PDA

View Full Version : H&K Warp 7 Vs Marshall MG100DFX



VaderSlayer
22 oktober 2004, 22:01
ik denk dat de titel genoeg zegt :)

Welke van de twee raden jullie me aan, ik wil een beetje allround kunnen spelen dus, crunchy metal maar ook warme blues..

AART
22 oktober 2004, 22:59
je wil duidelijk geen mg als je een bandit gewend bent :-?
de warp 7 ken ik niet....

NeeraDJ
22 oktober 2004, 23:09
Ik heb ervaring met de MG100dfx en vindt het over elke cab waarop ik hem heb gespeeld (van vintage JCM800 met 65W speakers tot MG cabs) niet erg behoorlijk klinken. Ik was een tijdje niet anders gewend dan transistor maar wanneer je er een goede buizentop naast houdt dan kun je je beslissing heel snel maken. De Warp 7 is een modelling amp niet? Dat lijkt me de betere, maar zeker niet de enige keuze. Er zullen genoeg amps in jouw budget zijn, go check 'em out!

VaderSlayer
22 oktober 2004, 23:13
ok bedankt, tja heeft er iemand misschien nog een tip voor een leuke top+cab? het liefst transistor want buis ligt echt niet binnen het budget...

AART
22 oktober 2004, 23:14
ok bedankt, tja heeft er iemand misschien nog een tip voor een leuke top+cab? het liefst transistor want buis ligt echt niet binnen het budget...

wat is je budget?
dan kan ik tenminste gericht advies geven :)

NeeraDJ
22 oktober 2004, 23:18
ok bedankt, tja heeft er iemand misschien nog een tip voor een leuke top+cab? het liefst transistor want buis ligt echt niet binnen het budget...

wat is je budget?
dan kan ik tenminste gericht advies geven :)
+1

VaderSlayer
22 oktober 2004, 23:29
owja sorry, ik heb maximaal 1000 euro maar da's eigenlijk al te veel
laten we zeggen 800 euro het mag er dus boven zitten..

AART
22 oktober 2004, 23:31
owja sorry, ik heb maximaal 1000 euro maar da's eigenlijk al te veel
laten we zeggen 800 euro het mag er dus boven zitten..

marshall jcm 900 of 800 met een leuke 2*12(1922 of 1936 ofzo).

NeeraDJ
22 oktober 2004, 23:48
owja sorry, ik heb maximaal 1000 euro maar da's eigenlijk al te veel
laten we zeggen 800 euro het mag er dus boven zitten..

JCM800 van ebay.de pikken dan ben je iets van 500-600 euro kwijt
JCM900 SL-X ben je 400-500 euro kwijt
Genoeg keuze in buizenamps dus.

Dan hou je iets van 300-400 euro over, en daar heb je een Koch 2x12 met V30 speakers voor of een Marshall 1960A of B.

Je kunt echt wel een goede buizenhalfstack krijgen voor dat geld hoor :)

AART
23 oktober 2004, 00:35
owja sorry, ik heb maximaal 1000 euro maar da's eigenlijk al te veel
laten we zeggen 800 euro het mag er dus boven zitten..

JCM800 van ebay.de pikken dan ben je iets van 500-600 euro kwijt
JCM900 SL-X ben je 400-500 euro kwijt
Genoeg keuze in buizenamps dus.

Dan hou je iets van 300-400 euro over, en daar heb je een Koch 2x12 met V30 speakers voor of een Marshall 1960A of B.

Je kunt echt wel een goede buizenhalfstack krijgen voor dat geld hoor :)

een sl-x voor 400 vind je tegenwoordig niet meer, bovendien zie je ze de laatste tijd steeds minder op marktpaats...
de 100 watt sl-x gaat voor ongeveer evenveel als de 800 tegenwoordig... 500-600....

de 50 watter(dual reverb en sl-x) zie je nog wel eens voor 400-500....

