PDA

View Full Version : Iemand hier een Mesa Single Rectifier head?



prs
21 oktober 2004, 12:57
Test

prs
21 oktober 2004, 12:57
Dubbel

prs
21 oktober 2004, 12:58
Zoals de titel van het onderwerp al doet vermoeden; is er iemand hier met een Mesa Boogie Single Rectifier head?
Ik ben benieuwd of jullie erover te spreken zijn. In amerika zie je ze vaker voor rond de 800 dollar, best een goede prijs, of niet?

Wat is het verschil tussen de Single en Dual Rectifier, is dat enkel het verschil dat de single 2 kanalen heeft en de dual 3?

Kun je zo'n 50 watt Mesa Single Rectifier head wat betreft vermogen zonder problemen aansluiten op b.v. een 2x12 Marshall 1936 ?

Ik hoor het graag van jullie!

http://www.mindspring.com/~triplerguitar/used/pics/rectofiers.jpg

ieme
21 oktober 2004, 13:06
Zoals de titel van het onderwerp al doet vermoeden; is er iemand hier met een Mesa Boogie Single Rectifier head?
Ik ben benieuwd of jullie erover te spreken zijn. In amerika zie je ze vaker voor rond de 800 dollar, best een goede prijs, of niet?

Wat is het verschil tussen de Single en Dual Rectifier, is dat enkel het verschil dat de single 2 kanalen heeft en de dual 3?

Kun je zo'n 50 watt Mesa Single Rectifier head wat betreft vermogen zonder problemen aansluiten op b.v. een 2x12 Marshall 1936 ?

Ik hoor het graag van jullie!



amerika -> 110 volt
single 2 chan 50 watt
dual 3 chan 100 watt

ebay.de zie je de sinlge voor zo'n 1000 euro, ik zoek er ook 1

ieme
21 oktober 2004, 13:09
MichaelAE van t forum heeft de single recto

prs
21 oktober 2004, 13:46
Bedankt voor de opheldering over het vermogen.

Alle andere reacties zijn zeer welkom (vooral of 50 watt gemakkelijk kan i.c.m. een 2x12) en wat diegene die erop gespeeld hebben, of hem hebben ervan vinden.

ieme
21 oktober 2004, 13:49
Bedankt voor de opheldering over het vermogen.

Alle andere reacties zijn zeer welkom (vooral of 50 watt gemakkelijk kan i.c.m. een 2x12) en wat diegene die erop gespeeld hebben, of hem hebben ervan vinden.
Wat voor speakers zitten er in jou 2X12? wat is het ohmage?
Speakers zijn vast wel met 50 watt te belasten, het ohmage zou ik wel ff checken, denk dat het 16 ohm is...
Ik heb wel eens op de single/dual/triple en roadking gespeeld, ga zaterdag in groningen bij de meeting op die van Michael spelen (en zn bogner uberschall!) Maar waarschijnlijk ga ik er 1 kopen via ebay en dan icm mijn Guytron gebruiken voor higain lead sounds!

prs
21 oktober 2004, 14:15
Ik heb nog geen 2x12 maar wil die op korte termijn aanschaffen. Was voorlopig aan een Marshall 1936 aan het denken (een mesa zit er voorlopig nog niet in, maar mijn onderwerp valt onder marktverkenning :D ).

SiNiSTRaL
21 oktober 2004, 14:17
dat rectifier slaat op de rectifier buis als ik t goed heb die zet ac naar dc om of andersom, zo'n kenner ben ik niet
en die gaan per 50 watt, dus single (1x50 watt) , dual = 2x50=100 watt, tripple = 3x50=150 watt (volgens mij dan)

ieme
21 oktober 2004, 14:17
Ik heb nog geen 2x12 maar wil die op korte termijn aanschaffen. Was voorlopig aan een Marshall 1936 aan het denken (een mesa zit er voorlopig nog niet in, maar mijn onderwerp valt onder marktverkenning :D ).
nou oké, ja dus de mesa single kan op de meeste 2X12's
Als ik de mesa single recto koop neem ik of 4X12 of nog een 2X12
Daar ben ik nog niet helemaal uit...

prs
21 oktober 2004, 14:50
ja ik wil naar verloop van tijd ook aan die marshall 1936 een betere 2x12 toevoegen, want die Marshall 2x12 zal die Mesa niet echt tot zijn recht laten komen.

ieme
21 oktober 2004, 14:51
ja ik wil naar verloop van tijd ook aan die marshall 1936 een betere 2x12 toevoegen, want die Marshall 2x12 zal die Mesa niet echt tot zijn recht laten komen.
als je een goeie cab wil moet je aan een:
engl, bogner, thd, mesa, brunetti cab gaan denken...

