PDA

View Full Version : sennheiser ew 172



Nocki
25 mei 2002, 15:33
sennheiser ew 172
wat vinden jullie van deze draadloze set?

Nocki

LordRiffenstein
27 mei 2002, 10:19
Gebruik deze nu ongeveer 2 maanden en ben er zeer tevreden van. Een vriend van me heeft die ook gekocht en is ook zeer tevreden.

Ik vind dat die zelfs beter klinkt dan met een gewone kabel. Met een 9v batterij doe je ongeveer 8 uur, de ontvangst is super en je kan echt wel ver lopen.

Yoeri

Andrewski
27 mei 2002, 10:41
Ken twee mensen met dit Sennheiser systeem,
zij zijn er heel tevreden over.
Ik wil het zelf ook aanschaffen!

LordRiffenstein
27 mei 2002, 12:11
Op 2002-05-27 10:41, schreef Andrewski:
Ken twee mensen met dit Sennheiser systeem,
zij zijn er heel tevreden over.
Ik wil het zelf ook aanschaffen!


Nee ik wil echt niet meer terug naar kabels. Ik probeer 2 optredens (covergroep, 2 sets van een dik uur elk) met een batterij te doen en dan gebruik ik deze batterij tijdens een repetitie, soundcheck of soms zelfs thuis.

Het is wel ff handig om tijdens een soundcheck even de zaal in te lopen om te horen of alles lekker klinkt.

Yoeri

Giac
28 mei 2002, 12:57
Wat kost een EW-172 set compleet?
En waar laat je de ontvanger?? rack??
Ik heb bij sennheiser gekeken op internet maar kon niet zien of de ontvanger ingebouwd kan worden

LordRiffenstein
28 mei 2002, 13:35
Bij mij zit de ontvanger in mijn rack.

JE moet hiervoor best wel 2 extras kopen, nl een rack inbouwkit en een setje om de antennes naar voor te halen. De ontvanger zit dan mooi in't midden van de rack met de antennes er langs.

Yoeri

Giac
28 mei 2002, 16:36
En wat kost dat setje dan compleet met die extra dingen erbij??
Het lijkt me namelijk een van de beste draadloze setje die er momenteel zijn!

LordRiffenstein
28 mei 2002, 16:47
Sorry, prijs vergeten.

Heb mijne gekocht bij Musik Produktiv en kostte alles samen ongeveer 600euro

Yoeri

AllodoX
28 mei 2002, 18:00
Sennheiser is goed spul.. Shure is nog iets beter, maar dan moet je ook weer een aanslag op je bankrekening doen...

LordRiffenstein
28 mei 2002, 18:14
Op 2002-05-28 18:00, schreef AllodoX:
Sennheiser is goed spul.. Shure is nog iets beter, maar dan moet je ook weer een aanslag op je bankrekening doen...


Shure en de nieuwe Sennheiser zijn even goed. Ik heb ze nl. langs mekaar getest en er zit geen verschil in. Trouwens, de Shure UT14 is niet zo veel duurder, misschien 50-100 euro. Ik kan beiden aanbevelen maar heb gekozen voor Sennheiser omdat zowel zender als ontvanger van metaal zijn (lees: steviger).

Yoeri

zZoRgO
28 mei 2002, 19:52
werken die dingen op standaard batterijen zoals er laten we zeggen in een discman zitten? je kan maw oplaadbare batterijen gebruiken?

LordRiffenstein
29 mei 2002, 10:17
Op 2002-05-28 19:52, schreef zZoRgO:
werken die dingen op standaard batterijen zoals er laten we zeggen in een discman zitten? je kan maw oplaadbare batterijen gebruiken?


NOOIT oplaadbare batterijen gebruiken met een wireless want die zijn onmiddellijk leeg. Als je wireless aanduidt dat een batterij leeg is kan je deze gerust nog gebruiken voor je stemapparaat of zo. Een oplaadbare is nooit perfect opgeladen en zal dus veel sneller leeg zijn.

Voorraadje Duracell aanleggen!!!

HTH,

Yoeri

jizz
31 mei 2002, 12:48
Werkt dat ding niet met een adapter?

idono
31 mei 2002, 16:04
Ik heb hem ook gekcoht :grin: :grin:

En natuurlijk zit er geen adapter bij, anders ben je niet draadloos, HAHAHA :grin::D:D.

Nee ik neem aan dat je bedoelt om dat ding op te laden. Nee, oplaad shit werkt niet, dan is je battery zo leeg, op een goede alkaline battery kan je 9 uur spelen.

Greetz Henk

Chiel
11 juni 2002, 20:18
??????????????
Ik heb zelf ook een EW172, maar als ik met een dood ordinaire gitaarkabel speel, klinkt het toch allemaal wel duidelijk beter.
Voor degene die met een EW172 een beter geluid zegt te krijgen, moet maar eens nodig een ander gitaarkabeltje gaan aanschaffen...

idono
11 juni 2002, 23:56
Je moet wel de density instellen. Deze staat standaard op -30 dB, je moet deze op -10 dB zetten, dan klinkt ie op eens een stuk beter.

Greetz Idono

LordRiffenstein
12 juni 2002, 15:02
Op 2002-06-11 20:18, schreef Chiel:
??????????????
Ik heb zelf ook een EW172, maar als ik met een dood ordinaire gitaarkabel speel, klinkt het toch allemaal wel duidelijk beter.
Voor degene die met een EW172 een beter geluid zegt te krijgen, moet maar eens nodig een ander gitaarkabeltje gaan aanschaffen...


Ja natuurlijk, Monster Cable is zeker geen degelijke kabel. Wat raad je aan als zijnde een goed gitaarkabeltje??

Yoeri

Nocki
12 juni 2002, 19:28
ok now youre talking... Monster cables. fantastische kabels...

heb je ze ooit naast van den hull kabels gehouden? ik ben benieuwd.

voor bass kloink die monster geweldig maar heb ze nooi naast elkaar gehoord.

zit er echt zoveel vershil tussen de moinsetr en de ew172???

Nbocki

LordRiffenstein
12 juni 2002, 22:22
Heb Monster Cable nooit langs Van Den Hul gelegd maar wel langs alle ander merken, Planet Waves etc en vond de Monster gewoon de beste.

En nu gebruik ik dus een EW172 en vindt dat mijn klank beter is dan met mijn Monster Cable. Moet wel met een aantal zaken rekening houden, nl. ik gebruik(te) kabels van 9m (ja ik maak kilometers op een podium) en mijn signaal gaat via een rack nr mijn versterker, via een multi-fx die niet de nieuwste is. Ik vind het mid met de Sennheiser er beter uitkomen, gitaar klinkt voller en ik ben niet de enige die dat opgemerkt heeft. En NEE mijn hoge tonen zijn niet verdwenen waardoor het lijkt alsof er meer mid is. Onze geluidstechnieker had dezelfde opmerking. Een vriend van me gebruikte Planet Waves en speelt met een rack + enkele pedaaltjes en ook hij vindt zijn klank BETER met de EW172 dan met zijn Planet Waves.

Heb je het concert voor de Engelse Queen gezien? Heel veel draadloze microfoons van Sennheiser werden daar gebruikt, kan niet toevallig zijn.

Yoeri