PDA

View Full Version : Gitaar versus Vriendin



Ditmar
16 september 2001, 21:33
Heeben jullie ook wel eens gehad dat je vriendin zeurt dat je teveel aandacht aan je gitaar schenkt en te weinig aandacht aan haar. Of ben ik de enige die wel eens last hiermee heeft gehad ???

Rectifier
17 september 2001, 10:08
Ai, gevaarlijk onderwerp broeder!!
Als je vriendin "echt" van je houdt, zal ze wel begrijpen dat je iets meer tijd in je gitaar besteedt dan aan haar.......
Gna gna gna....!!!

Arthur
17 september 2001, 11:09
Als je moet kiezen tussen je gitaar en je vriendin is de keuze snel gemaakt, toch?

anoniem
17 september 2001, 12:13
Combineer de twee en span snaren op je vriendin. Een beetje vriendin heeft klankgaten, een uitstekende resonantie een een meer dan inteligent "fuzzy logic" syncopatie systeem, edoch het uiteindelijke geluid wat geproduceert wordt vlat vaak niet te controleren...... misschien ook nog een sunburst finish laten toepassen en al je problemen zijn opgelost ......

taylor
17 september 2001, 14:38
Op 2001-09-17 10:09, schreef Arthur:
Als je moet kiezen tussen je gitaar en je vriendin is de keuze snel gemaakt, toch?


ja de gitaar :smile:

Outshine
17 september 2001, 16:21
Ze vond :sad: t juist harstikke tof en wilde zelf ook wel ns spelen.
Gewoon een goede vriendin kiezen :razz:

taylor
17 september 2001, 16:56
vrouwen en pro gitaristen is sommething that don't mix.(meestal)

bonecollector
17 september 2001, 18:20
Daar heb ik nou totaal geen last van. Ik heb gewoon gezegd: ik speel gitaar in een band. En als je het daar niet mee eens bent t'ja dan is de keuze snel gemaakt. Dus als ze van tevoren weten van hoe of wat dan moeten ze jou keuze respecteren. En anders MAZZEL.

Noctiis
17 september 2001, 18:40
---

Outshine
17 september 2001, 19:46
Op 2001-09-17 15:56, schreef taylor:
vrouwen en pro gitaristen is sommething that don't mix.(meestal)


K ben ook geen pro gitarist.... :razz:

Hansfong
18 september 2001, 01:19
Mijn gitaar is m'n vriendin.

Kitaarhiero
18 september 2001, 11:51
Is een gitaar juist niet handig om een vriendin te "krijgen"...write a song, play it to her and...then you have to be lucky

anoniem
18 september 2001, 15:35
Ouch, moeilijk onderwerp :smile:

Je zult zelf moeten uitmaken welk van de twee de meeste tijd krijgt. In het verleden heb ik verschillende relatie's verbroken omdat ik naar mijn idee te weinig tijd kreeg om te spelen (ik speel gemiddeld 10-15 uur per week). Deze dames hadden dan ook totaal geen affectie met muziek of whatsoever. Na lang zoeken heb ik nu een vriendin die zelf veel zingt en het hartstikke leuk vindt dat ik gitaar speel. Momenteel worden er dan ook heel wat avonden gevuld met samen spelen en zingen. Het kan samen gaan maar wanneer dit niet het geval is (da's overigens meer het geval dan andersom) zul je toch zelf moeten uitmaken hoe belangrijk de gitaar voor jou is.

Mij moeten ze de gitaar in ieder geval nooit afnemen, da's vragen naar de scheidingspapieren :smile:

remmelt
18 september 2001, 17:49
> Als je moet kiezen tussen je gitaar en je vriendin is de keuze snel gemaakt, toch?

Ja maar ja maar m'n gitaar is niet zo goed in bed!

Ibanez
18 september 2001, 19:50
Op 2001-09-18 16:49, schreef remmelt:
> Als je moet kiezen tussen je gitaar en je vriendin is de keuze snel gemaakt, toch?

Ja maar ja maar m'n gitaar is niet zo goed in bed!

hahahaha humor :smile: :smile:

Ibanez
18 september 2001, 19:51
Je moet gewoon er gewoon voor zorgen dat je een muzikale vriendin hebt!!! en anders NIET

Arthur
18 september 2001, 21:31
Op 2001-09-18 18:51, schreef Ibanez:
Je moet gewoon er gewoon voor zorgen dat je een muzikale vriendin hebt!!! en anders NIET


je hebt zeker geen vriendin, Ibanez

Ibanez2001
18 september 2001, 22:35
Tsja dilemma, vaak gehad. Aan de ene kant:vrouwen houden hun kop niet wanneer je het wilt en op welk volume al helemaal niet. Aan de andere kant: ik kan nou niet echt zeggen dat ik ff lekker met mijn gitaar ga lopen krikke weet je. Oplossing: zoek een vriendin die gitaar speelt, of zoek een band en geeft een optreden op een schoolfeest ofzo waar zij dan ook bij is. Dat vinden ze geweldig, geloof me.

bonecollector
18 september 2001, 23:23
Waarom moet "de" vriendin nou gitaar spelen. Ze heeft toch maar de accepteren zoals het is. Mijn vriendin doet dat. Maar speelt geen gitaar. Wil ze niet. Mijn vriendin is muziek gek en de muziek die wij maken vindt ze te gek. Goede combinatie toch? Ik zou het niet beter kunnen wensen.

