PDA

View Full Version : Ik zoek een dokter voor m'n floyd!



lennartengel
23 oktober 2004, 10:07
Ik heb onlangs een nieuwe ibanez rg 1527 aangeschaft met de nieuwe edge pro trem. Nou, ik krijg dat ding onmogelijk gestemd!!! Gewoon echt niet zuiver te krijgen. En ik heb toch al wat ervaringen met ibanez trems, van de trs2 tot de lo pro edge.

Ik geef het dus op en zoek een professional floyd rose dokter. Wie weet er iemand die echt verstand heeft van die dingen? Bij voorkeur regio Alkmaar, of noord holland. Maar de rest van nederland is ook goed.
Patrick Koopman schijnt de reparaties voor ibanez te doen... Misschien gewoon maar ff terug sturen? Die gitaar is nog maar twee maanden jong.

Rubenios
23 oktober 2004, 10:17
garantie toch??? nouja in that case lijkt me duidelijk, terug ermee

Luc-O
23 oktober 2004, 12:07
Hee ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem! Ik heb een Iba rg 320, die heeft weliswaar een edge pro II trem, maar is ook absoluut niet zuiver te krijgen. En daar word ik strontchagrijnig van. :evil: De (lo) pro edge bruggen waren wat mij betreft echt veel beter, ik zit er dan dus ook aan te denken om hem te vervangen (als dat mogelijk is). Maar je bent dus niet de enige...

Lacrymosa
23 oktober 2004, 12:27
Je begrijpt dat een floyd goed op stemming krijgen, enig werk vergt?

ALs je namelijk de ene snaar strakker draait, komt de floyd een stukje omhoog en de rest wordt dan korter, dus minder spanning, dus lager kwa toonhoogte

je moet dus je gitaar een stuk of wat keer echt goed stemmen met de toplock open.

Dan moet je kijken of je floyd nog wel parallel aan je body loopt, is dat niet het geval, moet je de veren afstellen

en dan moet je weer opnieuw beginnen met stemmen, weer kijken of je floyd goed parallel staat, eventueel weer veren afstellen...etc.......etc......etc.....

dan kan je de toplock dicht draaien en met de fijnstemmers....uuuhhhh.....jaahhh........uuuhhh.. ...fijnstemmen :D

CheerS!!

THW
23 oktober 2004, 12:33
wat een gedoe allemaal om een gitaar te stemmen, gewoon floyd eraf rukken gat dichtmaken en een normale brug opzetten
Problemen opgelost :roll:

lennartengel
23 oktober 2004, 12:36
Ja ik ben bekent met floyds. En ik weet wel hoe die dingen werken. Voorals nog ook nog nooit problemen gehad. M'n lo pro edge kon ik een week op spelen zonder echt te hoeven stemmen. Maar deze is gewoon niet goed. Misschien zijn de messen te bot/ scherp of de non locking studs van het nieuwe ontwerp niet goed. ik weet het niet meer ik heb alles geprobeerd...

Maar bedankt voor je tips. Ik ga hem maar gewoon terugsturen. Ben ik em vast weer een maand kwijt ofzo :(

lennartengel
23 oktober 2004, 12:38
wat een gedoe allemaal om een gitaar te stemmen, gewoon floyd eraf rukken gat dichtmaken en een normale brug opzetten
Problemen opgelost

hmmm, weinig constructief. Als ik een vaste brug had gewild had ik wel een andere gitaar gekocht. Maar bedankt voor je bijdrage :roll:

Morpheus
23 oktober 2004, 16:25
misschien een heel domme opmerking, maar wat nu als ik een gitaar wil zonder floyd, maar wel met tremolo? das toch nie ech mogelijk? of kom je dan uit op een systeem a la firebird VII??

Wormaap
23 oktober 2004, 16:32
Wilkinson werkt ook nog hoor :)

Mitch
23 oktober 2004, 17:28
Is geen domme opmerking, hoor, maar er zijn zat andere systemen.
Kijk anders hier eens:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos.html

Als je meer wil weten over de verschillende systemen kun je daarvandaan weer verder googlen.

THW
23 oktober 2004, 17:52
http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos/Les_Trem_Stop-Tailpiece_Tremolos.html
Wat denken jullie, zou dit stemvast zijn?
Ik zou al een tijdje naar een gitaar met tremelo, maar niets naar mijn stijl, als ik nou zoiets op een SG zet heb ik zo'n beetje al mijn eisen voor een gitaar :)