PDA

View Full Version : de ultime Metal gitaar



raven
22 oktober 2004, 15:49
Ik ben mij een beetje aan het orienteren voor een nieuwe gitaar.
Ik speel eigenlijk voornamelijk metal (heavy/power/melodieus).
Welke gitaar zou jij hiervoor kopen en waarom juist die?
Het budget zal ongeveer 1000-1200 euro zijn.
Een gitaar die ik op het oog heb is de LTD M1000 Deluxe (zie website esp).

Negative K3 fan
22 oktober 2004, 15:55
die ltd is zeker een goede keus, misschien iets van jackson, iets aparts wat je 2e hands kunt vinden?? een dean ofzo, ook lijp.

.ChiefRebelAngel.
22 oktober 2004, 15:56
geef dan maar de MH 1000, see-thru black cherry, tasty!!!

Wormaap
22 oktober 2004, 16:00
Voor die muziek zou ik zeker richting'n Jackson Soloist ofzo gaan :)
Zelf heb ik een Charvel Model 6, en ik speel ook richting dat soort spul (Children of Bodom, Stratovarius, Sonata Arctica enz.) en daar is'ie geweldig voor!

raven
22 oktober 2004, 16:01
die ltd is zeker een goede keus, misschien iets van jackson, iets aparts wat je 2e hands kunt vinden?? een dean ofzo, ook lijp.

Ik ben niet heel erg kapot van het geluid van Jackson, vind het in het algemeen erg schel/kil. Ik hoor dat van meer mensen. Natuurlijk ligt het eraan welk model je hebt en welke elementen erin zitten. Klopt dit beeld wat ik heb van Jackson of heb ik gewoon toevallig een wat minder goed klinkende Jackson gehoord?

.ChiefRebelAngel.
22 oktober 2004, 16:04
mijn rr3 klinkt zeker niet schel hoor!

Wormaap
22 oktober 2004, 16:04
'T zijn naar mijn idee zeker geen warme gitaartjes nee, maar ook niet zó schel hoor. En als je gaat luisteren naar de sound van de gemiddelde melodic metal band zul je daar ook niet vaak een warme sound vinden.

raven
22 oktober 2004, 16:14
Voor die muziek zou ik zeker richting'n Jackson Soloist ofzo gaan :)
Zelf heb ik een Charvel Model 6, en ik speel ook richting dat soort spul (Children of Bodom, Stratovarius, Sonata Arctica enz.) en daar is'ie geweldig voor!

Weet je waar ik er meer info over kan vinden?
Zat ff op de Jackson website maar weet niet exact bij welke serie ik moet zijn :wink:

Wormaap
22 oktober 2004, 16:21
Soloists zijn alleen maar als USA te krijgen als'k me niet vergis en lopen tegen de 2300 euro nieuw in Duitsland.
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SL1_Soloist
Maar als je mazzel hebt en bijvoorbeeld dus'n Charvel Model 6 kan vinden (voor de mijne heb ik 650 betaald inclusief koffer, wel 17 jaar oud :P) dan is dat zeer zeker'n supergitaar :)
Ook kun je eens kijken naar de Ibanez RG's, daar kun je met jouw budget heel veel in :)
Zelf vind ik bijvoorbeeld de RG2570 Prestige 'n supergitaar, tegen de 850 nieuw in Duitsland.

Josdevos
22 oktober 2004, 16:23
Ik zou Ibanez en Jackson USA niet in een adem vernoemen... :roll:

Morpheus
22 oktober 2004, 16:34
Ik zou Ibanez en Jackson USA niet in een adem vernoemen... :roll:

misschien een heel domme vraag..maar waarom?? :oops:

en als je metal wilt spelen...waarom neem je dan nie gewoon een goeie Fender american strat? Iron maiden gebruikt ook fender strats...

of een gibson les paul...zakk wylde gebruikt les pauls..adrian smith van maiden idem...mijn ervaring(mening) is dat les pauls de meest veelzijdige gitaren zijn...of is iemand dat niet met me eens??

(gibson flying V's/Xplorers zijn (toch) ook goed, als niet ideaal, voor metal?)

Wormaap
22 oktober 2004, 16:37
Een LP en een Strat zijn op zich wel te gebruiken voor metal natuurlijk, maar om't nu ultieme metalgitaren te noemen :P
Voor melodic/powermetal heb je echt'n shredgitaar nodig (nouja nodig... 'T is handig :P)

ben???
22 oktober 2004, 16:43
Soloists zijn alleen maar als USA te krijgen als'k me niet vergis en lopen tegen de 2300 euro nieuw in Duitsland.
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SL1_Soloist
Maar als je mazzel hebt en bijvoorbeeld dus'n Charvel Model 6 kan vinden (voor de mijne heb ik 650 betaald inclusief koffer, wel 17 jaar oud :P) dan is dat zeer zeker'n supergitaar :)
Ook kun je eens kijken naar de Ibanez RG's, daar kun je met jouw budget heel veel in :)
Zelf vind ik bijvoorbeeld de RG2570 Prestige 'n supergitaar, tegen de 850 nieuw in Duitsland.
sl3 is een jap volgens mij...
die axe is wel wat anders dan de rest van de pro series (is neckthrough en heeft echte seymour duncans en geen duncan designed).
http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SL3_Soloist_md.jpg

en op de site: http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SL3_Soloist
die kost zo'n 1100 euro.

