymosa
25 oktober 2004, 09:31
www.Dimarzio.com en www.seymourduncan.com

kom je al een heel eind mee denk ik, ik zou als ik jou was goed alle beschrijvingen lezen en die van SD met DiMa vergelijken

CheerS!!

pikkepiemel
25 oktober 2004, 10:57
ok dankje

Squier4ever
25 oktober 2004, 11:28
Ik hoorde laatst van Blade hotrails, deze kosten 22€ ofzo
maar ik weet niet of het wat is. Zit er aan te denken om die in de nek en middle te zetten, aangezien ik al een DiMarzio PAF of iets dergelijks in de brug heb zitten, die heeft me lekker puh 20€ gekotst :p

pikkepiemel
25 oktober 2004, 12:14
:D ass....

Anders Destium
25 oktober 2004, 12:19
Ik hoorde laatst van Blade hotrails, deze kosten 22€ ofzo
maar ik weet niet of het wat is. Zit er aan te denken om die in de nek en middle te zetten, aangezien ik al een DiMarzio PAF of iets dergelijks in de brug heb zitten, die heeft me lekker puh 20€ gekotst :p

Komop man, dat is gewoon ranzig :o



>pikkepiemel

Hotrails zou een oplossing kunnen zijn, maar een strat die vet klinkt kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet :lol:

MightyMike
25 oktober 2004, 13:06
Ik heb in mijn strat een Seymour Duncan JB Junior in de brug gezet en dat klinkt best OK voor het stevigere werk. Je moet wel bedenken dat je dan de typische single coil sound aan de brug kwijtspeelt. Verder zit er ook een groot verschil in volume met de andere elementen. Tijdens een nummer overschakelen van single coil naar mini-humbucker valt dus wel op. Om dezelfde reden klinkt de tussenpositie midden-brug minder goed.

schizo910
26 oktober 2004, 15:58
Ik heb pas in mijn strat een Seymour Duncan Little '59 laten zetten, bevalt me goed. Maar je zult het toch echt zelf moeten horen.

Man
26 oktober 2004, 18:47
ik heb van een onbekend merk ( boston ) een minibuckertje in mijn strat zitten die toch wel heel rockend klinkt!

en die kost schrik niet 25 eurotjes!

vester86
29 oktober 2004, 01:10
Evolution Single coil formaat?

Lacrymosa
29 oktober 2004, 09:37
Die bestaat niet

wel een Tone Zone in single coil formaat

Bobbel
29 oktober 2004, 10:27
Ik heb twee SD humbuckers in single coil formaat en die klinken gewoon echt super... maar die prijsigheid valt wel mee... ik betaalde € 125,- per stuk... als ik zou was zou ik dat doen, want die zijn heel goed...

Lacrymosa
29 oktober 2004, 10:40
Er zijn genoeg 2de hands pickups te vinden, maar ik zou als ik jou was zeker mn ogen openhouden voor een Tone Zone S

CheerS!!

Javaca
29 oktober 2004, 11:51
Vox humana in vlaardingen heeft WSC elementen.

Goedkoop en een aardige kwaliteit.

Sc-sized humbuckers zijn rond de 35-50 euro

Svenson
30 oktober 2004, 00:19
Gewoon een leuke combinatie maken, of Guild HB-1 erin zetten :)

Quadrifoglio
1 november 2004, 11:14
Ik krijg een DiMarzio Fast Track :D Kosten: 112 EUR

H.Manback
2 november 2004, 22:02
Hey Pikkepiemel!

Probeer eens Van Zandt Rock brug element. Heeft meer "bite" dan gewone single coil van strat.
mvg
Alex

Shit man, ik dacht echt wat krijgen we nou weer bij het lezen van die eerste zin :???:

Handig gekozen die naam, pikkepiemel! :lol: