PDA

View Full Version : elixers



emielow
20 oktober 2004, 19:51
zijn dit nou echt zulke geweldige snaren? ze kosten iets van 70 euro ofzo, en gaan langer mee wordt gezegd. ikzelf speel met hartke snaren (3 setjes voor 22 euro) dus 1 setje voor 7 euro))

is het nu zo dat de elixers 10 x langer meegaan, of kun je beter cheapass snaren kopen en die vaker vervangen? want ze klinken op zich best goed

Chris Wolstenholme
20 oktober 2004, 20:06
als jij happy bent met je hartke snaren zou ik die houden, want elixers zijn gaan wel lang mee, maar om nou te zeggen dat ze die prijs waard zijn...mwoa mwoa

koen_V
20 oktober 2004, 20:09
Ze gaan inderdaad een stuk langer mee ( wel geen 10 keer langer).
Maar ik vind het geen fijne snaren, ik hou meer van een doffere sound, die elixirs niet krijgen en ze zijn ook vrij glad wat ik niet fijn vind.
Maar dat is allemaal een kwestie van smaak, maar ik denk wel dat ze te duur zijn voor wat ze bieden.

emielow
20 oktober 2004, 21:05
ze zijn dus wel lekker helder?

iglo
20 oktober 2004, 21:50
heb nu een setje nanowebs op m'n Jazz, hiervoor boomers
mijn ervaring:

de Elixirs klinken heel kort "als nieuw" (paar dagen)
daarna klinken ze heeeeeeel lang als een setje van een maand oud,
weet niet hoe ik't anders moet uitleggen :-D
ze blijven idd ook erg glad, maar daar wen je aan

de boomers vond ik trouwens ook niet echt jofel, maar da's een ander verhaal

ik heb een keer een hartke setje op een backup bas gehad, maar die verkocht ik twee weken daarna, dus heb nooit echt het eindresultaat kunnen voelen en horen na een paar weken...

voor het geld kan je er volgens mij niet van wakker liggen,
wat emielow, zegt, elke 2/3 weken een nieuw setje is hetzelfde als na 2/3 maanden een setje van €30,-

basssssplayer
21 oktober 2004, 00:09
Mijn ervaring met Elixir:

Ik gebruik ze nu sinds 2 jaar ofzo. Voorheen had ik de goedkoopste snaren die je toen kon krijgen (AX-snaren waren dat geloof ik) en af en toe een setje Warwick Red Label snaren.

Gezien het feit dat ik nogal zure klauwen heb gingen die snaren niet langer mee dan 1 optreden (bij hoge uitzondering 2 optredens). Daarna zat er echt geen toon meer in, vooral in m'n E A en soms D snaar. Ik heb een stuk of 5 merken geprobeerd, maar met elke set was 't weer feest na 1 of 2 gig's.

Toen de Elixirs in beeld kwamen ging er voor mij een wereld open. Ik doe nu gemiddeld 6 á 7 weken met een setje (zo'n 10 optredens + repetities). Het komt er eigenlijk op neer dat ik nu 't zelfde kwijt ben dan elke week een nieuw setje cheap ass snaren.

Omdat ik liever snaren langer op m'n bas laat liggen (vanwege beschadigingen aan brugzadels e.d.) ben ik definitief overgestapt naar elixir en ben er tot op heden erg blij mee. Ik zit nu in een band die een VOF is en de VOF betaald m'n snaren dus da's alleen maar top! :)

J! 8-)

emielow
21 oktober 2004, 11:38
6/7 weken? dan heb je wel erg zure klauwen ofniet?! dat red ik met een cheapass setje ook nog wel. omdat wij niet zo vaak spelen, doe ik gewoon voor elk optreden een nieuw setje snaren, dus altijd lekker geluid..

urezna
21 oktober 2004, 12:11
als gitarist heb ik er destijds een bas bij gekocht, en die was standaard uitgevoerd met elixirs. ik speel er dus niet dagelijks op maar wel wekelijks, en juist daardoor zijn het voor mij heel fijne snaren, omdat ze zo lekker lang goed blijven klinken :-)
en het gladde van de snaren vinnik ook errug prettig spelen.
de bas heb ik uiteraard op klank uitgezocht, dus dat zegt genoeg, als ze al met die snaren waren voorzien, mooi helder ook...

ik heb em gekocht in februari dit jaar, en de originele snaren zitten er nog op (!!!!), en nu pas beginnen de snaren ietsje aan helderheid te verliezen, maar zien er nog schoon uit. behalve dan dat de coating hier en daar wat pluizig wordt, maar ik heb niet de indruk dat dat veel met je geluid doet.
ik ben er dus errug tevreden mee :-)

sickpunk
21 oktober 2004, 12:24
6/7 weken? dan heb je wel erg zure klauwen ofniet?! dat red ik met een cheapass setje ook nog wel. omdat wij niet zo vaak spelen, doe ik gewoon voor elk optreden een nieuw setje snaren, dus altijd lekker geluid..

haha setje wat nu op me bass zat, zit er al een paar optredens op...en volgens mij zijn het nog de originele snaren...vanaf mei gok ik:P ze klinken nu wel kut.. beter nog me E is gebroken...:S

niels_r
22 oktober 2004, 20:42
...behalve dan dat de coating hier en daar wat pluizig wordt, maar ik heb niet de indruk dat dat veel met je geluid doet...

Ik gebruik ook Elixirs en op het moment dat ze beginnen te 'vervellen' dan vervang ik ze. Ik gebruik nu ongeveer 1,5 jaar Elixirs en heb denk ik een setje of 5 gebruikt (net een nieuw setje erop liggen). Gaan lang mee dus.

Je moet er overigens niet met plectrum op spelen, want dan is de coating er in no-time af.