Thom TK
22 oktober 2004, 17:38
De ESP Standard kost (in Duitsland) zo'n 1500 euro, nieuw moet je hem toch wel voor rond de 1000 kunnen krijgen.
En IK vind dit werkelijk waar supergave gitaren en klinken geweldig!
Alles erop en eraan: push/pull switch, ebony toets, neckthru, Seymour Duncans, met of zonder floyd.

Josdevos
22 oktober 2004, 18:07
? Waar is die Horizon II FR €1500?
Ik heb meer betaald hoor, en heb echt alles afgezocht!
Het grote probleem van ESP is de beschikbaarheid en de distributie. Het is zelfs voor de dealers moeilijk om bepaalde modellen vast te krijgen...

Alain
22 oktober 2004, 18:10
de ESP II FR was 1800 bij Beyers... de bruinzwarte versie dan.

Ze hadden nog een customshopje hangen met inlay en binding etc...

Josdevos
22 oktober 2004, 18:24
Ja denk dak ook zoiets betaald heb.
Toch nog geen spijt van m'n kleurtje... hoewel die see through black ook wel mooi is... See through black cherry vind ik te banaal.

JvD.
22 oktober 2004, 18:35
SLSMG Soloist vind ik egt de vetste gitaar ooit!
http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SLSMG_Soloist

Soulflyhigh
22 oktober 2004, 19:36
Ik ben mij een beetje aan het orienteren voor een nieuwe gitaar.
Ik speel eigenlijk voornamelijk metal (heavy/power/melodieus).
Welke gitaar zou jij hiervoor kopen en waarom juist die?
Het budget zal ongeveer 1000-1200 euro zijn.
Een gitaar die ik op het oog heb is de LTD M1000 Deluxe (zie website esp).
Voor dat geld zou ik voor de ESP (standard) MII gaan. Iets minder veelzijdig door de enkele volume knop maar dan heb je wel een echte ESP met SD elementen. Of je moet natuurlijk erg van EMG's houden. Maar dan zou je de Ltd KH 602 ook nog als alternatief kunnen hebben. Dual EMG 81's en een necktrough 8-) +echte Floyd = shred paradise 8-)

gerrekat
22 oktober 2004, 19:53
Ik heb USA Jacksons gehad, USA BC RIch en USA GIbsons gehad, en heb momenteel een ESP Viper maar ik blijf DEAN USA superieur vinden, al maken alle merken goede gitaren is DEAN het constants en zitten ze mijns inziens het beste in elkaar, en met name de toon en sustain is waanzinnig!

de nieuwe Pro series zou net binnen je budget vallen ne dan heb je gelijk een echte USA met custom DiMarzio's!

http://www.deanguitars.com/usa_professional_series.php

Thom TK
22 oktober 2004, 20:25
Bij MP hebben ze deze (zonder Floyd, dat wel) voor 1500 euro (ongeveer).
Ik bedoel dus de ESP Standard.

Baco
22 oktober 2004, 20:29
de ESP II FR was 1800 bij Beyers... de bruinzwarte versie dan.

Ze hadden nog een customshopje hangen met inlay en binding etc...
Die was maar een goede 1600, dacht ik. Ik meen zelfs dat degene die ik wel zag zitten iets van een 1600 euro was en dat die ESP Horizon II FR op iets van een 1500 euro kwam...

Wormaap
22 oktober 2004, 22:36
Ik heb USA Jacksons gehad, USA BC RIch en USA GIbsons gehad, en heb momenteel een ESP Viper maar ik blijf DEAN USA superieur vinden, al maken alle merken goede gitaren is DEAN het constants en zitten ze mijns inziens het beste in elkaar, en met name de toon en sustain is waanzinnig!

de nieuwe Pro series zou net binnen je budget vallen ne dan heb je gelijk een echte USA met custom DiMarzio's!

http://www.deanguitars.com/usa_professional_series.php
Maar die hebben allemaal geen tremolo... En een metal gitaar zonder tremolo kán natuurlijk niet he ;)

Baco
22 oktober 2004, 22:38
Ik heb USA Jacksons gehad, USA BC RIch en USA GIbsons gehad, en heb momenteel een ESP Viper maar ik blijf DEAN USA superieur vinden, al maken alle merken goede gitaren is DEAN het constants en zitten ze mijns inziens het beste in elkaar, en met name de toon en sustain is waanzinnig!

de nieuwe Pro series zou net binnen je budget vallen ne dan heb je gelijk een echte USA met custom DiMarzio's!

http://www.deanguitars.com/usa_professional_series.php
Maar die hebben allemaal geen tremolo... En een metal gitaar zonder tremolo kán natuurlijk niet he ;)

Niet akkoord. Is leuk, maar niet onmisbaar :wink:

Wormaap
22 oktober 2004, 22:39
Natuurlijk niet onmisbaar nee, maar bij technische metal toch wel héél fijn...

