PDA

View Full Version : Sweepvoorbeeld voor de geïnteresseerden(sp?)!!!!



Lacrimosa
20 oktober 2004, 18:41
Wsup...

vandaag opgenomen :razz:

post je mail voor een tab!!

Tis een instructiesweep van de John Petrucci dvd. Het heeft mij erg geholpen...

http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//tehsweep.mp3


Later!! 8-)

Das Schaap
20 oktober 2004, 18:43
Altijd geinteresseerd in sweeps 8-)
Leon.enzo(at)gmail(punt)com
Ja ik weet irritant maar ik dat mailadres zo vrij mogelijk houden van spam. :-D
Btw, bedoel je rock discipine, zn young guitar ding of is er nog iets ?

Lacrimosa
20 oktober 2004, 18:46
Rock Discipline :wink: !!

Fatality
22 oktober 2004, 00:13
Mail maar...bitte

Denk dat ik hier over 5 jaar oefenen een keer aan toekom :-?

Lacrimosa
22 oktober 2004, 01:21
check je inbox ^^^!! :wink:

Soulflyhigh
22 oktober 2004, 13:32
Kan je als het geen powertab is mij ook een mailtje doen. ps is die Rock Discipline goed? Thanks

The_RockeR13
22 oktober 2004, 14:50
The_RockeR13@hotmail.com ik wil die tab wel :D ik heb nog een andere oefening voor sweep picking zal hem zo ff maken :D

Lacrimosa
22 oktober 2004, 15:24
Kan je als het geen powertab is mij ook een mailtje doen. ps is die Rock Discipline goed? Thanks

tis een powertab, sorry

en ja Rock Discipline heeft me erg geholpen!! :)


The_RockeR13@hotmail.com ik wil die tab wel :D ik heb nog een andere oefening voor sweep picking zal hem zo ff maken :D

check je mail!!

The_RockeR13
22 oktober 2004, 23:11
Je mail is nog niet aangekomen?

Lacrimosa kende je deze oefening al? Heb m van een vriend van me gehad en die hij had hem volgens mij weer van Marcel Coenen gehad :wink:

http://members.lycos.nl/gokussj4master/sweepoefening.jpg

Lacrimosa
22 oktober 2004, 23:16
heb em nog een keer gestuurd!!


en ja ik ken die al hehe, ook zeer effectief, alleen doe ik em vanaf fret 12... :wink:

laters!!

The_RockeR13
23 oktober 2004, 11:51
Hier dude, hoef je hem niet heletijd te mailen als mensen de powertab niet willen!! :wink:

http://members.lycos.nl/gokussj4master/sweep.jpg

Lacrimosa
23 oktober 2004, 12:52
woaaah!!! bedankt man!!!
super!! 8-) :wink:

The_RockeR13
23 oktober 2004, 17:15
hee lacrimosa gebruik je bij de eerste sweep een barree? :D

Lacrimosa
23 oktober 2004, 17:34
haha nee joh :-D :razz:

Fatality
25 oktober 2004, 20:10
Hej lacrimosa, ik heb hem niet ontvangen..
Of ik heb je mail verwijderd, maar dat kan ik me niet herinneren.

Zou je hem nog eens willen sturen?

Lacrimosa
25 oktober 2004, 20:28
Hej, dankzij The_RockeR13 kan je em nu ook hier checken :

http://members.lycos.nl/gokussj4master/sweep.jpg


Succes!!

lupoloco
28 oktober 2004, 18:25
nog meer leuke sweeps

http://www.chopsfromhell.com/guest_gibsonshane1.html

:)

Stratman70
2 november 2004, 13:10
Mooi die tabjes, maar hoe begint een sweep-beginneling als ik nu precies? Met gelijk vier of vijf snaren sweepen of minder snaren? Waar moet je vooral op letten? Ik begin natuurlijk eerst heel langzaam, de beweging van de plectrumhand moet zeker vloeiend zijn? Drukkend op de snaren? Of losjes? Moet je een soort verfkwastbeweging vanuit je pols maken? Graag wat tips.

vertelvertelvertel!!!!! :P

Lacrimosa
2 november 2004, 13:34
Mooi die tabjes, maar hoe begint een sweep-beginneling als ik nu precies? Met gelijk vier of vijf snaren sweepen of minder snaren? Waar moet je vooral op letten? Ik begin natuurlijk eerst heel langzaam, de beweging van de plectrumhand moet zeker vloeiend zijn? Drukkend op de snaren? Of losjes? Moet je een soort verfkwastbeweging vanuit je pols maken? Graag wat tips.

