PDA

View Full Version : vingerzetting



thijs_vanderplas
22 oktober 2004, 21:32
Ik speel nog maar juist gitaar en heb problemen met de vingerzetting van het 2e deel van deze tab

.................Am............................... ......F.....................
|e|------------------------------------------------------------
|B|---------0---1----------------------------------------------
|G|---------------------------------------0---2----------------
|D|-----2------------------------------------------------------
|A|-0---------------------------------3------------------------
|E|-------------------------------1----------------------------

Kan iemand mij helpen?

Primitive
22 oktober 2004, 22:03
je moet met je vingers de snaren in drukken

sash
22 oktober 2004, 22:40
Wat snap je niet aan het 2e deel?

Bluesbreaker
22 oktober 2004, 23:40
And if you want these kind of dreams it’s Californication

scholier
23 oktober 2004, 20:05
bij het eerste deel is de vingerzetting van boven naar beneden je ringvinger het 2e vakje van de D snaar, je ringvinger op het 2e vakje van de G snaar en je wijvinger op het 1e vakje van de B snaar bij het 2e deel is het je wijsvinger op het eerste vakje van de lage E snaar, je ringvinger op het derde vakje van de A snaar en je middelvinger op het 2e vakje van de G snaar. :lol: :-D

scholier
23 oktober 2004, 20:07
sorry ik had fout getypt :oops: hier is het goed:

bij het eerste deel is de vingerzetting van boven naar beneden je middelvinger het 2e vakje van de D snaar, je ringvinger op het 2e vakje van de G snaar en je wijvinger op het 1e vakje van de B snaar bij het 2e deel is het je wijsvinger op het eerste vakje van de lage E snaar, je ringvinger op het derde vakje van de A snaar en je middelvinger op het 2e vakje van de G snaar.

Hempo
23 oktober 2004, 22:13
uh ja en\?
dat zal wel het meest praktisch zijn dan denk ik.. ?

scholier
23 oktober 2004, 23:12
maar hij vroeg er toch om :-D ps: nog een tip je kan beter bij het 2e deel niet het hele F akoord pakken maar gewoon zoals ik het eerst heb beschreven.

Hempo
24 oktober 2004, 12:45
oh
..
wacht :cool:
dacht dat jij dezelfde was als degene die het orginele bericht schreef. :) sorry hoor

scholier
24 oktober 2004, 15:55
ooh ik vond het al een rare reactie :lol: :-D

Blijepanda
24 oktober 2004, 17:55
Ik zet deze even bij speeltechnieken \ theorie.

urezna
26 oktober 2004, 16:46
is het niet gewoon een kwestie van proberen, welke vingerzetting het prettigste speelt?

Hempo
26 oktober 2004, 18:00
lijkt mij ook ja.

dejohan
26 oktober 2004, 20:04
probeer je duim in het midden van de achterkant van de hals te houden, ipv aan de bovenkant.

Ik wil je niet vastpinnen op een techniek, en ik doe het ook veel hoor, duim aan de bovenkant of zelfs op m'n hals, maar bij moeilijke stukken blijkt het toch vaak makkelijker te spelen.