PDA

View Full Version : ts9 mod



Ché
21 oktober 2004, 21:07
hoi,

dit onderwerp is al honderden keren aan bod gekomen maar ik heb nog enkele specifieke vragen:

leidt deze mod van de ts9 tot een exacte copie van de ts808 en klinkt het pedaal dan ook helemaal hetzelfde als een ts808?
http://www.tonepad.com/photoessay.asp?photoEssayID=9

heeft er iemand sound samples (liefst met strat door fender tube amp) van deze mod zodat ik kan horen tot wat het resultaat leidt?

waar kan ik de chip het gemakkelijkst vinden?

andere betere/aanraders mods van ts9 naar ts808

ik wil mijn ts9 modden omdat ik hem iets te weinig (dof) gain vind hebben

bedankt!

Dirk_Hendrik
21 oktober 2004, 21:50
Voor de onderdelen etc kun je me PM-en.

Voor je vraag zelf.
Het verschil tussen een modded TS9 en een gewone is naar mijn persoonlijke mening de meest overrated mod allertijden. Basta. Ik geloof dan ook niet dat iemand in staat is dit via soundsamples overtuigend te laten horen. Iedereen die die extreme verschillen pretendeert is, mijn inziens, of z'n TS voor zoveel mogelijk aan het verkopen of wil niet toegeven dat hij/zij net een vermogen heeft betaalt voor een minime klankvariatie. Ik heb zolangzamerhand aardig wat van die mods uitgevoerd en de opdrachtgevers ook altijd voor een eventuele teleurstelling gewaarschuwd.

Voor een TS in het algemeen is het aan te raden wat verder te gaan en de bas en de gain wat op te trekken. Je suggereert dat zelf al en het is vrij éénvoudig. De commentaar dat je em te dof vind is moeilijker omdat je daar een van de essenties van de klank van een TS te pakken hebt. Een 808 conversie zal dat zeker niet veranderen.

DREAMMACHINE
21 oktober 2004, 22:17
:-D ...ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!.... momenteel licht die van mij in amsterdam ergens bij te komen van de operatie....en k moet nog tot de 28 wachten....zucht..... :razz:

Ché
21 oktober 2004, 22:23
Het verschil tussen een modded TS9 en een gewone is naar mijn persoonlijke mening de meest overrated mod allertijden. Basta. Ik geloof dan ook niet dat iemand in staat is dit via soundsamples overtuigend te laten horen. Iedereen die die extreme verschillen pretendeert is, mijn inziens, of z'n TS voor zoveel mogelijk aan het verkopen of wil niet toegeven dat hij/zij net een vermogen heeft betaalt voor een minime klankvariatie. Ik heb zolangzamerhand aardig wat van die mods uitgevoerd en de opdrachtgevers ook altijd voor een eventuele teleurstelling gewaarschuwd.

dus als ik het goed snap is deze mod zo goed als noodeloos?

EN is de ts9/808mod dus totaal niet te vergelijken met een echte ts808? want het verschil tussen ts9 en ts808 is volgens mij toch wel duidelijk te horen, toch?
greetz

Dirk_Hendrik
22 oktober 2004, 08:58
dus als ik het goed snap is deze mod zo goed als noodeloos?

Naar mijn mening, ja





EN is de ts9/808mod dus totaal niet te vergelijken met een echte ts808? want het verschil tussen ts9 en ts808 is volgens mij toch wel duidelijk te horen, toch?
greetz
Jazeker is die mod wel te vergelijken. De 9 wordt namelijk omgebouwd naar het circuit van een 808. Het enige wat dan nog invloed heeft op het verschil in klank is de layout van de printplaat. Je moet hoogfrequent (> 1Mhz) gaan testen om die verschillen aan te tonen.
Het verschil is duidelijk te horen..... Niet door mij in elk geval. Als er al verschil is kan dat even gemakkelijk zitten in de tolerantie van de gebruikte onderdelen. En verder, misschien een miniem verschil thuis maar zet een drummer achter je neer en dat verschil is ook weg.

Als ander voorbeeld; de TS808 is zo gehyped geraakt door SRV waarvan evenzo bekend is dat hij een aantal jaren later met een TS10 speelde. Over miodificaties is mij niets bekend.

Ché
22 oktober 2004, 11:11
Het enige wat dan nog invloed heeft op het verschil in klank is de layout van de printplaat. Je moet hoogfrequent (> 1Mhz) gaan testen om die verschillen aan te tonen.
:???: dit snap ik niet, daar ben ik te leek voor :)


Het verschil is duidelijk te horen..... Niet door mij in elk geval. Als er al verschil is kan dat even gemakkelijk zitten in de tolerantie van de gebruikte onderdelen. En verder, misschien een miniem verschil thuis maar zet een drummer achter je neer en dat verschil is ook weg.

