PDA

View Full Version : help: tips indeling rack (bekabeling, stroom) en floorboard



BeeJee
21 oktober 2004, 18:29
Hoi collega-gitaristen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb gelijk een leuke vraag voor jullie mede rack-spelers. Mijn rack bestaat uit een Ernst Rover+Traveller en een mpx-1 (verdeeld over 2 SKB-kistjes). Op de grond ligt (op dit moment) verder bij mij een FC-200 om de boel aan te sturen, een volumepedaal (little alligator), wah (bad horsie2), fulltone mini-dejavibe en wellicht verandert er in de toekomst nog wel e.e.a. (lees uitbreiding: GAS :lol:).
De sound is top, maar ik begin me na een klein jaartje wel te ergeren aan de tijd die ik nodig heb om op te bouwen. Ik zou haast bijna willen ruilen met onze drummer... :-?
Eigenlijk wil ik van alle losse kabels af en van mijn losse pedalen op de grond. Ik denk nu na om een floarboard aan te schaffen (of zelf te maken) en over te stappen op 1 (shockmount?) flightcase waarin ik met 1 kabel (ik weet dat het bestaat, maar hoe heet het? en waar haal je het?) de boel kan aansluiten en zo snel speelklaar ben. Maar het moet ook zo'n open systeem blijven, dat ik nog wel makkelijk effecten kan toevoegen. Veel vragen dus... Hebben de ervaren rack-gebruikers op dit forum goede tips voor mij? Waar moet ik op letten? Waar moet ik aan denken?
Ook heb ik op dit moment soms last van ruis/brom (door de MPX1). De mate waarin ligt aan de locatie waar we spelen, maar in ons repetitiehok is het echt een drama. Hoe krijg ik dat weg?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!

Groeten,
Bart