PDA

View Full Version : Te ver gegaan ??????



Aca Ilic
20 oktober 2004, 19:45
Ben misschien te ver gegaan met relic gedoe :( , maar nu vind ik hem erg "NUMBER ONE"!!! :-D :-D :-D

http://community.webshots.com/user/acailic1

jaywalker
20 oktober 2004, 19:46
Bitch!

Zonde van de gitaar man

iam
20 oktober 2004, 19:48
staat echt niet, zo'n gave hals met zo'n body :evil:

birt
20 oktober 2004, 20:28
het ziet er wel erg 'gemaakt' uit :-?

Static-M
20 oktober 2004, 20:30
Op sommige punten helemaal kaal, voor de rest puntgaaf... maak dan de rest van de lak ook btje dof ofzo...

sash
20 oktober 2004, 20:36
Indeed, gewoon met wat staalwol. Daarna met een jutenzak eroverheen om de krasjes licht weg te werken.

Maar iig wel een cool ding! :D

Morpheus
20 oktober 2004, 20:36
leuk en aardig, je mooie gitaar verkloten...meestal doet men dat, om de gitaar een meer vintage-look te geven...ja dus? dan ga je niet je gitaar brak schuren....vintage moet een gitaar verDIENEN, en niet opgelegd krijgen...door gebruik moet t komen, niet een gaaaar stukje schuurpapier....

maar, als jij blij bent met je gitaar, wie ben ik, of zijn wij dan, om daarover een oordeel te vellen?

Daniël_san
20 oktober 2004, 20:39
Schuur ook effies je slagplaat en een klein beetje je hals op :) Dan ziet hij er wat meer "echt relic" uit. Maar je body is echt goed gelukt :D :D :roll:

Toffe gozer
20 oktober 2004, 21:07
Dit is geen" relic "gitaar maar een aangerande gitaar :-?

prs
20 oktober 2004, 21:20
Mijn god zeg, dat is meer beschadigen dan relicen! zonde!

kokteejl
20 oktober 2004, 21:22
dude ga gewoon wat wilder spelen :s
Mmmzzz..ik wil niets direct afbreken, ik ben ook voor die afgeragde look but this is too much :D

AART
20 oktober 2004, 21:45
hang em ook nog eff achter je auto en ga ff een ritje maken op de autobahn(in duitsland ja :x )

Aca Ilic
20 oktober 2004, 22:05
YEAH YEAH YEAH, but it's still MY PRIDE AND JOY :D :D :D

Swan
20 oktober 2004, 22:16
n Fend0r verdient niet beter

Fatality
20 oktober 2004, 22:33
Ook al is het die brakke sunburst kleur, het ziet er nog steeds niet uit.

MazeMouse
20 oktober 2004, 22:34
Holy crap...
Had het dan gewoon afgemaakt en em naturel gelakt..... Dat had er beter uitgezien dan de verkrachting die je er nu van gemaakt hebt :s

Neals
20 oktober 2004, 22:47
Zelf ben ik mijn gitaar ook aan het aftrappen, en dat ding gaat er steeds vetter uit zien, per ongeluk stoten, vervoeren naar kilometerverre shows in een gigbag los in de kofferbak, stoten, uitschieters met plectrum.

Dat is relic, maar een schuurpapiertje, sorrie hoor dit is nix

BramVersteeg
21 oktober 2004, 00:19
Ik vind het wel aardig. Je moet de nette stukken lak ook wel een beetje oud laten lijken en zeker die slagplaat laten verkleuren! En de hals oud laten lijken. Zoals ik al zei is de body wel leuk gedaan maar het moet nog een geheel worden.

Bins
21 oktober 2004, 01:28
Bespeel je gitaar gewoon, dan wordt ie vanzelf oud. Dit valt imo in de categorie "voorgebleekte, vale spijkerbroeken met gaten erin voor 200 euro bij de Diesel winkel kopen".

Wouter J
21 oktober 2004, 01:43
Wil je afgeragd...

