PDA

View Full Version : Vragen over vintage bassen?



vintagebass
23 oktober 2004, 12:49
Ik beantwoord (bijna) alle vragen over vintage bassen. Burns, Danelectro, Rickenbacker, Gibson, Fender, Hofner, Ovation, Kustom, Egmond, etc. etc.
En gratis.

vintagebass@planet.nl

Chris Wolstenholme
23 oktober 2004, 13:44
mooi :)


oke vraag


hoe weet je dat allemaal :)

Laus
23 oktober 2004, 14:07
Ik beantwoord (bijna) alle vragen over vintage bassen. Burns, Danelectro, Rickenbacker, Gibson, Fender, Hofner, Ovation, Kustom, Egmond, etc. etc.
En gratis.

vintagebass@planet.nl

das mooi. Vertel mij maar eens alles over de MusicMan Sabre.

Hempo
23 oktober 2004, 14:36
nou stoer hoor kerel

Primitive
23 oktober 2004, 15:45
:-D altijd handig :-D

AntY
23 oktober 2004, 19:09
reageer es normaal, mooi toch dat ie zijn kennis gewoon aanbiedt?

weet jij trouwens misschien waarom rickenbacker is afgestapt van de horseshoe elementen en de toasters?

Chris Wolstenholme
24 oktober 2004, 10:22
dat is een normale vraag, ik ben wel benieuwd hoe hij aan al die kennis komt, dat wil ik ook wel :)

The Mule
24 oktober 2004, 10:35
dat is een normale vraag, ik ben wel benieuwd hoe hij aan al die kennis komt, dat wil ik ook wel :)

Gezien het feit dat hij/zij zich zonder verdere introductie als groot expert aanbiedt zou ik gokken op een sociaal niet al te sterk type die dagenlang internet afstruint en misschien een hoop gitaarboeken in zijn kast heeft staan. En anders zou het best iemand kunnen zijn die namens een (al dan niet nieuwe) vintageboer opereert die een doelgroep zoekt en zo een klantenkring wil opbouwen... :-?

Shaggy
24 oktober 2004, 11:52
Ik wilde altijd wel weten of een ibanez blazer p bas (de 80er jaren jappo) echt net zo goed klinkt als een fender?

Harry
24 oktober 2004, 12:04
misschien is het iemand met een leuke hobby die zelf een mooie verzameling heeft en zijn kennis wil delen met de mensen van dit forum?

Laus
24 oktober 2004, 13:18
mij best, en vandaar mijn misschien ietwat suggestief gestelde vraag.

maar hij moet, alsie wil, zelf maar weer eens antwoorden.

Bleak
24 oktober 2004, 16:18
Aardig dat je dat aanbiedt!

Aan al die vragen over bassen hier te zien, lijkt het me best handig!

Chris Wolstenholme
24 oktober 2004, 22:52
ik krijg t idee dat we hem moeten maile?

Lazy B.
25 oktober 2004, 12:02
Lullige c.q. wantrouwende reacties op deze draad zeg. Als die gast gratis zijn expertise aanbiedt is dat toch hartstikke mooi meegenomen?!

HIMrazorblade
25 oktober 2004, 22:11
Oke, dan stel ik maar een serieuze volwassen vraag.
Wat is nou PRECIES het verschil tussen de Rickenbacker 4001 en 4003

BB
27 oktober 2004, 11:13
Oke, dan stel ik maar een serieuze volwassen vraag.
Wat is nou PRECIES het verschil tussen de Rickenbacker 4001 en 4003

http://www.faqs.org/faqs/music/guitars/rickenbacker/section-23.html

bert k
29 oktober 2004, 14:53
Haha, zijn we nou zo naief? Je moet de vraag MAILEN. En dan krijg je wel of niet antwoord. En dan sta je dus weer eens op een spam-lijst.

Ben ik zo wantrouwig? Ja, best wel...

AntY
29 oktober 2004, 15:22
verschil tussen 4001 en 4003 is alleen het trussrod systeem, daar kan je meer over lezen op die link.

ALLE 4000-serie bassen hebben twee trussrods. ook de eerste 4001's.

de eerste twee jaar dat de 4003 werd geproduceerd hadden ze een slagplaat uit 2 stukken, om kans op breken tegen te gaan.

pickups hetzelfde, alleen 4001's van voor 73 hadden een ander nekelement, en nog ouder brugelement (horseshoe).

oude rickenbacker trussrod covers zijn van perspex, de nieuwe hebben gewoon met zwart plastic in relief t logo erop geplakt.

Jeroenvanhulsteijn
3 november 2004, 20:04
ja, die rickenbacker bassen. ik vind dat echt heeeeeeeele stoere basgitaren. nu zal de echte rick onbetaalbaar zijn...maar, ibanez maakte vroeger kopieën.

dus mijn vragen: in welke prijsklasse zitten deze? en verschillen ze erg met de echte rick? ik hoorde ergens dat de rick een doorlopende hals heeft. heeft de ibanez die ook? of is die geschroefd? of bestaan ze allebei?

alvast mijn dank!

AntY
3 november 2004, 23:35
er waren verschillende kopieen, ook van univox bijvoorbeeld, en aria, allemaal zelfde fabriek. je had zowel kopieen met geschroefde als gelijmde als doorlopende hals.

Harry
4 november 2004, 09:24
Haha, zijn we nou zo naief? Je moet de vraag MAILEN. En dan krijg je wel of niet antwoord. En dan sta je dus weer eens op een spam-lijst.

Ben ik zo wantrouwig? Ja, best wel...


tja, en als je ziet dat meneer niet meer heeft gereageerd zou je dit wel gaan denken......

The Mule
7 november 2004, 18:36
Haha, zijn we nou zo naief? Je moet de vraag MAILEN. En dan krijg je wel of niet antwoord. En dan sta je dus weer eens op een spam-lijst.

Ben ik zo wantrouwig? Ja, best wel...


tja, en als je ziet dat meneer niet meer heeft gereageerd zou je dit wel gaan denken......

+1