PDA

View Full Version : Ervaring met Weber-Speakers?



Heintje
21 oktober 2004, 09:16
Heeft iemand ervaring met Weber-Speaekers? Ik ben met name geinteresseerd in de 12F150 en beide Blue Dogs (Ceramic en Alnico).

pimmetje
21 oktober 2004, 11:06
Ik heb ervaring met Webers... zeer positieve ervaring zelfs.
Maar niet met die twee types die jij noemt. Ik ben (samen met de mondharmonika-speler) meer de 10" en 8" hoek in gedoken.

De enige speaker die me een klein beetje tegenviel was een signature-series (klinkt stoer, maar is dus de budget-serie van weber :D) met ribbed cone. Deze klinkt naar mijn smaak al snel ietsje TE helder... zeg maar tegen schel aan. Op zich was dat al verteld, maar de mate viel me zeg maar iets tegen...

Bij het combineren van speakers van verschillende grootte ook goed op de magneet letten. Sommige 10" speakers hebben dezelfde magneet als de 8" uit dezelfde serie. Daardoor is de 8" een stuk efficienter... bij combineren van die twee, heb je dus een merkbaar verschil in efficiency.
Ik weet niet of dat magneet-verhaal ook zo is bij nog andere afmetingen speakers.

Bij gerichte (en goed geformuleerde) vragen op het speakerforum bij webervst.com krijg je ook meestal zeer goed antwoord. Vooral als je er duidelijk bij vertelt wat je ermee wilt doen (welke speakers vervang je, in welke amp, met welk doel, wat voor geluid is gewenst, etc).

Ze waren bij Weber ook niet te beroerd om de waarde van de speakers op de pakbon goed naar beneden bij te stellen zodat we hier niet nog 's enorm genaaid werden op douanerechten en btw.

Als hier in 't moderne versterker forum geen of weinig reacties komen, kan je 't ook ff in 't vintage versterker deel proberen. Weber wordt volgens mij graag gebruikt als vervanging van speakers in oude bakken.

vinni
21 oktober 2004, 11:51
Als ze het hier niet weten, dan weten ze het zeker op de forums van www.harmony-central.com

Groet,
Vinni