PDA

View Full Version : 2 bronnen op 1 koptelefoon



Diamond Head
21 oktober 2004, 19:33
Ik ga binnenkort op kamers en omdat ik wel met wat volume gitaar wil kunnen spelen zal ik vaak een koptelefoon gebruiken denk ik. Met een cd meespelen wordt dan alleen wel een probleem. Nu heb ik een oud mengpaneel en vroeg ik me af of ik het daarmee voor elkaar zou kunnen krijgen om tegelijk mijn stereo en gitaarversterker op mijn koptelefoon te horen. Heeft iemand tips?

Ik moet trouwens de koptelefoon nog kopen, dus tips daarover zijn ook welkom. Ik vind iets van 50 euro wel mooi zat voor zo'n ding, heb niet zulke enorme eisen.

basswasp
25 oktober 2004, 19:13
Dit is topic Nr 40.000 :D

Hempo
25 oktober 2004, 20:35
huh waar zie je dat

Mr.Bluesbreaker
26 oktober 2004, 00:16
Let niet op de o zo waardevolle toevoegingen van mijn bandleden hier hoor :wink:
Maare over koptelefoons gesproken, als je voor 50 euro een gesloten hoofdtelefoon kunt vinden: doen. Dikke basweergave, lekker strak. Ik heb zelf een Sehnheiser HD270, heel goed erg tevreden ermee. Perfecte neutrale weergave! (Wel 120 euro :-? , maar ik denk dat Sehnheiser ook zeker goedkopere en goede series heeft.

Hoe het zit met gitaar en je stereo tegelijk...
Als ik het goed begrijp heb je niet iets van een cd input op je gitaarversterker? Wel een headphones out? Wat je in ieder geval wel kunt doen, als je een iets van een direct out op je amp hebt, om die in een ingang van je mengpaneel te gooien, en dan je stereo ook op het mengpaneel. Of je dan beide hoort weet ik niet helemaa lzeker, maar het hangt ook weer af van wat voor functies je op je versterker hebt zitten, en je mengpaneel...

Hempo
26 oktober 2004, 18:02
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40002&highlight=