PDA

View Full Version : Nieuwe Music man.. maar nog niet helemaal goed



Toaster
21 oktober 2004, 12:58
He,

Heb mezelf vandeweek een nieuw Music Mannetje aangeschaft.

Maar...

Als ik tegen de eindbuizen tik (2x el34) klinkt het als een broodtrommel.

Versleten?

Als ik de preamp vol open zet en de voorversterker op 1 heb een distortie geluid. Maar niet zoals het hoort. Het volume wordt minder na 2 aanslagen. Daarnaast klinkt het niet zoals het hoort te klinken.

Dit lijkt te verdwijnen als ik de eindversterker verder open draai.

Daarnaast hoor ik ruis op de treble pot als ik deze vol open draai.

Dus...

Wat is er mis, en wat moet ik doen?

P.s. er zit ook één preamp buisje in. (ecc83)

Groeten

Al
21 oktober 2004, 20:33
He,

Heb mezelf vandeweek een nieuw Music Mannetje aangeschaft.

Maar...

Als ik tegen de eindbuizen tik (2x el34) klinkt het als een broodtrommel.



Eindbuizen lijken inderdaad op. Is het een RD50? Daar zouden dacht ik 6L6 in moeten. Misschien moet je dat even nakijken voor je gaat vervangen.

Al

Toaster
22 oktober 2004, 09:23
het is een sixty five.

Dat verkeerde distortie geluid bij een te laag volume, ligt dat ook aan de eindbuizen?

Al
22 oktober 2004, 10:49
het is een sixty five.

Dat verkeerde distortie geluid bij een te laag volume, ligt dat ook aan de eindbuizen?

Ik begrijp dat je de preamp dan op 10 zet. Dat hij in dat geval vervormd is niet ongewoon.

Al

Toaster
22 oktober 2004, 12:49
Nee tuurlijk dat is normaal,

Maar als ik de master dan zeg maar op 1 zet krijg ik een verkeerd geluid.

Er zit dan heel veel volumeverschil in. per aanslag.


Die ruis in de treble pot betekent gewoon een nieuwe pot?

Al
22 oktober 2004, 15:52
Nee tuurlijk dat is normaal,

Maar als ik de master dan zeg maar op 1 zet krijg ik een verkeerd geluid.

Er zit dan heel veel volumeverschil in. per aanslag.


Die ruis in de treble pot betekent gewoon een nieuwe pot?

Kan vanalles zijn. Lijkt me niet dat die ruis door een potmeter wordt veroorzaakt. Meestal zijn parts met spanning erop daar oorzaak voor. Er is weinig zinnigs over te zeggen zo op afstand. Wat je wel even kan proberen is het buisje te vervangen.

Al

matto
22 oktober 2004, 18:57
Laat de bias door een vakman controleren want dat moet bij een MM amp
goed gebeuren (zie de schemas op de MM site) mijn ervaring is dat dat nogal eens fout uitgevoerd wordt.(ahum,o.a. ook door mijzelf in een nog niet zo heel grijs verleden) :oops:
MM heeft een ingebouwde vermogens weerstand waarover gemeten dient te worden en dat werkt naar behoren, je kunt nog wat afwijken van de MM gegevens, maar dat moet je door een vakman laten beoordelen.
Mijn ervaring is dat als je de bias afregelt zoals MM voorschrijft de versterker "goed"klinkt :P

Toaster
25 oktober 2004, 11:03
wat is de link van die site?

matto
25 oktober 2004, 17:02
www.musicman.com of zoiets even music man intikken bij google en dan moet je het kunnen vinden op hun site onder het kopje amps.

matto
25 oktober 2004, 17:02
www.musicman.com of zoiets even music man intikken bij google en dan moet je het kunnen vinden op hun site onder het kopje amps.