PDA

View Full Version : basgitaar op gitaaramp



combo
21 oktober 2004, 20:17
Mag je een basgitaar op een gitaarversterker aansluiten om de basgitaar eens te testen ?

Zal gewoon zwaarder klinken, andere frequenties, right ?

wietse
21 oktober 2004, 20:52
testen kan maar alleen op lage volume's en dan liever niet te lang ,een gitaarversterker sterft geheid als je er echt over gaat bassen.

Chris Wolstenholme
21 oktober 2004, 22:07
naja de speaker dan, de amp moet t gewoon trekken.

Thom TK
21 oktober 2004, 23:40
ik GELOOF dat je dan het best over een transistor amp kan spelen, die kunnen dat beter aan, dacht ik.
Nogmaals, ik weet dat niet zeker.

sickpunk
22 oktober 2004, 09:13
de versterker heeft er niet echt last van hoor... je verneukt alleen je speaker compleet(hbe er ervaring mee) dus moet j het echt willen, gebruik dan in elk geval een erg laag volume, je wil geen speaker die constant klinkt of je distortion hebt!

Bluesbreaker
22 oktober 2004, 09:25
Ik heb het al vaker gezegd: waarom werd het vroeger wel gedaan dan?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33602&highlight=bas

bert k
22 oktober 2004, 13:47
Je leest niet goed. Dat was gitaarspelen over een basversterker. Bas over een gitaarversterker molt je speakers.

Bluesbreaker
22 oktober 2004, 13:57
Je leest niet goed. Dat was gitaarspelen over een basversterker. Bas over een gitaarversterker molt je speakers.

ik lees wel goed, jij leest niet goed :P

verder naar onderen gaat het er namelijk wel over :)

sickpunk
22 oktober 2004, 14:22
nou jonge weet je wta jij dan gaat doen... dan pak jeje hele dure gitaar versterker, hang je er een bass aan... zet jeje versterker goed open... en dan ga je spelen... hoeveel lol denk je dat ik ga hebben?? geloof me echt vreselijk veel! :D

sickpunk
22 oktober 2004, 14:25
maar zoals al vermeld het gaat niet om je versterker.............maar om je SPEAKER! in die post gaat het allemaal over lui die een gitaar versterker gebruiken en een gitaar top.... het gaat om je SPEAKER! je speakertjes, die gaan het niet trekken, die scheuren kapot!... een versterker zal het een worst wezen wta je erin pleurt...

Bluesbreaker
22 oktober 2004, 14:45
maar zoals al vermeld het gaat niet om je versterker.............maar om je SPEAKER! in die post gaat het allemaal over lui die een gitaar versterker gebruiken en een gitaar top.... het gaat om je SPEAKER! je speakertjes, die gaan het niet trekken, die scheuren kapot!... een versterker zal het een worst wezen wta je erin pleurt...

In dat geval: Jack Bruce en Eric Clapton speelden volgens mij toch ook echt op dezelfde speakers.

sickpunk
22 oktober 2004, 15:37
in dta geval is het niet echt goed voor je spullen... een normale gitaar versterker is helemaal niet gebouwd op dat soort werk...

MazeMouse
22 oktober 2004, 16:16
in dta geval is het niet echt goed voor je spullen... een normale gitaar versterker is helemaal niet gebouwd op dat soort werk...
Klopt, de speakers in een gitaarcabinet zijn niet geschikt voor de enorme uitslag die nodig is om bastonen goed weer te geven.
Dus als je speakers het al houden zal het geluid niet klinken zoals het hoort :)

Mr.Bluesbreaker
25 oktober 2004, 12:11
maar zoals al vermeld het gaat niet om je versterker.............maar om je SPEAKER! in die post gaat het allemaal over lui die een gitaar versterker gebruiken en een gitaar top.... het gaat om je SPEAKER! je speakertjes, die gaan het niet trekken, die scheuren kapot!... een versterker zal het een worst wezen wta je erin pleurt...

In dat geval: Jack Bruce en Eric Clapton speelden volgens mij toch ook echt op dezelfde speakers.

Clapton was natuurlijk ook een legendarische bassist. Met zijn blackie bassstrat.
:???:
Volgens mij lult de helft langs elkaar heen. Bassen over een gitaartop met een basscab is altijd prima, luister maar eens naar ZZ top... combo wordt een ander verhaal wat hierboven al vaak is uigelegd mbt de speaker.

deedee
20 februari 2005, 17:19
KABOEM!!!





































kan de speaker niet tegen

pol
23 februari 2005, 08:40
welke speakers hebben jullie der al mee opgeblazen dan ?
ik heb het al een paar keer zo gedaan op een marshall 4 x 12 met vintage 30's en die speakers werken nog steeds prima.


de basspeakers van vroeger verschilden toch niet zoveel van de gitaarspeakers dacht ik, die ouwe celestions bv, de G30H was toch oorspronkelijk ook een basspeaker