PDA

View Full Version : Ik zoek nieuwe gitaar!, Help me! (kent iemand LANDOLA?)



klaashendrik
20 oktober 2004, 21:48
Ik ben opzoek naar een western-akoestische gitaar met element, ik wil dus versterkt kunnen spelen. Mijn budget is rond de 600/700 euro.
In winkels heb ik een aantal keren op een jumbo model gespeeld, maar ik vind ze iets te groot en kan er dus niet lekker op pingelen (was een takamine 600 euro) nu is mijn oog op een landola gevallen wat net geen jumbo is maar wel iets groter dan de normale modelen.

Ik ken het merk niet, is er iemand die er meer van weet?
Of zou iemand me tip kunnen geven welke gitaar ik moeten kopen voor dit bedrag?

bedankt.

sheena
25 maart 2008, 22:28
Hallo

Misschien heeft er al iemand gereageerd maar ik doe een poging.

Ik gebruik voor mijn gitaarlessen een Landola Jumbo met Fishman element.
Hij bevalt mij zeer goed! Speelt licht (bijna als een electrische) met een smalle hals. Blijft lang op stemming. Ik heb hem bij Piët in Velp laten afstellen.
De kwaliteit van afwerking en materialen is uitstekend.

Akoestisch een toppertje met een evenwichtige klank. Wat hem geschikt maakt voor vele muziekstijlen. Maar voor klassiek pak ik liever de nylon gitaar. Versterkt over de Fender Acoustasonic of via een POD 2 over de stereo HiFi (Philips MFB 587!) klinkt hij verrassend mooi. Hij is inderdaad gróót...dus speel ik staand, maar juist daardoor heeft ie wel een diepe basklank.

Kortom ik schaar mij achter de vele liefhebbers van dit merk en kan hem zeker aanraden!

Sheena

remcol
25 maart 2008, 23:32
Waarschijnlijk heeft Klaas al wat gevonden gezien het topic al bijna drie en een half jaar oud is........

LaurentB
26 maart 2008, 11:15
Ik heb een Landola die nog ouder is dan dit bericht. Maar goed, die gitaar is dan ook aanzienlijk ouder dan Internet zelf.