Kijk en leer...

http://www.guitarhq.com/gallery/strat58c.jpg

Jim Marshall
21 oktober 2004, 02:10
Of deze

http://www.waltertroutfanclub.nl/fotos/Walter02.jpg


Da's pas een gitaar met een verleden.

guvnor
21 oktober 2004, 08:27
Als je graag #1 had willen imiteren, was dan begonnen met een gitaar met een rosewood neck...

Ik hou zelf ook wel van een beetje relic look. Gelukkig gaat dat bij mijn gitaar nu aardig vanzelf. Heb hem een tijdje geleden helemaal kaal geschuurd (omdat ik die zwarte lak zo lelijk vond) en daarna Vintage White geverfd. Laagje Nitrocelluloselak eroverheen...
Die nieuwe laklaag is echter wat fragieler dan de gewone lak en dus slijt het allemaal wat vlotter. In no-time heb je dan een relic gitaar die versleten is is op de juiste plekken en door echt gebruik. Bovendien is de verflaag onder de nitro al helemaal "craquele" (schrijf je dat zo..?).

ieme
21 oktober 2004, 11:22
de hals ook ff relicen en headstock, en de slagplaat een dag in de thee leggen... bakje water aanmaken met kopersulvaat (kunstmest) en daar de hardware in leggen en 2dagen laten en in de zon laten opdrogen...

Dan is t allemaal wat geloofwaardiger!
Succes

ieme
21 oktober 2004, 11:24
ps, eerst met een verfstripper/fohn de lak warm maken en dan met een mesje of stuk glas de lak bewerken

marc_o
21 oktober 2004, 11:29
Ik vind het wel leuk allemaal eigenlijk. Doe wat je wil met je gitaar, zou ik zeggen.

dejohan
21 oktober 2004, 11:53
Een gitaar is een zij.

Mannen die vrouwen mishandelen zijn losers.

Anavrin
21 oktober 2004, 11:57
Ik vind het wel leuk allemaal eigenlijk. Doe wat je wil met je gitaar, zou ik zeggen.
inderdaad...
Als ik multimiljonair zou zijn, en een echte gitaar van Jimi Hendrix op een veiling voor een half miljoen zou kopen, dan heeft daar toch niemand iets over te zeggen, als ik die zelf ritueel ga verbranden (OK, een gitaar van Jimi verbranden is dan misschien niet het beste voorbeeld, omdat ie dat zelf ook wel tof vond, maar you get the point)...
Dan is dit toch peanuts... een gewone nieuwe gitaar waar er elke dag tig van van de lopende band rollen...







oh ja, het Jimi Hendrix voorbeeldje was slechts een voorbeeldje... ik zou dat zelf nooit doen, dan vernietig je toch een stukje rock-geschiedenis, ik wil enkel zeggen dat een nieuwe gitaar mollen echt niet zo'n ramp is (je krijgt 'm nooit meer verkocht, maar ja, eigen schuld...)

Anders Destium
21 oktober 2004, 12:26
Het blijft vreemd dat het toch vooral Fenders zijn die door de eigenaar worden gemolesteerd, het is net alsof die gitaren erom vragen :lol:

SiNiSTRaL
21 oktober 2004, 12:42
omfg....dat si fucking zonde man (topicstarter)
weet niet wat ik lomper vind, je gitaar zo verneuken of de mensen die heir in t topic beweren dat er een verschil is tussen relicen en verneuken :D

MazeMouse
21 oktober 2004, 14:28
Een gitaar is een zij.

Mannen die vrouwen mishandelen zijn losers.
Fout.
Mijn eerste basgitaar was een hij. Goedkoop en doet precies wat ie moet doen.

Mijn 2e basgitaar is een zij.
Een regelrecht rib uit mijn lijf bij aanschaf en ben aan het onderhoud (nieuwe snaren, schoonmakenspullen, etc)) mijn halve inkomen kwijt

Bobbel
21 oktober 2004, 16:25
dit is dus echt gaaf... vooral bij een sunburst strat zijn beschadigingen vet... met andere woorden... Netjes Gedaan!