Michael AE
21 oktober 2004, 14:52
Ik ben persoonlijk erg te spreken over mijn series I Single. Hij klinkt berhoorlijk "heavy", maar is veelzijdig genoeg om ook andere dingen mee te spelen. Hij werkt prima in samenwerking met een 2x12. Ik gebruik hem zelf regelmatig met mijn Marshall 2x12 cab. Ik gebruik hem voornamelijk voor rock/blues, maar daar gaat waarschijnlijk verandering in komen nu ik de JCM800 van Ska heb gekocht. :p

ieme
21 oktober 2004, 14:54
Ik ben persoonlijk erg te spreken over mijn series I Single. Hij klinkt berhoorlijk "heavy", maar is veelzijdig genoeg om ook andere dingen mee te spelen. Hij werkt prima in samenwerking met een 2x12. Ik gebruik hem zelf regelmatig met mijn Marshall 2x12 cab. Ik gebruik hem voornamelijk voor rock/blues, maar daar gaat waarschijnlijk verandering in komen nu ik de JCM800 van Ska heb gekocht. :p

verandering? doe je je single weg of ga je em niet meer voor rock/blues gebruiken? maar meer de heavey dingen?

prs
21 oktober 2004, 15:06
Michael, hoe vind je het clean kanaal van je rectifier klinken? Kun je het beschrijven?

En wat heb je voor Marshall 2x12?

Edit: kun je me ook vertellen of je hem clean niet te schel vind klinken?

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 16:16
dat rectifier slaat op de rectifier buis als ik t goed heb die zet ac naar dc om of andersom, zo'n kenner ben ik niet
en die gaan per 50 watt, dus single (1x50 watt) , dual = 2x50=100 watt, tripple = 3x50=150 watt (volgens mij dan)

hadden we laatst nog besproken, rectifier betekent alleen gelijkrichter maar heeft verder niks met de inhoud te maken, aangezien iedere buizen amp wel 1 of meerdere gelijkrichter(circuits) heeft.

Jeee
21 oktober 2004, 17:47
dat rectifier slaat op de rectifier buis als ik t goed heb die zet ac naar dc om of andersom, zo'n kenner ben ik niet
en die gaan per 50 watt, dus single (1x50 watt) , dual = 2x50=100 watt, tripple = 3x50=150 watt (volgens mij dan)

hadden we laatst nog besproken, rectifier betekent alleen gelijkrichter maar heeft verder niks met de inhoud te maken, aangezien iedere buizen amp wel 1 of meerdere gelijkrichter(circuits) heeft.

Inderdaad, een rectifier is een gelijkrichter en heeft niks te maken met het vermogen van de versterker.

Een single rectifier heeft dus maar 1 rectifier, namelijk een silicium diode. Een dual heeft er 2, 1 buis- en 1 diode-rectifier. Een triple heeft, geloof ik, 1 buis- en 2 diode-gelijkrichters.

Dit heeft een beetje invloed op de sound. Een diode-rectifier is lekker "strak", een lamp-rectifier is wat "losser" ... Maar de meeste gitaristen gebruiken ook op de dual en triple vooral de diode-rectifier.

ieme
21 oktober 2004, 19:00
k vind ze erg vet klinken!

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 22:46
dat rectifier slaat op de rectifier buis als ik t goed heb die zet ac naar dc om of andersom, zo'n kenner ben ik niet
en die gaan per 50 watt, dus single (1x50 watt) , dual = 2x50=100 watt, tripple = 3x50=150 watt (volgens mij dan)

hadden we laatst nog besproken, rectifier betekent alleen gelijkrichter maar heeft verder niks met de inhoud te maken, aangezien iedere buizen amp wel 1 of meerdere gelijkrichter(circuits) heeft.

Een single rectifier heeft dus maar 1 rectifier, namelijk een silicium diode. Een dual heeft er 2, 1 buis- en 1 diode-rectifier. Een triple heeft, geloof ik, 1 buis- en 2 diode-gelijkrichters.
Dat vraag ik me af, waarom zou je 2 diode rectifiers hebben bij de triple? Die redenatie klopt niet helemaal volgens mij.


Dit heeft een beetje invloed op de sound. Een diode-rectifier is lekker "strak", een lamp-rectifier is wat "losser" ... Maar de meeste gitaristen gebruiken ook op de dual en triple vooral de diode-rectifier.
dat klopt wel.

Michael AE
22 oktober 2004, 02:09
verandering? doe je je single weg of ga je em niet meer voor rock/blues gebruiken? maar meer de heavey dingen?

Inderdaad, ik ga hem weer vaker voor de heavy dingen gebruiken. Ik vind de Marshall voor blues helemaal te gek in combinatie met mijn Shiva, en mij Single Recto in combinatie met mijn Uber klinkt te gek voor de heavy dingen.

Michael AE
22 oktober 2004, 02:11
Michael, hoe vind je het clean kanaal van je rectifier klinken? Kun je het beschrijven?

En wat heb je voor Marshall 2x12?

Edit: kun je me ook vertellen of je hem clean niet te schel vind klinken?

Ik vind het clean erg goed klinken. Het is behoorlijk Fender-achtig en erg 3d. Minder Hifi dan mijn oude twin, maar lekker warm en veel definitie. Het is zeer niet te schel, mits je dat zelf wilt.

Ik heb twee 1922 Kasten van Marshall.

jorrit
22 oktober 2004, 10:34
verandering? doe je je single weg of ga je em niet meer voor rock/blues gebruiken? maar meer de heavey dingen?

Inderdaad, ik ga hem weer vaker voor de heavy dingen gebruiken. Ik vind de Marshall voor blues helemaal te gek in combinatie met mijn Shiva, en mij Single Recto in combinatie met mijn Uber klinkt te gek voor de heavy dingen.

zo'n bogner uberschall die zijn volgens mij nog aardig prijzig. als je zoveel geld uit geeft aan een top is het dan niet een beetje vreemd dat je er nog een top bij gaat kopen en dan pas een te gek geluid gaat krijgen. als ik zoveel geld uit ga geven voor een top koop ik dr wel een die ik in een keer goed vind....

Michael AE
22 oktober 2004, 16:40
zo'n bogner uberschall die zijn volgens mij nog aardig prijzig. als je zoveel geld uit geeft aan een top is het dan niet een beetje vreemd dat je er nog een top bij gaat kopen en dan pas een te gek geluid gaat krijgen. als ik zoveel geld uit ga geven voor een top koop ik dr wel een die ik in een keer goed vind....

Ik heb mijn berichten nog eens nagelezen, maar volgens mij hebt je mij nergens zien plaatsen dat ik de Ubershall alleen niet te gek vind. :P

Ik speel(de) voornamelijk progmetal ala Dream Theater, waar ik de Ubershall voor heb aangeschaft. Daarvoor gebruikte ik een MKIIc, een MKIII, een Single Rectifier en een TriAxis/2:90 setup, allen afwisselend. Ik vond echter de sound nooit echt helemaal te gek, ik had vaak problemen met reparaties en ik vond dat ik te veel had, dus ik ben wat dingen gaan verkopen en me gaan orienteren op de boetiek merken. Ik heb echt alles(Engl, Bogner, VHT, Conford, Rivera, CAE, etc.) uitgeprobeerd, en kwam voor mijn stijl en band bij de Ubershall uit. De MKIIc en Single Rectifier heb ik nog gehouden, uit nostalgische overwegingen. :P

De progband is uiteindelijk uit elkaar gegaan, en ik ben naar de Popopleiding van het Amsterdams conservatorium gegaan. Daarvoor had ik een iets meer "vintage" bak nodig, waardoor ik de Shiva gekocht heb. (Weer na ellenlang uitproberen.)

De Marshall van Ska heb ik gekocht omdat ik die sound nog niet echt in mijn arsenaal had. Overigens was het ook een goede deal. Ik moet zeggen dat ik hem echt helemaal te gek vind klinken voor bepaalde dingen.

Zo, ik hoop dat mijn lompe aankoopgedrag nu een beetje duidelijker is.


:lol:

Michael AE
22 oktober 2004, 16:48
Overigens, voordat ik de vraag krijg waarom ik dan niet 1 top koop waar alles inzit; zie het zo:

Stel dat je een auto wilt om mee te scheuren, een auto om de bossen/duinen mee in te gaan en een familieauto, dan kun je natuurlijk een auto gaan zoeken die dat allemaal kan. Als je echter het geld er voor over hebt, dan koop je gewoon een Ferrari, een Hummer en een Daimler en gebruik je de auto die het beste past bij wat je gaat doen.

ieme
22 oktober 2004, 17:14
Overigens, voordat ik de vraag krijg waarom ik dan niet 1 top koop waar alles inzit; zie het zo:

Stel dat je een auto wilt om mee te scheuren, een auto om de bossen/duinen mee in te gaan en een familieauto, dan kun je natuurlijk een auto gaan zoeken die dat allemaal kan. Als je echter het geld er voor over hebt, dan koop je gewoon een Ferrari, een Hummer en een Daimler en gebruik je de auto die het beste past bij wat je gaat doen.

Patser! :-D :-D :-D

Michael AE
22 oktober 2004, 17:22
Overigens, voordat ik de vraag krijg waarom ik dan niet 1 top koop waar alles inzit; zie het zo:

Stel dat je een auto wilt om mee te scheuren, een auto om de bossen/duinen mee in te gaan en een familieauto, dan kun je natuurlijk een auto gaan zoeken die dat allemaal kan. Als je echter het geld er voor over hebt, dan koop je gewoon een Ferrari, een Hummer en een Daimler en gebruik je de auto die het beste past bij wat je gaat doen.

Patser! :-D :-D :-D

:-D

Alain
22 oktober 2004, 18:13
Overigens, voordat ik de vraag krijg waarom ik dan niet 1 top koop waar alles inzit; zie het zo:

Stel dat je een auto wilt om mee te scheuren, een auto om de bossen/duinen mee in te gaan en een familieauto, dan kun je natuurlijk een auto gaan zoeken die dat allemaal kan. Als je echter het geld er voor over hebt, dan koop je gewoon een Ferrari, een Hummer en een Daimler en gebruik je de auto die het beste past bij wat je gaat doen.
ferrari = rectifier

geef mij maar een Engl = Porsche :lol:

Michael AE
22 oktober 2004, 18:35
Tsja, Engl is een prima versterker, maar laten we het er dan maar op houden dat ik niet echt graag in een Porsche rijd. Ik vind het net als Diezel een beetje te klinisch klinken, alhoewel Engl toch iets minder klinisch is.

Bovendien is de Rectifier meer een Mazda MX-5 en de Bogner Ubershall de Ferarri, of eigenlijk de McLaren F1. :D

H.Manback
22 oktober 2004, 19:55
Triple rectifiers is een idiote benaming, ooit sloeg het nog ergens op, maar bij triple is het een lulverhaal. Een triple rectifier heeft geen 3 rectifiers, maar wel 3 kanalen... (Marketing mensen, wat moet je ermee :roll:)

Bron: http://mesaboogie.com/manuals/3chRecto.pdf (niet letterlijk uiteraard :D)

ieme
22 oktober 2004, 19:59
Triple rectifiers is een idiote benaming, ooit sloeg het nog ergens op, maar bij triple is het een lulverhaal. Een triple rectifier heeft geen 3 rectifiers, maar wel 3 kanalen... (Marketing mensen, wat moet je ermee :roll:)

Bron: http://mesaboogie.com/manuals/3chRecto.pdf (niet letterlijk uiteraard :D)

Single heeft 2 kanalen
Dual heeft 3 kanalen (vroeger 2)
triple heeft 3 kanalen
Slaat dus ook nergens op!

Ik begin wel ergnstig gas voor die tremoverb van martkplaats te krijgen.. misschien moet ik mn 57er lp junior maar verkopen...

Josdevos
22 oktober 2004, 22:20
De Single, Dual en Triple slagen gewoon het aantal lampen/wattage.
Single 50W 1 paar 6L6
Dual 100W 2 paar 6L6
Triple 150W 3 paar 6L6

prs
22 oktober 2004, 23:27
Als ik het goed begrepen heb kun je bij de single rectifier schakelen tussen 6L6 en de EL34 buizen, klopt dat?
Indien dit juist is, wat is precies het verschil?

Edit: Het heet dus de Bias switch....hoe werkt het?

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/The_Single_Rectifiers/bias-switch.gif

AART
22 oktober 2004, 23:33
Als ik het goed begrepen heb kun je bij de single rectifier schakelen tussen 6L6 en de EL34 buizen, klopt dat?
Indien dit juist is, wat is precies het verschil?

Edit: Het heet dus de Bias switch....hoe werkt het?

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/The_Single_Rectifiers/bias-switch.gif

dan kan je makkelijk zelf je buizen vervangen, en je moet dan wel goede stand kiezen(er zitten geen 2 eindversterkers in ofzo).
but... correct me if i'm wrong.....

