PDA

View Full Version : Ik zoek nieuwe gitaar!, Help me! (kent iemand LANDOLA?)



klaashendrik
20 oktober 2004, 21:49
Ik ben opzoek naar een western-akoestische gitaar met element, ik wil dus versterkt kunnen spelen. Mijn budget is rond de 600/700 euro.
In winkels heb ik een aantal keren op een jumbo model gespeeld, maar ik vind ze iets te groot en kan er dus niet lekker op pingelen (was een takamine 600 euro) nu is mijn oog op een landola gevallen wat net geen jumbo is maar wel iets groter dan de normale modelen.

Ik ken het merk niet, is er iemand die er meer van weet?
Of zou iemand me tip kunnen geven welke gitaar ik moeten kopen voor dit bedrag?

bedankt.

TMKXL
20 oktober 2004, 22:14
Probeer es zo'n Yamaha; uit de APX series (of CPX, weet ik veel), dat schijnen goede gitaren te zijn. Ik heb er wel es op gespeeld, ze klinken heel mooi en spelen lekker, en zijn mooi afgewerkt.

iam
20 oktober 2004, 23:31
kijk eens naar Ayers gitaren (er hangen er een paar in Beat Shop in A'pen aan de meir)

goed hout voor gebruikt en je betaal geen naam...

er hangt ook nog een goede Larrivee voor 900€ (wel geen element :()

Landola is trouwens een Fins merk (goede kwaliteit, maar je moet van het geluid houden)

In welke winkel ben je trouwens gaan testen?

bert k
21 oktober 2004, 00:15
Doe nou geen Yamaha APX, tenzij je in een bandje speelt. Ze hebben een heel ondiepe body en zijn onversterkt zacht en niet mooi. Over een versterker zijn ze prima, en weinig feedback. Kijk voor dat geld naar Crafter, Seagul, Simon & Patrick, en Furch. Landola hoor ik veel goeds over.

CGCGCE
21 oktober 2004, 09:58
Alhambra maakt in die prijsklasse ook heel goede steelstrings.
Ik weet niet of het waar is, maar een verkoper heeft mij eens verteld dat Landola's onbetrouwbaar zijn omdat ze van te jong, dus onstabiel, hout zijn gemaakt.

klaashendrik
21 oktober 2004, 11:55
Ik heb de landola in amersfoort geprobeerd, bekende winkel:KEES DEE.
Eddy zoey kwam nog langs (vaste klant). Ja zelf ben ik nog niet helemaal tevreden over yahama apx, opzich wil ik ook wel een 2ehands gitaar, alsie nog in goede staat is.
iemand tips?

sjaakies
24 oktober 2004, 13:30
check alvarez eens volledig massief incl. case ook bij keesdee

eddy zoey rulez

Swampash
29 oktober 2004, 21:36
Landolas klinken idd goed, ze hebben een vrij dun bovenblad en hierdoor hebben zij ook een slecht imago gekregen.
Na verloop van tijd gaat het bovenblad/brug omhoog waardoor de gitaar niet meer te bespelen/ af te stellen is.

Alvarez is zeer goede kwaliteit, in amerika zie je bijna niets anders dan alvarez gitaren (dit is geen reden dat ze dan ook goed zijn).
Voor 700 euro heb je al een md80, geheel massief met koffer en klinkt als een klok.

maylingjv
1 november 2004, 14:53
landola's klinken overt talgemeen vrij schril vind ik,ook hier kan ik zeggen voor 600 a 700 euro bestaat er geen betere koop als een furch of een stanford,das geen mening das een feit :wink:

bert k
1 november 2004, 14:57
Jezus, heb jij aandelen van Furch? Ik heb nog geen post van je gezien waar die naam niet in voorkwam :-?
Bovendien is het geen feit, maar wel degelijk een mening :D

sjaakies
1 november 2004, 19:14
landola's klinken overt talgemeen vrij schril vind ik,ook hier kan ik zeggen voor 600 a 700 euro bestaat er geen betere koop als een furch of een stanford,das geen mening das een feit :wink:

voor een kratje bier wet ik dat een alvare beter klinkt

Swampash
1 november 2004, 19:26
Daar wil ik wel een hele vrachtwagen voor wedden, nee furch ben ik echt niet van onder de indruk. :-(

maylingjv
2 november 2004, 16:47
ja, kom ik zal toegeven ik heb daar aandelen :wink: nee ffe serieus ik vind het prijskwalitatief tbeste wat er is,maar natuurlijk ok het kan evengoed je smaak niet zijn