Rectifier
19 september 2001, 13:03
Jongens, als je vriendin een G-string aan heeft dan kun je haar toch bespelen......
En jullie weten haar gevoelige snaar.....
Dat is de Lage C(litorus)

Hahahah!!! Seks met je gitaar???
Pas maar op dat je vriendin je E-bow niet ontdekt!
Gna gna gna!

taylor
19 september 2001, 13:38
ja of de viborator hendel.

Rectifier
19 september 2001, 17:52
Kun je meteen je slide gebruiken als condoom.
In sommige gevallen heeft dat weinig zin natuurlijk, maar ik heb altijd wel zin....

anoniem
19 september 2001, 19:32
50 ways to leave your lover ..... pack in, get out and join a rock & roll band. Voordat je het weet sta je op zaterdag je opel kadett te poetesen terwijl je vriendin het weekend soepje aan het maken is voor als je schoonfamilie op bezoek komt .......

..... ***** Helmut Lotti ***** ....

Conundrum
19 september 2001, 20:11
Waarom moet je vriendin ook gitaar spelen? Als ze je muziek waardeert dan is er toch niet echt een probleem? En als ze liever Mozart hoort, zet dan gewoon je koptelefoon op (een van de voordelen van elektrische gitaar). Maar de beste tip: waardeer haar smaak en zij zal jouw smaak ook wel waarderen.
Btw: als ze bass of drum speelt, zo veel te beter!

idono
20 september 2001, 12:43
Het is vaak zo dat als je even tijd hebt dat je dan gitaar gaat spelen. Maar in die tijd wil ook je vriendin je aandacht hebben. Ik kies dan meestal voor men vriendin, maar ja, gitaar spelen is ook erg leuk. Het is en blijft een dilemma.

Greetz Idono

Kitaarhiero
20 september 2001, 14:33
Maar je vriendin is ook niet altijd thuis toch? of ligt die elke dag met een kopje thee op je te wachten tot je van school/werk thuis komt?

b-sides, je vriendin vraagt je vast wel eens: "Oh, kun je nog even dát liedje spelen?"
Je wilt haar niet teleurstellen, pakt je plank en speelt het liedje, dan begin je opeens met "Hé ik weet nog iets leuks!" en voor je het weet geef je een privé concert.

Rectifier
20 september 2001, 14:58
Dan sta je wel "More than words" te spelen
en niet "No More Tears" van Ozzy.
Haha,je kan altijd nog gaan samenwonen.
Er zijn toch ook vriendinnen/vrouwen die net zoveel gaan winkelen als wij gitaar spelen.
"Ga jij nou maar winkelen schat,dan speel ik wel een paar uur...."
Oh ja,en niet teveel uitgeven schat,anders kan ik volgende week die nieuwe Marshall niet kopen!

Eko
20 september 2001, 15:57
Heren,
Welk een hanengedrag vanwege anderen!?
Als je een beetje verstandig bent kom je tot een vergelijk met je eventuele vriendin.Inderdaad de oplossing van ,jij winkelen of stappen met je vriendin , en ik spelen ( thuis of buiten )doet wonderen.
Trouwens je moet toch ergens je inspiratie op doen? Noem eens een beroemd nummer van iemand over z`n gitaar!
Volgens mij zijn er iets meer nummers over heren die hun aanbedene niet konden krijgen.
Wellicht iets teveel gespeeld op hun gitaar.
Ja , ik ben getrouwd en 40. En ja, ik speel al sinds m`n 7e en dus nog steeds.
BTW Voor mijn verjaardag net even een vintage jazzgitaar gekregen van de vrouw en kinderen.Het heeft dus ook z`n voordelen .

Rectifier
20 september 2001, 16:40
Eko, is je dochter nog vrijgezel???
Ik wil graag een LesPaul Reissue '59 Flame Top voor m'n verjaardag!!
Hahaha! Grapje!

Ibanez
20 september 2001, 18:02
Op 2001-09-18 20:31, schreef Arthur:


Op 2001-09-18 18:51, schreef Ibanez:
Je moet gewoon er gewoon voor zorgen dat je een muzikale vriendin hebt!!! en anders NIET


je hebt zeker geen vriendin, Ibanez

kmaak maar een grapje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-09-20 17:11 ]</font>

Kitaarhiero
21 september 2001, 17:26
"-Gitaar spelen is een creatieve vorm van Mastruberen-" John Frusciante.

Wie komt er klaar bij de laatste hoge vibrato noot van z'n solo?

Rectifier
21 september 2001, 17:51
Dat smeert zo als je je broek nog aan hebt.

En zo'n natte plek in je kruis lijkt toch nergens naar.....

Kitaarhiero
21 september 2001, 18:11
Maar die ziet niemand want er hangt iets voor... toch?
:wink:
Als je naakt speelt is laag een vereiste trouwens....niet dat ik dat ooit zal doen

Kitaarhiero
21 september 2001, 18:12
Maar die ziet niemand want er hangt iets voor... toch?
:wink:
Als je naakt speelt is laag een vereiste trouwens....niet dat ik dat ooit zal doen

taylor
21 september 2001, 18:16
Op 2001-09-21 16:26, schreef Kitaarhiero:
"-Gitaar spelen is een creatieve vorm van Mastruberen-" John Frusciante.



je weet natuurlijk wel dat die gozer jaren lang aan de dope is geweest die weet geeneens meer wie ze moeder is misschien.

dom gelul en erg gejat hendrix die zo ook wel eens zo iets gezegd hebben.

