PDA

View Full Version : Snaren in Olieën?



djmagich
22 oktober 2004, 22:42
Ik hoorde dat dat beter is voor je snaren, maar waar kan je dat het beste mee doen?

The Mule
23 oktober 2004, 09:51
:???: Ik kan me er niets bij voorstellen, je oliet (sp?) je snaren eigenlijk al door te spelen (huidvetten, zweet enz.) en het is daarom juist aan te raden om na het spelen de snaren even met een droge doek af te vegen. Er bestaan ook gecoate snaren, maar da's een heel ander principe...

djmagich
23 oktober 2004, 11:51
:???: Ik kan me er niets bij voorstellen, je oliet (sp?) je snaren eigenlijk al door te spelen (huidvetten, zweet enz.) en het is daarom juist aan te raden om na het spelen de snaren even met een droge doek af te vegen. Er bestaan ook gecoate snaren, maar da's een heel ander principe...

Okee, dan doe ik dat :)
Bedankt voor je hulp!!

Clunk
23 oktober 2004, 19:14
jaco die oliede zn vingers in,... ehehehe

djmagich
24 oktober 2004, 00:25
jaco die oliede zn vingers in,... ehehehe


*evil grin*

Lazy B.
25 oktober 2004, 12:32
jaco die oliede zn vingers in,... ehehehe

Dit zal wel één van de vele broodje-aap-verhalen zijn die er over de goede man de ronde doen. :-? :???: :o

frenske
25 oktober 2004, 12:58
Ik zweet geen olie! Dat zou een mooie manier zijn om af te vallen: bas spelen.

Ik denk dat olie niet veel invloed heeft op de kwaliteit van de snaren. Het zou eventueel tegen roesten kunnen beschermen, maar daar hebben de meeste snaren geen last van.

Clunk
25 oktober 2004, 18:46
jaco die oliede zn vingers in,... ehehehe

Dit zal wel één van de vele broodje-aap-verhalen zijn die er over de goede man de ronde doen. :-? :???: :o

da's geen broodje aap verhaal auwe!!!

hij coatte zn snaren zelf... en hij vette zn vingers vaak voor een optreden in voor extra 'lubercation' ofzo

staat ook allemaal in zn bio beschreven op fender.com ofzo, bij 'the 10 most wanted fender basses' onder the bass of doom.

overigens kom je het verhaal wel vaker tegen in andere biografieen, ik hoop toch zeker dat daar geen fouten in staan. zeker niet in die op de site van fender om het een of andere manier is die site toch wel 'officieel'.... :o :lol: