PDA

View Full Version : Fender dual showman



josh.vandenberg
21 oktober 2004, 11:02
Weet iemand waar je het onderdeel voor de vibrato kunt krijgen.Zo'n dingetje met 4 aansluitingen in rubber

SteavisSmokin
21 oktober 2004, 11:43
Bij FNS -> www.marble-amps.com

PeeVee
21 oktober 2004, 13:48
Is toch gewoon een LED-je en een LDR in een stukkie krimpkous?

josh.vandenberg
21 oktober 2004, 15:51
Is het nog een bepaald type LDR etje

mathe
21 oktober 2004, 17:03
Is toch gewoon een LED-je en een LDR in een stukkie krimpkous?
Dat LEDje is een neonlampje.

nicoverduin
21 oktober 2004, 17:35
Het is een combinatie van een neon lampje met een LDR erop. Dat in een stukje krimpkous zit. De NEon gaat aan en uit en door de traagheid van de LDR krijg je een beetje een aanzwellend idee van de vibrato. Vaak gaan die LDR'en stuk. MAar vind ze maar eens los.
NIco

SteavisSmokin
21 oktober 2004, 19:19
Er was iemand op het fender forum die zo'n ding ontwikkeld heeft die beter schijnt te klinken dan de standaard optocoupler die in fenders zitten. Dat ding heet geloof ik...lightning bug of zoiets.... iemand die weles geprobeerd?

Al
21 oktober 2004, 19:21
Weet iemand waar je het onderdeel voor de vibrato kunt krijgen.Zo'n dingetje met 4 aansluitingen in rubber

Een optocoupler, 16,= oid bij Tube Amp Doctor

Al

josh.vandenberg
21 oktober 2004, 20:10
LDR zullen ze misschien bij Dil in Rotterdam hebben.

Ik had er wel 10 liggen.Allemaal weggegooid,aaaargh

josh.vandenberg
22 oktober 2004, 15:23
Het lichtje flikkerd ,speed en intens. doen het ook ,maar je hoort geen vibrato .De spanningen lopen overal doorheen .

het moet het LDR zijn.Daar loopt geen spanning doorheeen ,buizen verwisseld .Geen verschil

Al
22 oktober 2004, 15:48
Het lichtje flikkerd ,speed en intens. doen het ook ,maar je hoort geen vibrato .De spanningen lopen overal doorheen .

het moet het LDR zijn.Daar loopt geen spanning doorheeen ,buizen verwisseld .Geen verschil

Wist je wel dat je het pedaal moet aansluiten of de aansluiting hiervoor even moet kortsluiten? anders doetie ut nie.

Al

josh.vandenberg
22 oktober 2004, 18:37
Ik heb een Tulpcircuitbreaker.Dus zeg maar de switch in onstand

nicoverduin
23 oktober 2004, 00:12
Ik heb het al meer meegemaakt dat een van de ppotjes van die LDR los zat (op de LDR zelf). Dus de NEON is ok maar de LDR is defect. Tijd voor vervanging. Ik heb al eens ge-experimenteert om ze zelf te maken. Echter bij inschakeling kreeg ik gelijk een volume daling. Verkeerde LDR dus.
Nico

SteavisSmokin
24 oktober 2004, 00:13
http://www.tonecraftamprepair.com/html/surf_bug.html

dit ding bedoelde ik...the surf bug![/url]

PeeVee
24 oktober 2004, 12:40
Ik heb een Tulpcircuitbreaker.Dus zeg maar de switch in onstand

Circuit VERBREKEN = Vibrato UIT
Circuit MAKEN (naar aarde) = Vibrato AAN

In de letterlijke zin des woords zal een "Tulpcircuitbreaker" (gewoon een "open" tulp plugje) je dus niet helpen maar ik neem aan dat er een schakelaartje op zit en/of dat ie gewoon "contact maakt" si?

josh.vandenberg
24 oktober 2004, 16:05
Ja ,hij sluit de 2 aansluitingen kort