Kitaarhiero
21 september 2001, 22:29
Dat was zeg maar uit een van z'n eerste interviews (nog voor Bloodsugarsexmagik). En toen was hij pas 18, en geobserdeerd door Hendrix en de wat oudere leden van z'n bandje. het zou best kunnen dat hendrix het gezegt heeft (is dat zo, jimi?), maar ik zag hem in utrecht vorige maand en hij ging helemaal op in z'n spel.

Ik denk trouwens dat er bij deze vorm van zelfbevrediging geen kwakje vrijkomt maar enkel het gevoel van een lozing in je hoofd wordt geproduceerd. Ik weet het bijna zeker.:wink:

taylor
21 september 2001, 23:12
ja dat begreep ik al.

maar dan nog,ik weet het niet je hebt van die mensen die asocieren het instrument met dingen waar ik van denk waar hebben ze het over.

voor mij is een gitaar gewoon 1 gitaar het spelen er op is natuurlijk machtig mooi.

en ik behandel de gitaar ook als en gitaar je hebt ook van die gasten die kusjes op de gitaar geven op de plek waar die net gevallen(klein stootje) is enzo

echt leip man.

Jimi Hendrix
22 september 2001, 09:33
Kijk, goede muziek bestaat uit Hart, Hoofd en Ballen, zoals een leraar van mij ooit zei.
Dus als je het alleen maar kunt hebben over hoe gitaarspelen wel niet te maken heeft met sex enzo dan vergeet je de rest! there's more in life than sex
overigens is die uitspraak inderdaad van mij, toen was ik nog jong en onwetend... :wink:

Kitaarhiero
22 september 2001, 11:01
Hart hoofd en ballen, dat heb Frusciante tegenwoordig wel hoor!

als je alleen op gevoel speelt krijg je free jazz..:wink:

Als je alleen met je hoofd speelt Math- en Progrock

Alleen met je ballen krijg je Punk
of pijn aan je ballen natuurlijk!;)

Meng het tot het uiterste en je heet Jimi Hendrix.

taylor
22 september 2001, 22:49
evh zegt dat hij alleen op feeling(ritmisch) speelt dat is geen vrijje jazz of wel??

zo zijn er nog wel 1001 vb

Jimi Hendrix
23 september 2001, 10:51
Nou, denk dr maar eens over na!
Ik vind het een goede leidraad om min of meer objectief te kunnen zeggen waarom je iets niets vindt, of juist wel.
Hart, Hoofd en Ballen, onthouden!!

Jimi Hendrix
23 september 2001, 10:52
Wat een onzin trouwens, alleen op gevoel en dan free jazz krijgen.
Zeker nog nooit gehoord of niet begrepen?
Free jazz is in principe de meest communicatieve muziek die er is, en als het goed wordt gespeeld is het daarom te gek.
bill frisell, ornette coleman, john coltrane, paul motian, john scofield weet ik veel

Kitaarhiero
23 september 2001, 12:59
Oké, slechte free jazz dan, Plink ploink tuut jazz, onbegrijpbare jazz, muziek die elke maat van maat soort wisselt (4/4, 6/7, 5/8 etc.)

Maar het was een grapje.:smile:

Ibanez
23 september 2001, 15:43
Op 2001-09-21 17:12, schreef Kitaarhiero:
Maar die ziet niemand want er hangt iets voor... toch?
&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">
Als je naakt speelt is laag een vereiste trouwens....niet dat ik dat ooit zal doen

Mischien gaat dit een beetje van het onderwerp af???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-09-23 14:44 ]</font>

Kitaarhiero
23 september 2001, 16:23
Oh ja, ff in de war met "Hoe hangt ie bij jullie?"

Rectifier
24 september 2001, 10:26
Als ie nou zou blijven staan i.p.v. hangen......, dan ben je ook geen gitaarband meer nodig!

Dila
26 september 2001, 20:12
Okee dan ik heb geen vriendin, ik ben een meisje, maar mn vorige vriendje vond het ook helemaal niet okee dat ik met gitaar euh ja toch interesanter vond dan hem hahaha... Maar ik heb nu een vriendje die zelf ook gitaar speelt, kijk daar heb je wat aan!

Kitaarhiero
26 september 2001, 20:20
al die spanning die vrij komt bij het gezamelijk spelen...:wink:..

Ditmar
26 september 2001, 20:52
Ik heb nog nooit een vriendin gehad die gitaar speelde....wel een paar scharrels, maar daar heb ik uiteraard nooit mee gejamd.
Wel jammer op zich, maareh.....weet iemand nog meisjes die vrijgezel zijn en 7-snarige gitaar spelen ??

master G
26 september 2001, 21:39
geliefde dames en heren vandit forum. its so simpel.
is ze het waard of niet. en als je daar uiteindelijk achter ben, kies je alsnog voor je gitaar

ps: trouwens dat ff nadenken is alleen om te zeggen DAT je er diep over na heb gedacht.

Rectifier
27 september 2001, 11:46
Zolang je vriendin maar niet beter gaat spelen dan jij....anders heb je echt een probleem!
Zijn zat dames die goed kunnen spelen!

Kitaarhiero
27 september 2001, 14:46
Wat kinderachtig en ongeëmancipeerd, je kut voelen omdat een meisje beter (is dat sneller?) kan spelen dan jij.

Rectifier
27 september 2001, 14:55
Ja hallo, heeft toch niets met emancipatie te maken???
Ik voel me zowiezo al kloten als er iemand naast me staat die beter kan spelen dan ik.
Of het moet John Petrucci zijn,want dan voel ik me vereerd dat ik naast hem mag staan......