Maar hoe heb je dat precies gedaan? zo 'netjes'...

jules
21 oktober 2004, 16:29
ik zou het niet kunnen echt niet. Ik vind het net zo iets als je vrouw slaan

hendri
21 oktober 2004, 16:32
ik zou het niet kunnen echt niet. Ik vind het net zo iets als je vrouw slaan

ik zou het zelf ook niet kunnen. Als op mijn gitaar beschadigingen komen dan kijk ik er niet echt naar om, hoort er immers bij...maar om het opzettelijk te doen..nee..thnx...

wel veel lef trouwens

Anders Destium
21 oktober 2004, 16:32
dit is dus echt gaaf... vooral bij een sunburst strat zijn beschadigingen vet... met andere woorden... Netjes Gedaan!

Maar hoe heb je dat precies gedaan? zo 'netjes'...

Netjes beschadigd?

:o

Zou je je naam niet veranderen in Kronkel :lol:

Wormaap
21 oktober 2004, 16:33
Het blijft vreemd dat het toch vooral Fenders zijn die door de eigenaar worden gemolesteerd, het is net alsof die gitaren erom vragen :lol:
+1 :lol:
Fenders zijn om te relicen, mee te meppen en de hals als tremolo van te gebruiken.

frankpaul1
21 oktober 2004, 17:26
Ik krijg binnenkort nog een relic Les Paul binnen. Zodra ik hem heb zal ik even wat foto's plaatsen. Ik ben het wel eens met de anderen dat er wel wat aan de hardware en de neck gedaan moet worden. Maar de body ziet er "netjes" uit.

prs
21 oktober 2004, 22:44
Ik kreeg net een Prive bericht van de gozer die zijn gitaar "gerelict" heeft (Aca Ilic) met een bedankje voor mijn reactie. Ik bedoel "WHY?".
Nog meer van jullie een PB van hem gehad?

(Bedankt overigens joh! :D )

birt
21 oktober 2004, 22:51
Ik kreeg net een Prive bericht van de gozer die zijn gitaar "gerelict" heeft (Aca Ilic) met een bedankje voor mijn reactie. Ik bedoel "WHY?".
Nog meer van jullie een PB van hem gehad?

(Bedankt overigens joh! :D )

ik vond het wel eens leuk, maar als iedereen dat zou gaan doen zou mijn pm-box snel vol zijn :)

Braindead
21 oktober 2004, 22:56
Gaaf alleen zoals gezegd de hals en headstock ook ff onder handen nemen. Maar ik vind hem helemaal vet!
Je moet trwouwens wel lef hebben om zoiets te doen, en ik dacht dat lak er was om het hout tegen vocht e.d. te beschermen :???:
How stupid of me.

Maar optisch is het een beauty geworden!

Negative K3 fan
21 oktober 2004, 23:06
ik vind het echt FOUT, kijk die body, versleten (al dan niet kunstmatig) en dan de nek???? die nek is fucking gloednieuw, hier klopt toch echt niks van dit is gewoon lui en creatief slopen met staalwol, goed resultaat niet gegarandeerd.

Aca Ilic
21 oktober 2004, 23:20
Ik moet zeggen dat ik jullie meningen wardeer ( of ze nou negatief of positief zijn), en dat ik daardoor naar (bijna) allemaal pb opgestuurd heb als een bedankje. Bedankt voor jullie meningen


mv
greenthings
Alex
www.midlifeblues.nl

heavy-metal-thunder
21 oktober 2004, 23:22
ik zou het niet kunnen echt niet. Ik vind het net zo iets als je vrouw slaan

Misschien ga je er anders over denken als ik de mijne (vrouw) ff bij jou laat kamperen.

Laat ze me eerst mijn hele mikmak verkopen voor een nieuwe (tweedehands) versterker en dan komt ze me vertellen dat er niets meer binnen komt... of dat ze ander alles buiten smijt. Het ergste is dat ze dat laatste wel zal doen...

heavy-metal-thunder
21 oktober 2004, 23:24
Ach,

ik zou het nooit doen met mijn gitaar (mijn vrouw misschien wel), maar op zich vind ik het niet slechter dan wat de customshop met N° one gedaan heeft. En daar betaal je dan nog stukken van mensen voor.

heavy-metal-thunder
21 oktober 2004, 23:25
Ik zeg altijd dat je eerst een gitaar moet versleten hebben voor je kan spelen. Misschien kan hij al spelen en wil hij dat aan iedereen tonen :cool:

Lenweë Míriel
21 oktober 2004, 23:29
hij ziet er op zich wel vet uit alleen niet helemaal geloof waardig je ziet dat dit niet helemaal echt is

als ik jouw was zou ik de slag plaat en de hals nog wat ouder laten lijken

dan is ie echt vet :razz:

Anders Destium
21 oktober 2004, 23:31
ik zou het niet kunnen echt niet. Ik vind het net zo iets als je vrouw slaan

Misschien ga je er anders over denken als ik de mijne (vrouw) ff bij jou laat kamperen.

