PDA

View Full Version : Opnemen door Cube 30



Fuhgawz
22 oktober 2004, 12:13
Heeft er iemand hier toevallig een remedie gevonden voor het feit dat de speaker wordt uitgeschakeld zodra je een plug in de recording out van de Cube 30 doet?
Ik zou namelijk willen opnemen en nog steeds mijn speaker willen horen.

dejohan
22 oktober 2004, 12:32
De recording out aftakken lijkt mij het meest logische. Vertel eens hoe en met wat je opneemt.

Fuhgawz
22 oktober 2004, 13:44
Aftakken? Hoe doe je dat dan?
Over het opnemen zelf weet ik ook vrij weinig. Het was de bedoeling dat we een gitaarkabel via de recording out van Cube in de mixer deden, die weer was aangesloten op een minidisc die alles moet opnemen, maar daardoor hoorde ik mezelf niet en hebben we er maar een microfoon voor gezet. Dit gaat ook wel, maar toch zou ik graag via de recording out willen opnemen. Voor thuis via de computer is dat ook een stuk handiger, aangezien ik daar geen microfoon heb voor mijn amp te zetten.

AART
22 oktober 2004, 14:49
zo'n recording out klinkt heel erg kut, je kan het beter met een mic doen.

dejohan
22 oktober 2004, 15:02
Aftakken? Hoe doe je dat dan?
Over het opnemen zelf weet ik ook vrij weinig. Het was de bedoeling dat we een gitaarkabel via de recording out van Cube in de mixer deden, die weer was aangesloten op een minidisc die alles moet opnemen, maar daardoor hoorde ik mezelf niet en hebben we er maar een microfoon voor gezet. Dit gaat ook wel, maar toch zou ik graag via de recording out willen opnemen. Voor thuis via de computer is dat ook een stuk handiger, aangezien ik daar geen microfoon heb voor mijn amp te zetten.

Aftakken:

-Van mixer niet alleen naar de minidisk maar ook naar een andere versterker linken (of een PA).
-Thuis: zet de boxen van je computer aan, of als je dat niet hebt: sluit je stereo aan op de line out van je geluidskaart.

Het klinkt waarschijnlijk niet echt goed, maar je kan jezelf tenminste horen.

Nicci
22 oktober 2004, 22:58
zo'n recording out klinkt heel erg kut, je kan het beter met een mic doen.

onzin. met een mic moet je weten wat je doet, en dan zou het het beter kunnen worden. met die recording uitgang heb je gewoon direct een acceptabel geluid. nog even los van het feit dat je met een microfoon allerlei extra apparatuur moet aanschaffen.

dit is met de rec out opgenomen, direct op een iBook.

http://www.macosx.nl/?p=music&a=song&id=1175

Shaggy
23 oktober 2004, 12:28
het is geen feit dat je meer app nodig hebt met een mic .. slechts jouw mening :)

Je hebt een goede (condensator?) mic nodig en verder uiteraard de opname stuff (een simpele pc met safeway geluidskaart ofzo of lekker duur doen met terratec) verder kun je de sound met software optutten en toetakelen als het niet naar wens is ..

Shaggy
23 oktober 2004, 12:30
ontopic:


kun je in je huidige setup de output van je geluidskaart gebruiken en die in de input van je amp zetten?? zal wel shitty zijn maar biedt wellicht enig oplossing

Nicci
23 oktober 2004, 13:30
het is geen feit dat je meer app nodig hebt met een mic .. slechts jouw mening :)

Je hebt een goede (condensator?) mic nodig en verder uiteraard de opname stuff (een simpele pc met safeway geluidskaart ofzo of lekker duur doen met terratec) verder kun je de sound met software optutten en toetakelen als het niet naar wens is ..

en mic direct in de PC of gewoon de line out van je cube gebruiken maakt zo goed als geen verschil. waarschijnlijk wint de line out het dan.

Wormaap
24 oktober 2004, 01:43
het is geen feit dat je meer app nodig hebt met een mic .. slechts jouw mening :)

Je hebt een goede (condensator?) mic nodig en verder uiteraard de opname stuff (een simpele pc met safeway geluidskaart ofzo of lekker duur doen met terratec) verder kun je de sound met software optutten en toetakelen als het niet naar wens is ..

en mic direct in de PC of gewoon de line out van je cube gebruiken maakt zo goed als geen verschil. waarschijnlijk wint de line out het dan.
Oneens. Mijn SM-57 die op'n Pringlesbuis voor m'n MG10CD ligt voor wat vlugge opnames op m'n kamer klinkt toch écht wel beter dan de line-out van't ampje :)

Nicci
24 oktober 2004, 09:38
laat eens het verschil horen dan . . .