Kitaarhiero
27 september 2001, 18:10
Ach, ik denk altijd: Ik ben weer goed op een andere manier (Vétte goeie Grunge gitarist ben ik).

Dila
27 september 2001, 19:29
Haha ik ben lekker veel beter dan m'n vriendje!!! ik kan er niet tegen als iemand beter dan ik is, dan wil ik niet meer spelen. Daarom wilde ik ook nooit les, ik kon er niet tegen dat die leraar het beter wist dan ik haha dit heeft weer niks met het onderwerp te maken...

sleep_to_saturate
2 oktober 2001, 14:03
Om even weer naar het onderwerp te gaan, volgens mij heeft het niet zozeer met de gitaar te maken.
Het gaat er gewoon om dat je niet 2 dingen tegelijk kunnen doen. ALs je gitaarspeelt en je vriendin zit tegen je te babbelen dan hoor je het gewoon niet, je zegt wel een keer in de minuut: 'uhuh, ja..' maar ze weet dat je niet aan het luisteren ben. En dat gaat na zoveel keer irriteren.
Je kan best effe gitaarspelen, maar soms moet je de gitaar effe wegleggen en op haar concentreren.

Ibanez
2 oktober 2001, 17:18
Op 2001-09-27 13:55, schreef Rectifier:
Ja hallo, heeft toch niets met emancipatie te maken???
Ik voel me zowiezo al kloten als er iemand naast me staat die beter kan spelen dan ik.
Of het moet John Petrucci zijn,want dan voel ik me vereerd dat ik naast hem mag staan......

Inderdaad! :grin:

Ditmar
3 oktober 2001, 12:18
JA, maar krijg dat maar eens voor elkaar

Dila
3 oktober 2001, 18:34
Goh ik kan het nooit uitstaan als iemand beter is dan ik. Als ik naast Kurt Cobain zou staan zou ik ook boos op m worden als ie beter dan ik was...

Ditmar
3 oktober 2001, 20:45
Niet dat Kurt Cobain goed was ofzo....

Maar toch, ik zie iedere andere gitarist als iemand van wie ik wat kan leren. Dus daarom let ik ook op een clip van de RHCP, die gitarist en de muziek zeggen me weinig, maar je kan van ELKE gitarist wel wat leren. Alleen, van Petrucci zou ik wel het meest kunnen leren denk ik.

Ditmar
3 oktober 2001, 20:45
Niet dat Kurt Cobain goed was ofzo....

Maar toch, ik zie iedere andere gitarist als iemand van wie ik wat kan leren. Dus daarom let ik ook op een clip van de RHCP, die gitarist en de muziek zeggen me weinig, maar je kan van ELKE gitarist wel wat leren. Alleen, van Petrucci zou ik wel het meest kunnen leren denk ik.

Grooveyard21
4 oktober 2001, 13:52
Persoonlijk wil ik niet eens wat leren Van John Petrucci, nee geef mij dan maar de soulvolle klanken van John Frusciante (RHCP).

Kitaarhiero
4 oktober 2001, 14:28
Yeah, grooveyard! That's the spirit!

it's not about fast, it's about Soul!

taylor
4 oktober 2001, 15:38
ja ik weet nie

meestal gitaristen die zelf niet snel kunnen spelen keuren dit af,ik vind toch dat 1 gitarist alles moet kunnen wil die boeien dus zowel soul feeling snelheid enz

niet continu snel maar hij moet het wel kunnen want dat is ook 1 expresie middel net als soul of feeling of whatever.

en zoals ik al 1 keer zei snelheid is iets wat maar voor en paar mensen is weggelegd,langzaam kan iederen wel spelen(goed langzaam spelen is ook en kunst)

ken gitaristen die al weet ik hoeveel jaar spelen maar gaan niks vooruit daar snap ik echt niks van.

Ditmar
4 oktober 2001, 21:10
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens.
want:
Speed = Emotion
(voor de uitleg hiervan kijk op http://pub79.ezboard.com/bcrabandrottweilerborntoshred )

Kitaarhiero
5 oktober 2001, 10:28
John Frusciante kan ook best snel, maar dat doet hij inderdaad niet zo heel erg vaak.
hij is ook meer bezig met het expirementeren met geluid, elke keer dat hij de solo van een liedje speelt is die solo anders! geweldig. Hij speelt niet tot in de puntjes die plaat na.

maar volgens mij kannie dat ook niet want dat zijn ook regelrechte improvisaties.
daarin is hij een hele andere gitarist dan Dave Navarro.

Dila
6 oktober 2001, 01:00
Hoezo niet dat Kurt Cobain goed was??? Je zit hier wel mooi even mijn idool te beldeigen hoor!!! Dat pik ik niet!!!