Laat ze me eerst mijn hele mikmak verkopen voor een nieuwe (tweedehands) versterker en dan komt ze me vertellen dat er niets meer binnen komt... of dat ze ander alles buiten smijt. Het ergste is dat ze dat laatste wel zal doen...

Wat een Bitch!

Die van mij vind het alleen maar cool, zolang ik dingen voor haar betaal :oops:

Wat heb je liever: een bitch of een hoer :-?

Bluesbreaker
22 oktober 2004, 00:07
ik ben niet zo'n fan van het hele relicen, maar ik vind dat je het wel mooi gedaan hebt. Maar zoals anderen ook al zeiden zien de stukken lak die er nog op zitten er veel te netjes uit. Als op sommige plekken de lak er helemaal af is is er van de rest van de lak ook niet gek veel over vij een echte relic. Verder vind ik het heel netjes gedaan hebt, niet zomaar de schuurmachine er overheen gestuiterd.

De hals en slagplaat kunnen natuurlijk ook nog wel een zonnebankje gebruiken en kan de hardware wel wat doffer.

Maarja, toch zou ik het zelf niet snel mijn gitaar relicen :)

Gerben Bervoets
22 oktober 2004, 00:56
Nou nou nou, een gitaar die mettertijd gehavend is kan zeker mooi zijn.
Maar om er nu opzettelijk er met schuurpapier over te gaan, en dan in deze mate dan nog?? Ik ben er geen fan van.

ieder zijn ding hé

Maar de body is zeker niet slecht gedaan, nu nog de rest om het wat echter te doen lijken

Wouter J
22 oktober 2004, 02:24
Het blijft vreemd dat het toch vooral Fenders zijn die door de eigenaar worden gemolesteerd, het is net alsof die gitaren erom vragen :lol:

He Anders jij bent een Ibanez gebruiker he?

Kijk hier maar eens naar...

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/front_01.jpg

Dit is de "EVO" van Steve Vai, de Ibanez Jem 555 die al heel lang zijn hoofd gitaar is. En die gitaar word ook genadeloos door zijn eigenaar afgebeuld

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/front_06.jpg
Deuken en krassen en zelfs een stuk hout ingelijmd op de boven hoorn waar Steve ooit de strap button en een flink stuk hout eruit trok.

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/front_08.jpg
Steve houdt ervan om met gitaren te gooien, de hals van EVO is al zeven keer verplinterd en vervangen en die scheur....

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/back_05.jpg
Gaat tot heel ver in de body door. deze gitaar zal eens in tweeën eindigen...

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/hardware_01.jpg
Deze Floyd rose is toen die foto genomen werd een recente vervanging. Volgens de site verslijt Steve Vai zeker twaalf Floyd roses per jaar. (met de andere tourgitaren meegeteld, niet twaalf per jaar bij deze aleen)

En dit is Steve in 1993 toen EVO nog nieuw was, vergelijk het maar eens met de fotos boven.
http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/EVO_Japan93_1.jpg

guvnor
22 oktober 2004, 08:40
De hals en slagplaat kunnen natuurlijk ook nog wel een zonnebankje gebruiken en kan de hardware wel wat doffer.



een zonnebank... :o

Is dat de methode om een maple hals donkerder te krijgen..?? Als mijn GAS attacks mijn vrouw al niet tot een scheiding drijven, dan zal dit het toch zeker doen. Hoe leg ik in godsnaam uit dat ik een zonnebank kuurtje wil voor mijn gitaar..?? Ze zal me ontoerekeningsvatbaar laten verklaren en ik kan de rest van m'n leven kromliggen voor de alimentatie !!