Baco
22 oktober 2004, 22:50
Natuurlijk niet onmisbaar nee, maar bij technische metal toch wel héél fijn...

Klopt, er zijn leuke dingen mee te doen, daar heb je zeker gelijk in. Hangt er een beetje van af wat je wil natuurlijk, ik mis het in ieder geval niet. Toegegeven, een Laiho of zo ben ik zeker niet :wink:

Superhero
22 oktober 2004, 22:58
Ik speel op een ibanez RG en ik speel dingen in de richting van metallica en daar klinkt hij erg goed bij. MAar als mijn budget wat hoger was dan had ik een ESP gekocht denk ik.

Wormaap
22 oktober 2004, 23:07
Natuurlijk niet onmisbaar nee, maar bij technische metal toch wel héél fijn...

Klopt, er zijn leuke dingen mee te doen, daar heb je zeker gelijk in. Hangt er een beetje van af wat je wil natuurlijk, ik mis het in ieder geval niet. Toegegeven, een Laiho of zo ben ik zeker niet :wink:
Je hebt't hier dus wel tegen'n ongelofelijke Alexi fan :-D
Heb zelfs al met de toetsenist van m'n band plannen om over een tijdje een CoB coverband op te zetten (als we beiden de nummers eens kunnen spelen :-D)
Voor mij is die pook dus redelijk onmisbaar geworden, want hij krijgt hier echt geen rust :)

Anders Destium
22 oktober 2004, 23:26
Geloof me, als je hem niet op een gitaar hebt zitten mis je hem niet :) Zolang je maar altijd een gitaar met floyd achter de hand hebt :D

Als Satch geen trem nodig heeft heb ik dat ook niet :lol:

Wormaap
22 oktober 2004, 23:28
Nu is Satch wel'n slecht voorbeeld hè :-D Die gast heeft toch wel bewezen dat een trem leuk is ofzo.
Ik zeg trouwens ook niet dat ik het niet meer leuk spelen vind op m'n Epi LP'tje maar die pook vind ik zó leuk :-D

Das Schaap
22 oktober 2004, 23:49
Zonder probeer je meer freaky met je vingers te doen. 8-)

Anders Destium
22 oktober 2004, 23:52
Het gaat ook echt niet voorkomen dat ik ooit zonder floyd en trem door het leven ga (ze hebben allebei hun pro's en cons, ik kon jaren niet zonder :) ). Het probleem is wel dat ik tegenwoordig op gitaren zonder trem snel teruggrijp op bends of pinch harmonics ipv flutter :D

Wormaap
23 oktober 2004, 00:01
Hoe herkenbaar :-D
M'n gitaarleraar probeert me sinds kort van mijn 'Parkinson-vibrato' af te helpen, en pinchen doe ik ook meer dan me lief is.
'K vind't alleen zo vervelend aan m'n M6 dat ik de trem maar 1 hele noot omhoog kan trekken en dan't body in de weg zit... Misschien toch's naar de bouwer toe om dat weg te laten zagen als'k weer eens geld heb...
Als ik BTW de pickups en brug van m'n Model 6 zou vervangen, is't ding dan echt helemaal even goed als'n SL-1 of blijft't altijd net-niet werk?
Ik ben namelijk hard aan het denken over'n Schaller Floyd, 'n stukje body laten wegzagen zodat ik verder omhoog kan en eventueel nieuwe pups...

Patrick M.
23 oktober 2004, 09:08
Ik speel ook metal en ik gebruik daar USA BC Rich en Carvin gitaren voor. Voor 1200 euro heb je een Carvin DC 127 met ebbehouten toets en neck-through constructie. Het ziet er misschien niet uit als de ulitieme metal gitaar, maar met een Carvin met een M22SD brugelement is uitermate geschikt voor metal. http://www.carvin.nl

http://www.thunderkiss65.com/carvinmuseum/images/playersgallery/dto-dc127m_3.jpg

Anders Destium
23 oktober 2004, 09:24
Vette gitaar man! Ik vind hem meer dan metal genoeg :lol:

Rubenios
23 oktober 2004, 09:56
ultieme metal gitaar is toch zowiets als 24 frets, actieve elementen, alder of maple body, dunne snelle neck(liefste met ebben) en eventueel FR? owja en neck through uiteraard.

Iced Dragon
23 oktober 2004, 10:47
Als ik ooit nog eens geld heb, dan wil wel eens een Dean of een Carvin (of een paar :D )
Maar momenteel (eig. al een aantal jaren) ben ik een Jackson-fan. En ik zou graag mijn collectie wat uitbreiden.
Voor mij is dit dan ook mijn (letterlijk) favoriet!!

http://img.photobucket.com/albums/v112/iceddragon/guitars/Jeffsign2.jpg

een RR1

(een king V komt ook in de buurt van fav metal gitaar)

gerrekat
23 oktober 2004, 11:18
Zoiets heb ik gehad maar dan wit...