Conundrum
6 oktober 2001, 01:15
Kurt was zeker goed, hij was Jimi Hendrix niet maar hij is van zeer groot belang geweest in de muziekgeschiedenis. Hij heeft alternatieve muziek populair gemaakt (door deze met pop te vermengen) en hierdoor vele groepen de kans gegeven om te spelen wat ze zelf willen en toch een groot publiek te hebben (en dus voldoende inkomsten). Hoeveel goede groepen zouden nooit doorgebroken zijn zonder hem? En radiozenders die regelmatig (of enkel) alternatieve muziek draaien, zouden die winst gemaakt hebben zonder hem? Over zijn gitaarspel kan ik niets vertellen want ik begin pas, maar 1 ding is zeker: Kurt Cobain (en Nirvana dus) is een monument in de muziekgeschiedenis, of je hem nu graag hoort of niet.

taylor
6 oktober 2001, 02:15
nou ik weet nie maar ik kan je vertellen dat ik nirvana wel eens heb zien spelen in het voorprogramma van sonic youth.

ergens begin jaren 90 voor dat ze nog bekend waren nirvana speelde toen ook al die nummers al toen vond niet er wat aan er waaren hoog uit 200 man in die zaal.(en vind het nog steeds niks)

ik denk dat ze ook veek geluk hebben gehad dat 1 of ander radio station in de usa dat nummer oppikte

ik bedoel waar is grunge nu??(niet dat dat erg is maar)

taylor
6 oktober 2001, 02:16
ik bedoel toen vond niemand er wat aan

Dila
6 oktober 2001, 12:45
grunge is helemaal niet dood!!!! luister maar naar bijvoorbeeld green lizard daar hoor je heel duidelijk grunge invloeden. ik heb zo het idee dat grunge wel weer eens terug zou kunnen komen!

taylor
6 oktober 2001, 16:58
nee green lizard dat is grote band die heeft echt kans om zo groot te worden als nirvana,maar niet heus, niet dat hier iets op tegen is maar je kunt denk ik wel zegen dat bands als(in die stijl) nirvana niet meer main stream worden.(zoals het hoort)

zelf die band van die drummer van nirvana is geen echte grunge vind ik meer rock.

Jimi Hendrix
6 oktober 2001, 17:51
Dat is trouwens best een leuk bandje, the foo fighters.
Niet dat ik er een plaat van heb, maar ik zet de tv niet af als het voorbij komt

Conundrum
7 oktober 2001, 00:15
3 doors down (die vind ik heel goed) is toch ook grunge (en rock). Ofwel klopt dat label in de bibliotheek niet.

taylor
7 oktober 2001, 00:38
nee das gewoon rock

Dila
7 oktober 2001, 12:19
nee 3-doors down is ook grunge vind ik en de foo fighters ook wel een beetje. GRUNGE IS ALIVE!!!!! en wat is er mis met green lizard ik zeg helemaal niet dat ze zo groot als nirvana moeten worden alleen HET IS WEL GRUNGE!

Conundrum
7 oktober 2001, 13:26
Ik dacht ook wel dat het grunge was maar ik kon gisteren geen reply sturen (forum werkte niet). Grunge is inderdaad alive, enkel in een iets andere vorm (je kan toch niet verwachten dat grunge nu net zo klinkt als vroeger-is toch ook zo met rock).

Dila
7 oktober 2001, 13:55
Ja ik ben het helemaal met je eens, grunge is alive maar het klinkt anders dan vroeger.

Kitaarhiero
7 oktober 2001, 15:43
De enige bands die zich nog (van de pers) Grunge mogen noemen zij de Foo Fighters en pear Jam.

Al die anderen noemen ze dan Post-grunge of Indie.

gek hè?
3-doors down is dus zo'n post-grunge band. zeggen ze zelf trouwens.
Tegenwoordig is alles tussen metal en punk dus Post-grunge.
stom hè.

green lizard is Nu-metal, en hun Grunge komt vooral van Nirvana's Bleach (een grote kut plaat naar mijn smaak, behalve dan "About a Girl")

Ditmar
7 oktober 2001, 16:13
Green Lizard nu-metal ??? Gast, ga eerst maar eens leren wat nu-metal is, dan mag je weer mee praten..... kom maar een keer bij mijn band kijken, dat is nieuwe metal

(en als jij denkt dat green lizard metal is, ga jij het heel erg eng vinden denk ik)

Conundrum
7 oktober 2001, 16:38
Tja, die soorten muziek worden eigenlijk hoofdzakelijk bepaald door de pers. Maar hoe je het ook noemt, als je het zelf maar goede muziek vindt (of niet) de benaming is bijzaak (en niet altijd even objectief).

taylor
7 oktober 2001, 17:33
voor mij is het gewoon rock.

grunge moet aan de voorwaarde voldoen dat het erg losjes gespeeld word zoals bv nirvana en sonic youth enz dat deden.

de foo fighters is erg strak net als al die andere nieuwe volgens jullie grunge bands volgens mij is het gewoon rock.

maar(echte) grunge is dood net als punk dat al jaren is(gelukkig maar)

Conundrum
7 oktober 2001, 17:55
Maar wat is "echt"? Als je Jimi Hendrix "echte rock" vindt, dan bestaat rock ook al niet meer?
Hetzelfde bij klassieke muziek, die nieuwe componisten klinken helemaal anders dan Mozart enzo maar het is toch nog steeds klassieke muziek! Muziek gaat gewoon helemaal met zijn tijd mee (net als de genres), dat is toch normaal. Zo denk ik er toch over...

taylor
7 oktober 2001, 20:09
die laaste zin was meer als grap bedoelt.hehe

maar zoals je zelf zegt tuurlijk rock is en heel groot wordt voor mij,eigenlijk hoort grunge daar ook bij alleen omdat ik er nie van hou sluit ik het buiten dat hoort bij de categorie shit

Dila
7 oktober 2001, 22:30
okee ik vind het een beetje stom om nu te gaan ruzien over of grunge goed is of niet, ik persoonlijk vind het gewoon gaaf en ik zal heus de enige niet zijn. een kutplaat is trouwnes niet helemaal het juiste woord voor bleach als ik zo vrij mag zijn...

