PDA

View Full Version : tone suckend volume pedaal



syberen
22 oktober 2004, 22:28
Ik heb via ebay een boss FV-50 H volume pedaal gekocht, het werkt prima, alleen is als ik hem vol openzet de treble wel wat minder vergeleken met als ik er geen pedaal tussen heb. Is hier iets aan te doen, bijvoorbeeld een andere pot? Ik heb geen tuner aangesloten.

Alvast bedankt,

Syberen

Antoon
22 oktober 2004, 22:38
je zou een andere pot kunnen proberen met een hogere waarde (bijv. 1 meg log, wordt hijwel wat beter van) maar dan wordt de werking van het pedaal wel weer wat minder prettig. Het probleem dat je beschrijft hou je bijna altijd met passieve volumepedalen.

Lacrymosa
22 oktober 2004, 23:06
Het kan ook verholpen worden door een kleine condensator te plaatsen

weet helaas niet precies waar en welke waarde

CheerS!!

Dirk_Hendrik
22 oktober 2004, 23:14
Ik wel. PM me even. Ik heb zelf ook zo'n ding gehad en had exact dezelde ervaring.

Rutger
23 oktober 2004, 11:30
Mn broer klaagt over hetzelfde met zn Dunlop volumepedaal. Heeft hem pas gekocht maar kan hem eigenlijk niet gebruiken, het zuigt teveel toon weg. k Vind het slordig, zou je toch niet verwachten van een dergelijk pedaal.

Kan ik hem een adviesje geven?

Lune-a-tic
23 oktober 2004, 11:57
Verkopen en een ErnieBall nemen.

Rutger
23 oktober 2004, 11:59
ah!

k zal het doorgeven. ;)

Antal
23 oktober 2004, 16:33
k Vind het slordig, zou je toch niet verwachten van een dergelijk pedaal.

Dat is niet slordig. Dat is gewoon het princiepe van een passief volumepedaal. Maar een condensotor kan misschien uitkomst bieden in dit geval.

syberen
23 oktober 2004, 23:14
Ik wel. PM me even. Ik heb zelf ook zo'n ding gehad en had exact dezelde ervaring.Ok heb ik gedaan!

Aca Ilic
29 november 2004, 20:41
als je het in effectloop van versterker plaatst, dan heb je die probleem niet meer.

mvg
Alex