PDA

View Full Version : Dreunende bas



m^rton
22 oktober 2004, 16:52
Ik heb net wat opgenomen met mijn alhambra.
Microfoon -> Creative geluidskaart -> Cool Edit Pro

De bas dreunt nu heel erg door, ik heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg hem niet echt zachter.
Ik heb bij FX al allerlei equalizers toegevoegd etc. maar het lukt niet echt.
Wie weet wat ik toe moet voegen, of weet iemand iets beters?

Mithrandir
22 oktober 2004, 18:40
Luister je terug met een enorme subwoofer op 10?

Misschien kun je opnieuw opnemen en de microfoon wat anders positioneren en kijken wat het beste resultaat geeft. Uiteindelijk moet de ruwe opnemen al goed zijn, als daar teveel mis aan is kun je EQ'en wat je wil.

m^rton
22 oktober 2004, 18:51
Wel een enorme subwoofer, maar die staat op 6 ofzo.

Toen ik hem uiteindelijk opsloeg had ik een rare ruis die ik eerst niet had gehoord. Ik kon het eerst niet harder zetten omdat mijn zus hier iets moest doen voor kantoor.
Maar nu heb ik hem opnieuw opgenomen en nu is ie vrij goed. Ik zal die sites uit FAQ eens doornemen over mixen enzo, misschien nog best leerzaam.

telecastermaster
26 oktober 2004, 13:12
Heb je compressie gebruikt op de bas?

m^rton
26 oktober 2004, 15:48
Nee

telecastermaster
26 oktober 2004, 16:56
Even voor de duidelijkheid. Je hebt wat opgenomen met een (akoestische) gitaar en daarvan klinken de bassnaren te hard door, begrijp ik nu goed? Of heb je iets opgenomen met een basgitaar (wat ik eerst dacht)?

m^rton
26 oktober 2004, 17:22
Met gewone gitaar.
Het probleem is inmiddels al opgelost, ik heb het gewoon opnieuw opgenomen en de microfoon een beetje verplaatst. Nu is het wel goed, ik kan natuurlijk ook geen superkwaliteit verwachten met mijn geluidskaart.

Maar toch bedankt voor de moeite iedereen.

Shaggy
26 oktober 2004, 20:59
ik heb met de filters ook het basgeluid verbeterd (luister maar in sounds de r&b nummer) .. het is goed te doen alleen moet je de juiste settings hebben .. is lastig uitleggen zo, je kan die track wel mailen dan kan em met ce bijstellen

groetjes

bert k
26 oktober 2004, 21:10
Nee, microfoonplaatsing is de truc. Kan vreselijk veel schelen. Trek er maar een uurtje voor uit, en probeer gewoon.

skanky
26 oktober 2004, 23:52
Als de microfoonplaatsing goed is hoef je weinig meer aan de sound te veranderen.