Dila
7 oktober 2001, 22:30
okee ik vind het een beetje stom om nu te gaan ruzien over of grunge goed is of niet, ik persoonlijk vind het gewoon gaaf en ik zal heus de enige niet zijn. een kutplaat is trouwnes niet helemaal het juiste woord voor bleach als ik zo vrij mag zijn...

taylor
8 oktober 2001, 00:55
ja ik loop en beetje te stangen(kijken wat jullie er op zegen),tis nie zo bedoelt hoor.

iederen moet zelf maar weten wat die goed vind of nie.

you like grunge i don't give a fuck.

Kitaarhiero
8 oktober 2001, 10:18
Ik respecteer Taylor's mening.

Die jengelende zang van green Lizard en die riffs doen mij erg aan Nu-metal denken en besef het volgende:

Nu-metal is een stijl die uit de grunge is voortgekomen, luister maar naar bleach, daar klinkt Nirvana als Korn (Korn klinkt dus als Nirvana TT van bleach)

Nirvana heeft veel invloed gehad, vooral op de volgende bands: Radiohead, Oasis en Korn die trouwens zelf ook behoorlijk wat invloed hebben nu, in de muziek wereld.

De foo-fighters zijn voor mij Nirvana II, Dave Grohl zet een beetje Nirvana voort onder een andere naam eigenlijk. De foo-fighters is niet echt een nieuwe grunge band, ze bestaan al ongeveer 5-6 jaar, en in die tijd hebben ze al 3 platen uitgebracht (dus niet eerst een paar jaar in het club-circuit rondgetourd).

kent iemand hier Lifehouse?
Die zanger klinkt als zo'n gast van K-Otic!

sleep_to_saturate
8 oktober 2001, 11:23
Ik wil mijn eigen muziek niet in een hokje plaatsen maar ik doe het wel, hehe.
Surf eens naar de page van mijn band. Onze muziek heeft veel grunge-invloeden. Grunge is er wel in Nederland maar het komt gewoon niet in de publiciteit.

En dat van Foo Fighters een 2e Nirvana, das onzin, het is totaal andere muziek. Wel grunge misschien maar niet zo rauw als Nirvana.

Rectifier
8 oktober 2001, 12:55
Foo Fighter lijkt me iets commercieler.

Dila
8 oktober 2001, 20:56
ja foo fighters is iets commercieler maar daardaar niet slechter. ik vind niet dat korn klinkt als nirvana op bleach, korn is om het zo maar te zeggen toch meer herrie dan nirvana. nu zullen jullie ongetwijfeld gaan zeggen 'als er iets herrie is is het wel nirvana'....

Kitaarhiero
8 oktober 2001, 21:25
nee, want dat zeggen alleen mensen die nog nooit Nirvana hebben gehoord en hun beeld baseren op de cliché's over grunge, takke herrie.

De Foo-fighters hebben wel degelijk iets weg van Nirvana, maar ze experimenteren ook, vandaar dat het niet precies als Nirvana klinkt. Nirvana klonk trouwens ook op elke plaat anders! bleach- voorloper van Nu metal, nevermind-Punky Poprockmetal en In Utero, van alles en nog wat en een hoop geëxperimenteer.

alleen bij nevermind eigenlijk druk ik nooit op de skip knop van m'n CD speler.

Mante
9 oktober 2001, 14:24
Hey Luitjes, als je lul in de plugingang van je gitaar past (of als je zo creatief bent om je tremelo veren te verplaatsen om op hun plaats een holte te creeren) heb je gewoon geen vriendin nodig!!!

taylor
9 oktober 2001, 15:26
jezus man jij bent ziek.

Dila
9 oktober 2001, 15:26
je loopt achter, de disscusie gaat inmiddels over grunge en nirvana. bovendien kan ik mijn LUL niet in mn plugingang steken aangezien ik er geen een heb. gitaristen zijn niet altijd mannen hoor!!!

Rectifier
9 oktober 2001, 17:24
Wat heb je niet??? Een plugingang???

Dan moet je wel een hele kleine hebben.....
Ik begin niet aan die flauweKUL.

Ditmar
9 oktober 2001, 17:30
Ghehehehe......... goed zo Mante

Dila
9 oktober 2001, 18:34
Natuurlijk heb ik wel een plugingang aleen geen LUL!!!

Kitaarhiero
9 oktober 2001, 18:54
Ik ben een d'adario planetwave!!!...:wink:

da's een kabel... en aan mijn andere uiteinde zit een marshall....hehe;)

Noctiis
9 oktober 2001, 20:16
Gelukkig zijn niet alle gitaristen sexueel gefrustreerde types... :smile:
Maar waar deze personen zich dan bevinden, is mij ook een raadsel, ghehehe
Mzzls, Niels

Ditmar
10 oktober 2001, 12:52
Ehm..... die gefrustreerde persoon zit nu (onder het computerlokaal waar ik zit) in de kantine van de hts..... heb ik zo genoeg informatie gegeven ???

Ditmar
10 oktober 2001, 12:53
100 replies....... heb ik nu een record ???

sleep_to_saturate
10 oktober 2001, 13:10
Ik heb eigenlijk de hokjesgeest nooit helemaal begrepen..
Ik bedoel ok als soundgarden grunge is daar kan ik bij. maar als nirvana grunge is, is the smashing pumpkins dan ook grunge en als the smashing pumpkins grunge is is radiohead dan ook grunge. En dan denk je dat iets grunge is en dan is het opeens indie.. ? zoals muse ofzo..