Anders Destium
22 oktober 2004, 08:51
[
Dit is de "EVO" van Steve Vai, de Ibanez Jem 555 die al heel lang zijn hoofd gitaar is. En die gitaar word ook genadeloos door zijn eigenaar afgebeuld


Er is een verschil tussen een gitaar afbeulen door ER OP TE SPELEN en hem verraggen :wink:

Alain
22 oktober 2004, 09:29
Dit is de "EVO" van Steve Vai, de Ibanez Jem 555 die al heel lang zijn hoofd gitaar is. En die gitaar word ook genadeloos door zijn eigenaar afgebeuld
EVO is een 7 hoor, geen 555. Er heeft wel een tijdje een 555 nek op gezeten, omdat daar ledjes in gemonteerd waren, maar het is wel degelijk een Jem 7 VWH :lol:

Aca Ilic
22 oktober 2004, 17:52
De hals en slagplaat kunnen natuurlijk ook nog wel een zonnebankje gebruiken en kan de hardware wel wat doffer.



een zonnebank... :o

Is dat de methode om een maple hals donkerder te krijgen..?? Als mijn GAS attacks mijn vrouw al niet tot een scheiding drijven, dan zal dit het toch zeker doen. Hoe leg ik in godsnaam uit dat ik een zonnebank kuurtje wil voor mijn gitaar..?? Ze zal me ontoerekeningsvatbaar laten verklaren en ik kan de rest van m'n leven kromliggen voor de alimentatie !!


Dat klopt . Ook door infrarode lampen kun je hetzelfde effect bereiken.

mvg
Alex

Negative K3 fan
22 oktober 2004, 22:00
infra rood is heel wat anders dan ultra violet hoor!

Aca Ilic
23 oktober 2004, 00:09
infra rood is heel wat anders dan ultra violet hoor!
Dat klopt. Ik heb alleen gezegd dat je met infrarode lampen ook die effect kunt bereiken, ik heb niet gezegd dat ze hetezelfde zijn.
greetz
Alex

schwalbe
23 oktober 2004, 01:42
Infrarood lampen produceren zoveel hitte dat je schade aan je gitaar kan verwachten: opspelende hals, PU-die je mag re-potten
ik zou het niet doen.

Jax
23 oktober 2004, 08:01
Even weer on-topic. Ik vind de gitaar wel ok eruit zien. Ik zelf had het misschien wat minder gerelict, dus zeg maar vooral de zijkanten en het bovenblad redelijk intact laten, maar ik vind het er zeker niet slecht uitzien. Was die strat van Rory Galagher je voorbeeld?

http://www.virtualvintageguitars.com/pc0003.html

schizo910
23 oktober 2004, 15:01
:Sarcasm mode on:

http://img87.exs.cx/img87/3029/YoureAwsome.gif

:Sarcasm mode off:

Fatality
25 oktober 2004, 20:08
:Sarcasm mode on:

http://img87.exs.cx/img87/3029/YoureAwsome.gif

:Sarcasm mode off:

Wow shit, waar is dat stukje van ..
Volgens mij ben ik de hele aflevering van die film/serie/reclame eens op de televisie tegengekomen.

H.Manback
25 oktober 2004, 20:15
Volgens mij is dat "the office"

Anders Destium
25 oktober 2004, 20:18
Indeed: "You shouldn't see me as your boss, you should see me as your best friend" :D

Briljante serie :lol:

MazeMouse
25 oktober 2004, 21:03
ik zou het niet kunnen echt niet. Ik vind het net zo iets als je vrouw slaan

Misschien ga je er anders over denken als ik de mijne (vrouw) ff bij jou laat kamperen.

Laat ze me eerst mijn hele mikmak verkopen voor een nieuwe (tweedehands) versterker en dan komt ze me vertellen dat er niets meer binnen komt... of dat ze ander alles buiten smijt. Het ergste is dat ze dat laatste wel zal doen...
Zo eentje had ik dus gelijk buiten geschupt...
Ik ga haar d'r hobby toch ook niet verbieden?

renier
26 oktober 2004, 00:18
sjeumig, wat een ellende!