PDA

View Full Version : Cort HBS



Globetrotter
21 oktober 2004, 21:04
test

Globetrotter
21 oktober 2004, 21:04
Hoi!

Moest vandaag bij de gitaarboer zijn voor een snaartje en wat info over delay 's. Kreeg demo van een delay pedaaltje over Mode Four (wat een krachtig ding zeg...). De man van de winkel speelde over een Cort signature reeks, de Hiram. Dit is een gitaar die wat strato en jaguar looks heeft, maar dan met 2 humbuckers in. Ik vond de klank dik in orde en 't uitzicht ongelooflijk stoer. Wat denken jullie van dit gitaartje? Iemand al ervaring mee? Meer info www.cort.com
Korte beschrijving:

Hiram, not only fusion pioneer but also a legend blues player, has worked with David Sanborn, Jaco Pastorious, Billy Joel, Stevie Ray Vaughn, Eric Clapton, Marcus Miller, etc. he has defined new territory with his very own style. For the first time, this true legend has designed first signature model with Cort. The HBS can cover from high sparkle sound from deep heavy bottom, and everything between.
...en natuurlijk nog een fotoke:
http://www.cort.co.kr/images/eg/hbs_l.jpg
Die bij mijn gitaarwinkel was sunburst en kwam op 400€. Beetje veel voor een Cort op 't eerste gedacht, of maken die ook echt goei gitaren? De man van de gitaarwinkel wist me wel te vertellen dat hij ze had van een beurs in duitsland denkik, en dat de artiest wiens naam 't hebbeding draagt, er op deze beurs op gespeeld had (waardoor ook wat krasachtige dingen op de achterkant, maar dat deed de prijs wat zakken...). Trouwens, ik ken de artiest in kwestie helemaal niet, maar hij zou al hebben samengespeeld met Sting, SRV, Eric Clapton etc.
Cheers!

B@RT

EmgMaster
21 oktober 2004, 21:19
400 euro is niet zo heel veel voor een cort volgens mij, en zijn zeker wel goede gitaren

bert k
21 oktober 2004, 22:27
Die Hiram ken ik ook niet, maar de gitaar ziet er netjes uit. Ik heb een Cort bas, heb ik 350 euro voor betaald, en niks teveel. Gewoon hele nette bas, goed gebouwd, mooi afgewerkt. en de elektronika werkt goed.
Cort bouwt al jaren gitaren voor andere merken, al kan ik er nu effe niet opkomen welke.

iam
21 oktober 2004, 22:28
welke winkel was dat (wees gerust ga hem niet afsnoepen ;))

H.Manback
21 oktober 2004, 23:20
Maar ik wel :zz:


Geintje :) maar ik moet wel zeggen, ik had een paar dagen terug die Ibanez Artist gepost hier waar ik in geinteresseerd ben, staat er een dag later een bod voor de vraagprijs :???: :(

http://www.global-artist.net/lr_hiram0306/w_g_HB250.jpg

Zo te zien wil je geen ruzie hebben met die Hiram...

Bert k redt het misschien wel trouwens... :P