Kitaarhiero
10 oktober 2001, 16:44
Da's inderdaad wel erg verwarrend.

smashing pumpkins wilden geen grunge zijn...die worden in het hokje "alternatief" getrapt, wat errug breed is.

tegenwoordig is alle gitaarmuziek wat niet meteen blues, jazz of Rockabilly is alternatief genoemd (ja ook zwaar metaal!).

Dila
10 oktober 2001, 18:14
tsss als er iets grunge is is het nirvana wel die hebben het zo ongeveer uitgevonden. smashing pumpkins is ook hardstikke grunge het hokje alternatief is gewoon alles wat niet pop/r&amp;b/hiphop is. lekker makkelijk. er zit een gitaar in? dan is het alternaief!

Incubus
10 oktober 2001, 22:14
Hoi Dila! Leuke aanpak, gewoon alles op een hoop gooien... Het kan nog makkelijker: als er een gitaar inzit, is het goed!

P.S. Ik hoop dat alternaief een tikfoutje was... anders heb je een nieuw woord uitgevonden;-p.

Als je het echt goed wilt regelen zorg je dat je sjans krijgt met je gitaarlerares, scheelt je weer lesgeld!

Greetz, Marijn

Conundrum
11 oktober 2001, 18:33
En wat doe je dan met al die commerciële groepen die ook op elektrische gitaren spelen? Het zou een belediging zijn voor de alternatieve muziek om te zeggen dat die hetzelfde zijn...

Kitaarhiero
11 oktober 2001, 19:21
Die comerciele bandjes met gitaar doen alsof ze alternatief zijn.

het is dus eerder een eer voor hun dan een belediging voor de anderen

Dila
11 oktober 2001, 21:27
Ja vind ik ook het is een eer voor commerciele gitaristen om alternatief genoemd te worden. En ik ben nou eenmaal aardig ik ga lekker door met deze aanpak, alle bandjes met een gitarist, bassist en drummer zijn alternatief! Onzin natuurlijk je bent alternatief als je anders bent dan de rest en op deze manier zijn er meer alternatieve bands dan commerciele dus dan klopt het niet meer....

Dila
11 oktober 2001, 21:28
Oja en alternaief wa natuurlijk een tiepfout :razz:

sleep_to_saturate
13 oktober 2001, 14:24
Of we kunnen alle commerciële bands die proberen alternatief te zijn alternaïef noemen. heheh :smile:

Ditmar
13 oktober 2001, 18:44
Laten we dan ook effetjes niet vergeten dat Nirvana ook niet helemaal zonder commerciële doeleinden door het leven gingen. En dat de Foo Fighters en nog meer van dat soort zooi ook allemaal een groot managementteam achter zich hebben. Er bestaan tegenwoordig (bijna) geen bands meer die niet aan het geld denken (misschien een paar in de hardcore scene).

Dus al dat gelul over commercieel of niet is een achterhaalde discussie, alle bands zijn commercieel, of je het nou leuk vind of niet (zelfs Meshuggah heeft vast wel iets commercieels :sad: )

Ditmar
13 oktober 2001, 18:45
Oh ja, en wisten jullie al dat de Linkin Boys ook door audities bij elkaar zijn gekomen en dat ze hetzelfde managementteam als Five hebben......... en dat noemt zich dan nog metal ook......:grin: :grin: :grin:

Conundrum
13 oktober 2001, 22:10
Gelukkig zijn er nog enkele Belgische groepen die niet voor het geld gaan maar gewoon muziek maken zoals ze dat zelf willen (en meestal ook nog een bijbaantje hebben) ook al zijn ze relatief bekend. Spijtig dat deze de elektrische gitaar (als ze die al gebruiken) slechts als begeleidingsinstrument gebruiken. Zijn er eigenlijk nog goede groepen die nog prachtige gitaarsolo's inlassen?

Incubus
13 oktober 2001, 22:24
Hee mensen, ik kan me wel vinden in het idee om voortaan de met-voorbedachte-rade-zich-alternatief-noemende-commerciele-reutbandjes in een nieuw genre te plaatsen: alternaieve muziek!!! Alle credits gaan uiteraard naar Dila, die door een welgemikte spelfout de vlag aandroeg die precies de lading dekt. Laten wij ons als muziekliefhebbers verzetten tegen deze vorm van omhooggevallen volksvermaak!!! (Oh, behave...)

Greetz, Marijn

Groene stip // allemaal S.C.I.E.N.C.E. van Incubus kopen, is nu NicePrice! En, Conondrum, er staan een paar fors chillende gitaarsolo's op :razz:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Incubus op 2001-10-13 21:26 ]</font>

Incubus
13 oktober 2001, 22:46
Toch even een kanttekening bij de term commercieel waar velen (waaronder ikzelf) regelmatig mee smijten als het om luchtige (dus goed verkochte) muziek gaat.

Sommige bands/artiesten kunnen het niet voor mekaar krijgen om een eigen geluid neer te zetten. Als je deze gave mist en kopieerlust als compromis aanvaardt ben je gewoon een loser; not your lucky day today. Tenzij de Muziekfabriek of radio vijfhonderdachtendertig per ongeluk tussen neus en lippen je waardeloos geproduceerde carnavalspersings-EPtje of amateurclipje uitzendt... 'Toch wel gezellig, dat deuntje', denken de neuriende bouwvakker en het verliefde pubertje. Gevolg: de mannen met trendy stropdassen ruiken geld ('pecunia non olet' gold alleen 2 millennia geleden) en het 'gat in de markt' wordt drie weken later in de Break-Out en de Hitkrant gepresenteerd als vernieuwend, liefst druipt de ik-doe-mijn-eigen-ding-mentaliteit er vanaf. Zo gaan die dingen.

