PDA

View Full Version : Probs met m'n snaren



Josdevos
21 oktober 2004, 23:12
De laatste tijd heb ik altijd serieuze problemen met m'n snaren op al m'n gitaren. Ben overgeschakeld naar Ernie Ball Slinky 10-46, vroeger Daddario. Ze klinken wel goed maar de niet omwonden snaren zijn echt op geen tijd hard en roestig. Iemand hetzelfde probleem? Ik dacht net dat Daddario's niet lang meegingen, maar ik ervaar echt het omgekeerde.

Had zaterdag m'n nieuwe LP Standard van nieuwe snaren voorzien en naar m'n zin afgesteld. Thuis wat op gespeeld, zondagavond repetitie van een 3 tal uur mee gedaan, en dinsdagavond repetitie van 2.5 uur mee gedaan en die snaren zijn dus al rot. Ik kuis ze nogthans altijd af met een doek nadat ik gespeeld heb.

Trouwens die Gibson snaren dat op de LP stonden suckten echt wel enorm hard!

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 23:27
ike rvaar vooral dat earnie balls (vooral de niet gewonden snaren) mveel langer meegaan dan daddarios, ik ben inmiddels ook overgestapt.

Josdevos
21 oktober 2004, 23:29
Bij mij blijkt het dus omgekeerd, ofwel is er iets aan m'n omgeving veranderd.

robzilla
21 oktober 2004, 23:33
Het verschilt gewoon per gebruiker. Iedereen heeft ander zweet ed.

Zelf gaat EB ook langer mee bij mij, D'addario is heel snel naar de klote bij mij. Bij een vriend weer omgekeerd.

Josdevos
21 oktober 2004, 23:35
Misschien moet ik zo'n vochtopzuigertje in m'n case leggen? Dacht nogthans dat dat niet goed was voor de gitaar.

Wormaap
21 oktober 2004, 23:47
Hier doe ik 3 maanden met 1 setje D'Addario als ik te lui ben om ze te vervangen, en ik speel echt niet weinig (3 uur per dag ofzo gemiddeld, de laatste tijd weer meer, 5-9 uur/dag) en ik aai ook m'n snaren niet maar ik kan toch wel flink rammen, en de jengelstengel op m'n Model 6 wordt ook regelmatig zwaar mishandeld.

Das Schaap
22 oktober 2004, 00:00
Ik hoorde laatst ook bij Stand By dat over het algemeen D'addario langer meegaat, zit zelf nog steeds op EB te spelen, vond het vreemd dat ie dat zei. Ik dacht ook omgekeerd.

AlterEgo
22 oktober 2004, 11:06
Waarom probeer je niet Elixer snaren? Die gebruik ik en die spelen fijn.

SiNiSTRaL
22 oktober 2004, 11:09
volgens mij reageert nikkel met zuurstof dus een vochtvreter zal weinig zin hebben, en volgens mij heeft t ook meer met de zuurgraad van je zweet dan met het vocht te maken ;)

SiNiSTRaL
22 oktober 2004, 11:10
Waarom probeer je niet Elixer snaren? Die gebruik ik en die spelen fijn.

elixir zijn 10 euro duurder dan ernie ball en ze gaan iets van een week langer mee :D
(zelfs die gast van feedback raadde me elixir af, terwijl ze 10 euro meer kosten, een beetje verkoper raad ze dan juist aan ;) )

Guitarik
22 oktober 2004, 11:11
Heb ook EB slinky nu. Hiervoor d'adario gebruikt en ik vind EB echt veel beter. Gaan bij mij juist langer mee en blijven langer goed klinken. Misschien is het ook wel een kwestie van smaak

Anders Destium
22 oktober 2004, 11:13
Een goede verkoper raadt aan waar je het meeste aan hebt, zodat je terugkomt. Als een verkoper je troep aansmeert kom je niet meer terug.

D'addarios gaan bij mij best lang mee (Ernie Balls ook wel, maar minder...).

Bigfoot414
22 oktober 2004, 11:41
Heb ook EB slinky nu. Hiervoor d'adario gebruikt en ik vind EB echt veel beter. Gaan bij mij juist langer mee en blijven langer goed klinken. Misschien is het ook wel een kwestie van smaak
Vind ik ook. Op mn Tele heb ik nu ruim twee maanden hetzelfde setje EB Slinky´s zitten. Speelt en klinkt heerlijk.

Shaggy
22 oktober 2004, 11:53
iedereen ervaart het weer anders .. bij mij gaan dario's normaal gesproken langer mee alleen de laatste setje was wel snel verroest.