PDA

View Full Version : Yamaha? APX OF CPX?



klaashendrik
23 oktober 2004, 11:39
Ik ben dus opzoek nar een akoestische gitaar met elemant. Omdat moment kijk ik naar een yahama.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen de CPX en APX serie is?

En verder heeft iemand misschien nog informatie of je mening over deze gitaren?

bedankt (alvast) :)

Br@mbo
23 oktober 2004, 11:46
veel weet ik er niet van, ze klinken goed voor hun prijs

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/Catalog/Catalog_GSMFCX/0,6357,CTID%253D221350%2526CNTYP%253D,00.html

misschien helpt dit je verder

Janne
23 oktober 2004, 12:03
Ik heb zelf de apx-5 (nylon) en de cpx-8 (staal). Zeker een groot verschil is dat de apx onversterkt slecht klinkt. Versterkt klinkt ie wel heel mooi, maar je mist echt klank als je onversterkt speelt zeg maar.

bert k
23 oktober 2004, 13:50
De CPX heeft een twee keer zo diepe body. De APX is eigenlijk bedoeld om te versterken, dan is hij mooi. Onversterkt is het niet veel.

iam
23 oktober 2004, 14:04
ik heb de cpx5 getest... niet veel soeps vond ik, en niet eens een massief bovenblad voor die prijs...

de cpx 10 klonk daarentegen wel goed (ook versterkert via extra microfoon in de klankkast)
--> die is wel duur :s

m^rton
24 oktober 2004, 20:21
[off-topic] @Br@mbo, bij je naam ziet het er een beetje raar uit dat je bij mod akoustisch forum met dubbel k hebt gespeld [/off-topic]

[on-topic] Tja, ik heb ze beide niet getest, maar ik vind die gitaren met het ronde klankgat (CPX?) er een stuk proffesioneler uitzien.