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan muziek. Veel mensen zijn tevreden met een melodietje op de achtergrond, een matig aangeklede technobeat om op te dansen, een tekst die je na drie keer horen direct meezingt. En is daar iets mis mee? NEE! Natuurlijk niet. Het strookt niet met mijn manier van muziekbeleving; wel bij die van pakweg tien miljoen landgenoten.

Commercie is ingesteld om sukkels uit te buiten; je kiest zelf of je je door hen laat verleiden of niet. Artiesten en bands gebruiken de zij-ingang van de commercie om hun brood te verdienen. Ze spelen gedeeltelijk voor de lol, gedeeltelijk voor de centjes. Fout? Nee. Tenzij de artiesten niet meer hun eigen weg kunnen volgen door een protocol wat hen van bovenaf wordt opgelegd. Het ligt aan de wilskracht van de artiest in hoeverre hij hier aan toegeeft.

Greetz, Marijn

Groene stip // Zita Swoon rules;-)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Incubus op 2001-10-13 22:20 ]</font>

Incubus
13 oktober 2001, 23:26
Almost de enige alternatieve band die ik ken:



De Kift!

Jimi Hendrix
14 oktober 2001, 11:14
Wat een onzin! De schoorsteen moet ook roken en dat kan op een verantwoorde manier die toch geld in het laadje brengt.
Ik ga veel liever in een coverbandje spelen dan dat je met uitkeringen en subsidies te maken krijgt. Bovendien heeft artistieke integriteit veel meer te maken met of je dr achter kunt staan of niet dan met rekening houden of mensen zoals Incubus het wel vinden kunnen.

Jimi Hendrix
14 oktober 2001, 11:15
En o ja, pecunia non olet betekent geld stinkt NIET.

taylor
14 oktober 2001, 17:38
ja maar wat is commercieel?

ik bedoel dat wordt toch bepaalt door de koper uiteindelijk.

slipknot is in usa gewoon en top 40 band dat had je bv 3 jaar geleden nie kunnen denken.

commercieel is voor mij bv spice girls enzo dat concept wordt van te voren in kantoor ergens bedacht+natuurlijk goeie producers want dat zijn eigelijk de gene die dit soort werk echt maken.

ik vind daar opzich niks mis mee tis moeilijker dan je denkt om zoiets te maken(als producer enzo),tis wel makkelijk om te zeggen tis niks enzo maar probeer zelf maar is en nummer 1 hit te scoren.

(ik praat van uit het producers standpunt,dus de gene die het echte werk achter zo,n nummer leveren)

MASTERHOMIE
14 oktober 2001, 21:25
8 blz. knappe prestatie hoor. en over dit onderwerp kan ik niet mee praten gelukkig

Ditmar
14 oktober 2001, 22:18
Ghehehehe...... het zijn er nu al negen hoor

Dila
15 oktober 2001, 19:09
Ow wat gaaf ik heb een nieuw genre uitgevonden!!!

anoniem
15 oktober 2001, 19:46
webmaster close the topic please

Dila
15 oktober 2001, 20:53
Hahaha we wijken wel erg ver van het onderwerp af ja...

Ditmar
16 oktober 2001, 02:20
Hee, niet sluiten, ik ben juist zo trots op het aantal views dat boven de 1000 is gekomen.

Rectifier
16 oktober 2001, 13:44
Van harte gefiliciteerd!

anoniem
6 november 2001, 18:52
he boys!
ik houd veel van muziek (vooral rock).
maar wat is het probleem met die gitaren van jullie? gitaren zijn toch harstikke gaaf?
en DE vriendin moet juist wel van muziek houden anders wordt het nooit wat. Ik probeer wel 's wat te spelen maar ik kan er nix van.

Romy

reacties naar soes_the_only_one@hotmail.com

anoniem
6 november 2001, 18:55
he dila!
it's me soes.
ik denk er over na om weer terug te komen bij de band. (als gitariste of ahum zangeres)
kweet nog niet hoor maar ik denk:).
xxxxxies

Dila
8 november 2001, 16:11
euhm als zangeres lijkt me geen goed idee sorry soes het spijt me! gitariste is wel leuk hoor! ga maar goed oefenen dan is t okee! enne...een electrische gitaar plus versterker zou ook niet overbodig zijn :smile: je mag wel op die nep strat van mij ook hoor maar dan zitten we zonder versterker. we hebben het er nog wel over :smile: een zangeres hebben we nu trouwens al weer namelijk leonie. :smile:

Neophyte
14 november 2001, 20:44
Op 2001-10-14 10:14, schreef Jimi Hendrix:
Wat een onzin! De schoorsteen moet ook roken en dat kan op een verantwoorde manier die toch geld in het laadje brengt.
Ik ga veel liever in een coverbandje spelen dan dat je met uitkeringen en subsidies te maken krijgt. Bovendien heeft artistieke integriteit veel meer te maken met of je dr achter kunt staan of niet dan met rekening houden of mensen zoals Incubus het wel vinden kunnen.



er is geen prblm met coveren! Coveren is goed, als je er maar iets nieuws mee doet en je eigen stijl erin gooit. En je moet er ff duidelijk bij zetten dat het gecoverd is.

grtnx,
Neophyte

P.S. sorry, dit onderwerp was al afgelopen maar ik moet het ff kwijt. Verder is Osdorp Posse ook niet zo commercieel.

en Alternaïef ga ik onthouden!!! Dila Rules