Michael AE
23 oktober 2004, 00:13
Die bias switch zit alleen op de dual en triple. Ik vind het niet echt nuttig zo'n switch. Je kunt beter een biaspotmetertje laten installeren bij een versterker goeroe.

H.Manback
23 oktober 2004, 19:54
Ja aan de ene kant is het natuurlijk niet zo'n heel slecht idee die bias switch, makkelijk buizen wisselen enzo, maar ik denk, als je een Mesa kan betalen kan je ook een amp-techneut betalen om die bias in te stellen :D

Bigfoot414
24 oktober 2004, 13:35
Bij mijn Kitty Hawk zit die switch aan de voorkant

jasperr25
25 oktober 2004, 12:58
even een vraagje tussen door. wat vinden jullie van de Marshall JCM2000 TSL60?

ieme
25 oktober 2004, 13:01
even een vraagje tussen door. wat vinden jullie van de Marshall JCM2000 TSL60?

ik ben er niet zo tevreden over, die DSL kan lekker klinken maar ja, is niet in verhouding met een mesa...
zijn verschillende amps!

ieme
27 oktober 2004, 16:16
Ik begin toch ernstig gas te krijgen voor die single recto's na de meeting van vorig weekend....

BLOK182
27 oktober 2004, 17:55
Single recto - 2 kanaals en geen buizenrectifier
Dual recto - tegenwoordig 3 kanaals, 2 buizengelijkrichters
Triple recto - tegenwordig 3 kanaals, 3 buizengelijkrichters

De dual en de triple kan je op buizengelijkrichters OF op siliconendinges, iig NIET buizengelijrichters. Verder is de single 50, de dual 100 en de triple 150 watt. Als je de dual en de triple op buizengelijkrichter zet, worden ze wat softer, warmer, sponziger en verliezen ze wat volume. Zelf vond ik het best prettig klinken, maar voor een keiharde balls to the walls sound zou ik de buizengelijkrichters uitzetten, oftewel, dan kan je net zo goed een single recto kopen :P Heb zelf de nieuwe dual en de oude rectoverb (single recto + reverb) gecheckt, ik vond de laatste ERG lekker als je maar de output (lees: mastervolume) flink opengooide, dan werd ie een stuk minder gruizig, veel strakker. Kortom, output min halfopen en volume met je kanaalvolume regelen, prober het eens. Verder de gain rond de 12 uur houden en je mag der best wel wat mid ingooien.

chennie
27 oktober 2004, 20:30
Die bias switch zit alleen op de dual en triple. Ik vind het niet echt nuttig zo'n switch. Je kunt beter een biaspotmetertje laten installeren bij een versterker goeroe.

bij de tweede issue's singles en rect-o-verb's (rect-o-verb = single + reverb, opvolger van de trem-o-verb)
zitten we degelijk een bias switch.
Het werkt zo, wanneer je nieuwe buizen in zet zal je de bias stroom opnieuw moeten afstellen mbv potmeters, volgens werken fenders en marshalls zo. Mesa heeft een vast circuit gebouwd dat je dat niet meer hoeft in te stellen. Ze hebben dan ook twee circuits gebouwd één voor 6L6 (standaard mesa rectifier buizen, volgens mij heeft fender ze ook als standaard) en 34EL's (standaard marshall buizen) nah dit geeft dan weer een hele topic aan discussie wat beter klinkt. Als je dus inderdaad heel veel verschillende buizen wilt proberen, dan kan je beter een potmetertje installeren. Ikzelf vind het zo wel best 6L6 en 34EL zijn toch de meest gebruikte buizen én een rectifier moet gewoon worden gevoed met 6L6's eigenlijk

Overigens de tweede issues singles hebben 2 kanalen, maar ipv 4 modes, 5 modes. Sommigen zeggen dat dit nadelig is omdat van waar een mode ophoudt en de ander verdergaat niet goed zijn gedefinieerd, Bij een ander kan dit natuurlijk beter uitkomen =)

Over de clean vond ik hem eerst weinig headroom hebben, hij gaat toch wel gauw in de verstrooide zitten, maar je kan natuurlijk ook met de volume op je gitaar spelen =)