NeeraDJ
23 oktober 2004, 00:54
Nee joh, ik had onlangs de kans om een SL-X 100W voor 400 euro te kopen van een fransman, niet gedaan omdat ik erachter kwam dat de SL-X goedkope niet duurzame onderdelen heeft. De 50W is bij Feedback nog te koop en die krijg je echt wel tot 400 euro lijkt mij. In Nederland gaan JCM800s trouwens enorm stijgen, ik heb laatst voor de mijne 1000 euro kunnen verkopen, dus als je er snel bij bent zul je hem over een paar jaar met een forse winst kunnen verkopen

AART
23 oktober 2004, 11:07
Nee joh, ik had onlangs de kans om een SL-X 100W voor 400 euro te kopen van een fransman, niet gedaan omdat ik erachter kwam dat de SL-X goedkope niet duurzame onderdelen heeft. De 50W is bij Feedback nog te koop en die krijg je echt wel tot 400 euro lijkt mij. In Nederland gaan JCM800s trouwens enorm stijgen, ik heb laatst voor de mijne 1000 euro kunnen verkopen, dus als je er snel bij bent zul je hem over een paar jaar met een forse winst kunnen verkopen

die niet duurzame onderdelen vind ik wel meevallen, ik heb er een van 7 jaar oud en toen ik hem kocht -half jaar geleden- zaten de originele buizen er nog in, klonk prima(nu wel vervangen) en hij was nooit kapot geweest.
het enige nadeel van deze amp vind ik dat ie maar een kanaal heeft, dus als jij zo goed bent in het goedkoop krijgen van die dingen mag je wel een tweede voor mij ritselen :P

PS: die 400 euro is een uiterste, ik heb wel een een 2203 overwogen(prima staat, nieuwe buizen) en die moest 300 euro kosten...

PS2: welke onderdelen in een SL-X zijn volgens jou dan niet geweldig? de trafo's kan je meestal vervangen als ze daar an toe zijn, bovendien is de sl-x veelzijdiger dan de 800....

sandman4justice
23 oktober 2004, 11:23
Peavey Xxl Combo!!

NeeraDJ
23 oktober 2004, 12:11
AART:

Dit is een van de redenen die de populaire amp modder Jeff Seal van Speakersurgeon aan mij gaf:


The SLX is not a chassis that is easy to work with. Plus which, the entire 900 series line uses the "smaller" tranny's which were rather disappointing at best. I would highly avoid these, if possible.

Ik wil je best helpen om een SL-X voor 400 piek te krijgen hoor, geen probleem. Een 2203 top voor 300 euro?! Is die er nog? Die wil ik wel hebben

De SL-X is naar mijn mening juist helemaal niet zo veelzijdig. Ik vind het op sommige momenten steriel, ungefocussed en plat klinken. Op andere momenten juist weer goed wanneer dat niets uitmaakt (Trash Metal?), en tja die clean hè. Je kunt de JCM800 zijn dynamiek/responsiviteit, growl, en punch echt niet evenaren met de SL-X.

De SL-X is het dubbele waard en geen slechte amp, maar wanneer het er uiteindelijk op neer komt dan zal ik toch een JCM800 nemen

Bigfoot414
23 oktober 2004, 14:26
ok bedankt, tja heeft er iemand misschien nog een tip voor een leuke top+cab? het liefst transistor want buis ligt echt niet binnen het budget...
Voor de prijs van een gemiddelde top+cab kun je al een hele behoorlijke buizencombo vinden...

VaderSlayer
23 oktober 2004, 18:42
Bedankt voor de reacties ik zal deze amps zeker proberen te vinden en te bespelen natuurlijk!

AART
23 oktober 2004, 23:24
AART:

Dit is een van de redenen die de populaire amp modder Jeff Seal van Speakersurgeon aan mij gaf:


The SLX is not a chassis that is easy to work with. Plus which, the entire 900 series line uses the "smaller" tranny's which were rather disappointing at best. I would highly avoid these, if possible.

Ik wil je best helpen om een SL-X voor 400 piek te krijgen hoor, geen probleem. Een 2203 top voor 300 euro?! Is die er nog? Die wil ik wel hebben

De SL-X is naar mijn mening juist helemaal niet zo veelzijdig. Ik vind het op sommige momenten steriel, ungefocussed en plat klinken. Op andere momenten juist weer goed wanneer dat niets uitmaakt (Trash Metal?), en tja die clean hè. Je kunt de JCM800 zijn dynamiek/responsiviteit, growl, en punch echt niet evenaren met de SL-X.

De SL-X is het dubbele waard en geen slechte amp, maar wanneer het er uiteindelijk op neer komt dan zal ik toch een JCM800 nemen

hier merk ik toch dat het verschil in stijl de kleine kwalitatieve gebreken overheerst, ik speel melodische punk(hardcore) en daar heeft de 800 niet genoeg gain voor en op sommige momenten is de 800 te droog, maar dat betekend niet dat ik een 800 een slechte amp vind, integendeel zelfs, als ik het geld had zou ik er zo eentje aanschaffen om lekker mee te rocken 8-)

die jcm 800 voor 300 was in februari, ondertussen staat ie in duiven...
bij mijn gitaarleraar.. 8-)