PDA

View Full Version : JCM600



Moonchild
25 mei 2002, 21:13
er is bar weinig over te vinden op inet, op harmony central zijn er maar 2 mensen die hebben gepost.

heeft iemand ervaring met dit ding?

Noctiis
26 mei 2002, 11:42
nee maar ik ben ook wel geinteresseerd in dat ding...
Dus als mensen iets weten?

idono
27 mei 2002, 14:18
Hey,

Ik heb een JCM600 Top + een 1960 Cabinet gekocht bij feedback voor 1300 euro.

Hij is 60 watt, heet een serie FX-lus, en een parralle FX-lus. Het geluid is echt practig. Het is een van de weinige marshalls met een clean kanaal dat ook clean blijft. En de overdrive is van heel licht tot alles vernietigend. Hij heeft per kanaal een aparte toonregeling. Heeft per kanaal een aparte reverb, wat best wel wenselijk is. Er zit een D.I. output op, dit is ideaal voor als je over een PA wilt spelen. Er zitten 2 speaker uitgangen op. Er zit standaard een footswitch bij. Voor 60 Watt gaat ie echt snoeihard, thuis kan ik hem niet eens op 10 procent zetten, anders komen de dakpannen naar beneden.

Conclussie: Niet twijfelen maar kopen, zeker gezien de prijs en de kwalitiet. Mijn cijfer. zeker een 8 of 9.

Greetz Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: idono op 2002-05-27 14:28 ]</font>

Moonchild
28 mei 2002, 17:28
klinkt misschien een beetje stom wat ik nu ga vragen, maar ik doe het toch :grin:

zit er een headphone uitgaan aan? aangezien ik het een tijdje moet doen zonder een cabinet

idono
28 mei 2002, 17:35
Hey,

Er zit wel een direct out op, alleen je MOET er een cabinet op aansluiten anders blaas je je versterker op.

Groets Henk

Moonchild
28 mei 2002, 23:55
noem eens een goedkoop cabinetje van marshall
(lees: wat is de goedkoopste)

Andrewski
29 mei 2002, 09:56
Tweedehands cabinets staan regelmatig te koop, pin je niet vast op het merk Marshall wat cabinets betreft, want er zijn genoeg andere merken die goedkoper zijn en beter klinken. Ik zou kijken voor een 2 X 12, die is ook nog te sjouwen.

PluueeR
29 mei 2002, 10:08
Maar dat ziet er toch niet uit :smile: een top op een 2x12. Mjah zit er zelf ook aan te denken hoor. Ten eerste niet zoveel geld voor een 4x12 cabinet en het moet natuurlijk ook een beetje te vervoeren zijn.