Negative K3 fan
27 oktober 2004, 21:15
Het werkt zo, wanneer je nieuwe buizen in zet zal je de bias stroom opnieuw moeten afstellen mbv potmeters, volgens werken fenders en marshalls zo. Mesa heeft een vast circuit gebouwd dat je dat niet meer hoeft in te stellen. Ze hebben dan ook twee circuits gebouwd één voor 6L6 (standaard mesa rectifier buizen, volgens mij heeft fender ze ook als standaard) en 34EL's (standaard marshall buizen) nah dit geeft dan weer een hele topic aan discussie wat beter klinkt. Als je dus inderdaad heel veel verschillende buizen wilt proberen, dan kan je beter een potmetertje installeren. Ikzelf vind het zo wel best 6L6 en 34EL zijn toch de meest gebruikte buizen én een rectifier moet gewoon worden gevoed met 6L6's eigenlijk

Dat is wel heel erg kort door de bocht, als het zo makkelijk is met een switch waarom dan een potmeter?? Die potmeter zit er om die bias te fine tunen, mesa's hebben een fixed bias met een vaster, onveranderbare waarde die altijd aan de lage kant is zodat je je buizen nooit frituurt, dit komt natuurlijk de klank niet ten goede, maar wel de betrouwbaarheid en leeftijd van de buizen. Beetje hetzelfde euvel als de 5150, die vast bias waarde is té koud waardoor je nooit het optimale uit je eindbuizen zult halen.

je hebt trouwens gelijk over dat 6l6jes meestal in mesa en fender zitten terwijl el34s meer marshallachtig zijn. De één is zeker niet beter of slechter dan de ander, want het zijn gewoon heel verschillende beestjes, tis maar net waarvoor je ze nodig hebt en wat je smaak is (en het circuit ook nog een beetje natuurlijk). en ik ben ook van mening dat er 6l6jes in een rectifier moeten, maar een 6550 ofzo zou ook zeker niet misstaan denk ik, al weet ik niet of de uitgangstrafo dat vermogen kan trekken.

chennie
27 oktober 2004, 22:04
inderdaad, het is kort door de bocht, ik wou natuurlijk niet een te lang verhaal houden, want wie leest dat nog allemaal he :)
Het was even een vlugge samenvatting voor PRS , die poste met de vraag hoe het werkt.
Maar uiteindelijk is het allemaal persoonlijke smaak wat de keuzes beslist.

josh.vandenberg
28 oktober 2004, 00:12
Ik heb al die versterekers goed en langdurig onder handen genomen en die single rectifier klinkt, mijns insziens , het best

jw009
13 december 2004, 19:05
... beetje oud topic om omhoog te halen maar ik vond het doelloos om
een nieuwe beginnnen voor een klein vragen,
dit is: hoe zit het met de headroom van de single rectifier?

guhlenn
14 december 2004, 09:57
't is een 50 (60) watt amp, zoveel headroom dus.

marc_o
14 december 2004, 10:32
Ik heb hier toch altijd wel een beetje moeite mee. 50 Watt heeft meer dan genoeg headroom om je hoofd eraf te blazen. mensen die versterkers zo hard zetten dat ze aan 50 watt buizen nog niet genoeg headroom hebben, met andere woorden glashelderfunkyclean op erg hoog volume....moesten maar eens aan een P.A. gaan denken of direct overstappen naar de Diezel Herbert met z'n 180 watt buizen-eindtrap.

andoni
14 december 2004, 10:41
of een amp kopen die gemaakt is voor een cleane sound en geen Rectifier :roll:

marc_o
14 december 2004, 10:51
Juist, dat vind ik nou ook. Echt 50 watt clean is hard zat, zeker van boogie, die van zichzelf een hoog volume hebben. Zo werden mijn oortjes ook bijna van het hoofd geblazen door de studio 22 van Lucky op de pedalendag, en dat was erg clean.

BramVersteeg
14 december 2004, 11:10
Ik heb hier toch altijd wel een beetje moeite mee. 50 Watt heeft meer dan genoeg headroom om je hoofd eraf te blazen. mensen die versterkers zo hard zetten dat ze aan 50 watt buizen nog niet genoeg headroom hebben, met andere woorden glashelderfunkyclean op erg hoog volume....moesten maar eens aan een P.A. gaan denken of direct overstappen naar de Diezel Herbert met z'n 180 watt buizen-eindtrap.

En als die Diezel niet genoeg headroom heeft ? :-D :razz: :wink:

Josdevos
14 december 2004, 13:33
Mesa Strategy Power Amp comes to mind... :lol:

BLOK182
14 december 2004, 14:40
Ja die 500 watter :-D Heb wel een over een rectoverb head gespeeld (single recto+reverb), die klonk erg lekker! Enne, 50 watt is meer dan genoeg headroom, trust me!