:o ik heb onlangs een oude of nieuwe (weet ik niet meer) ts808 geprobeerd, met zelfde gitaar en versterker en die gaf duidelijk behoorlijk meer gain en klonk ook een stuk helderder (scherper) dan mijn ts9. :-?
trouwens als je naar soundsamples hoort (voor zover die betrouwbaar zijn :) ) op www.musiciansfriend.com dan hoor je ook een duidelijk verschil tussen beide pedalen...

heb je trouwens een pm gestuurd

bedankt nog! :wink:

dejohan
22 oktober 2004, 11:59
Soundsamples:
Hier staat ie de stock ts9, stock ts808 en ts9 gemod naar 808 ergens tussen, goed zoeken:
http://www.darkmusic.be/ftopic294.html

Speeddemon
22 oktober 2004, 12:49
Het enige wat dan nog invloed heeft op het verschil in klank is de layout van de printplaat. Je moet hoogfrequent (> 1Mhz) gaan testen om die verschillen aan te tonen.
:???: dit snap ik niet, daar ben ik te leek voor :)


D_H bedoeld dat je moet gaan meten boven de 1 Mega Hertz, om verschillen te horen.
En 1 Mega Hertz = 1 miljoen Hertz.

De audio informatie die wij kunnen horen speelt zich af tussen 20 Hz en 20 kiloHertz (20.000), maar voor de meeste mensen boven de 3 jaar is dat afgenomen tot 17 kiloHertz, en voor de frequente discobezoekers... ik WIL het niet eens weteN!

En bij soundsamples kan het zo maar zijn dat ze (om de TS-808 RI er beter uit te laten komen) de instellingen veranderen.

Daarbij, fuck 'm both, want de Boss OD-3 is toch beter. Die heeft tenminste fatsoenlijk laag!
Oh, en het is bewezen (door D_H en mij) dat asymmetrische vervorming (zoals Boss gebruikt) meer lijkt op de vervorming van een buizen-amp dan symmetrische vervorming (zoals TS-* gebruiken).

Vandaar dat een DOD 250 of een Boss OD-3 zo lekker klinken.

Antal
22 oktober 2004, 13:57
@Ché: Die ts808 is echt niet de holy grail in tone ofzo. En het vervangen van het opampje geeft idd een zeer suptiel verschil in klank. Maar zeker niet zo veel als wordt beweerd. En alhouwel die 4558 chip altijd de hemel in wordt geprezen kan het ook nog zijn dat jouw persoonlijke voorkeur uitgaat naar een hele andere.

Veel zinniger is denk ik in jouw situatie om de baked mod te doen. Dit is een keeley-modificatie die zorgt voor meer gain, meer laag, en nog wat dingetjes. Heb ik zelf ook ooit gedaan. Klonk erg goed!

Check anders het geofex artikel over tubescreamers eens. Daar staat alle relevante info op een rij.

Ché
22 oktober 2004, 14:28
Daarbij, fuck 'm both, want de Boss OD-3 is toch beter. Die heeft tenminste fatsoenlijk laag!
Oh, en het is bewezen (door D_H en mij) dat asymmetrische vervorming (zoals Boss gebruikt) meer lijkt op de vervorming van een buizen-amp dan symmetrische vervorming (zoals TS-* gebruiken).

Vandaar dat een DOD 250 of een Boss OD-3 zo lekker klinken.

ik begin mij ook stilaan af te vragen of een ander pedaal niet beter zou zijn, boss od3 heb ik getest en klinkt idd ZEER goed maar ik vond hem iets te scherp klinken, de 'growl' vd tubescreamer bevalt me meer...vandaar dat ik hem wilde modden voor wat meer en helderder gain, zodat je er op laag volume ook iets mee kan doen.
En een pedaal dat je originele amp klank niet vervormt...en zo kunnen we door blijven gaan :D

cheers!

Ché
22 oktober 2004, 14:30
alleszins bedankt voor de info aan iedereen ;) !

Ché
25 oktober 2004, 11:54
heb dit weekend alles nog eens op hoog volume uitgebreid uitgetest...

Resultaat: ik berg de tube screamer in de kast, de growl die ik eruit haal is juist dezelfde als die van mn bassman, veel te dof en vooral hij VREET aan de klank van mn versterker.

uit teleurstelling heb ik toen even een Boss DS-2 turbo distortion die nog in de kast lag geprobeerd als overdrive en tot mn grootste verbazing kreeg ik er een zo goed als perfecte tone uit.
Het pedaal heeft veel mid, zoals de ts, de drive is iets scherper en helderder dan de ts en het belangrijkste de KLANK van mn versterker BLIJFT dezelfde. klank was vergelijkbaar met pride and joy van SRV greatest hits!

Aan zij die mij niet geloven, TRY IT!
strat -> boss ds2 (level 12u,tone 11u,drive 9u) -> fender bassman

Beestig pedaaltje dus! :D

iemand misschien een idee nu van een goed pedaaltje om dit alles op te krikken naar solo kanaal? gewoon wat meer drive. best met disto pedaal of met overdrive, fuzz, booster?

greetz