vertelvertelvertel!!!!! :P

heheh, eerlijk gezegd ben ik gelijk naar de vijf-snarige sweeps gestapt.Maar het lijkt me handig als je met minder begint.
En idd moet je altijd heel langzaam beginnen, je plectrumhand moet wel losjes blijven, maar ook drukkend op de snaren iig. Zo doe ik het tenminste....maarjah, ik speel nog niet zo lang, misschien kan iemand anders het beter uitleggen :lol: !!


succes!!

sneez0r
2 november 2004, 17:20
Mooi die tabjes, maar hoe begint een sweep-beginneling als ik nu precies? Met gelijk vier of vijf snaren sweepen of minder snaren? Waar moet je vooral op letten? Ik begin natuurlijk eerst heel langzaam, de beweging van de plectrumhand moet zeker vloeiend zijn? Drukkend op de snaren? Of losjes? Moet je een soort verfkwastbeweging vanuit je pols maken? Graag wat tips.

vertelvertelvertel!!!!! :P
Liever met twee of drie snaren beginnen. Oefen eerst maar eens je rechterhand geïsoleerd, door bijvoorbeeld je snaren met een zakdoek te dempen. Vloeiend de snaren g b e e b g proberen te spelen. Weer erop letten dat je alle snaren in één beweging raakt en niet verkrampt.

Shakeel
3 november 2004, 16:06
Om goed te kunnen sweepen moet je een anti-christ zijn. Unlock the beast inside you :angry:

sneez0r
3 november 2004, 17:01
Om goed te kunnen sweepen moet je een anti-christ zijn. Unlock the beast inside you :angry:'
Woei!

Soulflyhigh
4 november 2004, 16:55
Om goed te kunnen sweepen moet je een anti-christ zijn. Unlock the beast inside you :angry:
Dan zijn je en Bosch wel uberevil :evil: :wink:

Shakeel
5 november 2004, 12:53
Om goed te kunnen sweepen moet je een anti-christ zijn. Unlock the beast inside you :angry:
Dan zijn je en Bosch wel uberevil :evil: :wink:

:D :D :D

sneez0r
5 november 2004, 17:37
Hej, dankzij The_RockeR13 kan je em nu ook hier checken :

Succes!!
Het valt me nu pas op dat het ding wel wat vreemd klinkt. D majeur, fis majeur, e majeur en daarna a majeur. Bovendien zou ik de overgangen wat vloeiender maken en het geheel metrisch maken.

Een alternatief stukje:
http://home.planet.nl/~hogerjmw/img/sweep_stukje.png

Hammer-ons en pull-offs ad lib.

Lacrimosa
5 november 2004, 20:42
Hej, dankzij The_RockeR13 kan je em nu ook hier checken :

Succes!!
Het valt me nu pas op dat het ding wel wat vreemd klinkt. D majeur, fis majeur, e majeur en daarna a majeur. Bovendien zou ik de overgangen wat vloeiender maken en het geheel metrisch maken.



Het is ook een instructie sweep, waar je de techniek bter leert kennen zeg maar. Het klopt idd dat ie btje vreemd klinkt, maar ik vind em erg effectief!!

Later!!!

Soulflyhigh
6 november 2004, 18:42
Trouwens knap hoe je dat akkoord in de 17e positie pakt :o

Lacrimosa
6 november 2004, 22:33
jah dat was wel ff worstelen, maar met wat oefening is het niet zo heel moeilijk hoor!! :)

sneez0r
6 november 2004, 23:31
Ik zag naderhand ook dat het niet zo handig was. Je mag natuurlijk de vingerzettingen veranderen, graag zelfs. Die laatste cis kan je bijvoorbeeld beter op de vijfde snaar spelen. Ik vind het sowieso niet zo aangenaam om zo hoog de op hals te spelen i.v.m. de constructie van mijn gitaar.

Soulflyhigh
7 november 2004, 15:33
Ha dat bedoel ik. Mijn gitaar heeft een neck-through maar dan nog is het knap lastig. Is trouwens wel een 7 snaar dus de hals is wat breder. Nou ja dan maar op de 5e snaar spelen :-D