PDA

View Full Version : hmmm...wordt bassist denk ik!



gerrekat
20 oktober 2004, 18:26
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/JJbass.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/hansJJ.jpg



:-D :-D :-D

sash
20 oktober 2004, 18:28
Hey jij leeft nog! :D


Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik mooiere basjes heb gezien, maar congrats iig! Bassen rulez best wel :)

Anavrin
20 oktober 2004, 18:28
heb je dat setje te leen of heb je die gekocht?
Damn, die Ashdown is vet (maar ja, dat moet ook wel met alle mensen van Trace Elliot) :razz:

gerrekat
20 oktober 2004, 18:33
Nee is allemaal van mij.....heb iets nodig voor opnames, en dacht waarom niet gelijk goed spul kopen kunnenw e eventueel ook voor de band gebruiken live, onze bassist heeft alleen maar klotezooi.

En ik ga waarschijnlijk ook stiekum de bass tracks opnemen voor onze CDemo, laten we zeggen dat onze bassist meer een showbeest is!

De Jackson klinkt ontzettend goed met de Duncan Bassline Music Man Humbucker met SMB4A actieve pre amp...hij is perfect in balans ook vanwege de aluminium Hipsot hardware...ben er erg mee in mijn sas, een van de betere bassen die ik in mijn handen gehad heb.

De Ashdown klinkt beestachtig vet, alleen is er praktisch geen overdrive uit te halen dus dat wordt een pedaaltje ervoor maar met zijn 307 watt is ie superhard!

Anders Destium
20 oktober 2004, 18:53
KOOP NOU EENS EEN NIEUWE BANK :evil:


:D


Gefeliciteerd ermee, geen Alembic gelijk? :lol:

Luca P
20 oktober 2004, 18:59
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/hansJJ.jpg



:-D :-D :-D[/quote]

Hé, wat is er met je vingers gebeurd?
Ik mis er twee.

Anavrin
20 oktober 2004, 19:01
KOOP NOU EENS EEN NIEUWE BANK :evil:


:D


Gefeliciteerd ermee, geen Alembic gelijk? :lol:
of betaal de gasrekening, dan hoef je ook geen muts op in huis :-D

AART
20 oktober 2004, 19:02
gerrekat, zie ik daar een pennywise cd? :cool:
5e plank van onder?
straight ahead? :-D
aan de linkerkant

gerrekat
20 oktober 2004, 19:18
HAHAH die bank! wees niet bang, ten eerste is ie niet van mij maar van mijn friendin, ten tweede hebben we twee mooie en (zoals het een metalhead betaamt) zwarte lederen zetels gekocht voor in het nieuwe huis en komt deze in de muziekkamer met een doek erover LOL!

Alembic? nee da's niets voor mij, is maar voor erbij!

en NEE ik heb geen PENNIWISE CD's (mijn vriendin heeft er overigens wel 1) de 5e plank van onder is "vengeance of hell" van LIVING DEATH!

Chris Wolstenholme
20 oktober 2004, 19:34
ghe ghe ghe


aber dont worry, er zijn amper basamps die distortion geven, dat doen OF kapotte basversterkers, OF freakin' dure Ampeg's dus tja.

goed en betaalbaar EN super veelzijdig pedaal is de digitech bassdriver, haal je alles uit van lichte grom tot fuzzzz :) en uit duitsland voor maar 64E tegenwoordig ( nl vaak nog 100 a 120)

AART
20 oktober 2004, 19:38
en NEE ik heb geen PENNIWISE CD's (mijn vriendin heeft er overigens wel 1) de 5e plank van onder is "vengeance of hell" van LIVING DEATH!

beetje een hekel aan punk? :lol:

sash
20 oktober 2004, 20:06
gerrekat, zie ik daar een pennywise cd? :cool:
5e plank van onder?
straight ahead? :-D
aan de linkerkant

Ik zie wel ...And Justice For All van Metallica :)

gerrekat
20 oktober 2004, 20:17
Nee geen hekel aan, heb een hoop van de RAMONES, maar Pennywise is niet mijn muziek!

Bassdriver.. thanx gaat ik eens checken, heb nog zat gitaar overdrives hier eens kijken of dat werkt, heb een Ibanez Thrash metal, een BOSS MT-2 en een Marshall Jackhammer pedaal.

Chris Wolstenholme
20 oktober 2004, 20:23
het KAN wel, maar je mist vaak veel laag en je bas gaat van sommige als een gitaar klinken, maar bijv de big muff word ook vaak gebruikt.

Das Schaap
20 oktober 2004, 20:25
Vette shit man, die bas is erg gaaf. 8-)
Wanneer komt het drumstel ? :lol:

Shakeel
20 oktober 2004, 20:28
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewforum.php?f=3


gefeliciteerd 8-) goed spul he jackson® ;)

gerrekat
20 oktober 2004, 21:32
Vette shit man, die bas is erg gaaf. 8-)
Wanneer komt het drumstel ? :lol:


elektrisch drumstel zit in de planning! maar met mijn drumkunsten zal ik eerder een drumcomputer nodig hebben!

@shakeel, yup is een goede bass heb een jaar of 2-3 terug ook een RR-1 gehad die vond ik niet meer dan aardig, met name de jackson elementen waren bagger..
Ik moet zeggen dat de JJ-2 gitaar me ook wel trekt, raar normaal hou ik helemaal niet van dei normalo ronde vormen...zal wel door scott ian komen!

Shakeel
20 oktober 2004, 22:01
huh ik dacht dat usa's geleverd werden met SD pickups? behalve die oudere dan..

gerrekat
20 oktober 2004, 22:41
Die van mij was van 1991, en duncans ben ik ook niet zo gek van zeker niet de JB's..

Maar goed Pickups is makkelijk te fixen, ik vond de nek bout het is net een blok in je hand, verder wel hele gave gitaren, netjes gemaakt!

Maar ja ben ook geen floyd fan die zuigen teveel tone IMO, en die zat er ook op.

De JJ gitaar heeft overigens niet die typische Jackson nek maar een "V" profile dat is ook iets dat hem interessant maakt voor mij!

Jim Marshall
21 oktober 2004, 01:52
Pas maar op dat je kat de nieuwe lederen zetels niet als krabpaal gaat gebruiken.

Wel lachen dat jij de bas opnames doet terwijl je een bassist hebt.

michielv
21 oktober 2004, 08:43
Pas maar op dat je kat de nieuwe lederen zetels niet als krabpaal gaat gebruiken.

Wel lachen dat jij de bas opnames doet terwijl je een bassist hebt.

Yep, net als die twee monsters van ons: zodra de nieuwe (leren!) banken er stonden kwamen ze doodgemoederd aanzetten, gingen er eens lekker voor staan, nageltjes uit en klauwen maar. Dat heeft nog geen 2 minuten geduurd :( Overigens heeft die kat het wel geweten :evil:

Zo heel gek is dat niet hoor, dat mensen partijen van anderen inspelen. Sommigen kunnen gewoon niet goed met opnemen overweg maar zijn wel ontzettende podiumbeesten. Was vroeger tamelijk normaal, dat er altijd studiomuzikanten achter de hand gehouden werden om niet teveel dure studiotijd te verspillen. Het nummer "Gloria" van Them is ook niet ingespeeld door de band (wel ingezongen door Van Morrisson), dat waren allemaal studiomuziekanten (oa. Jimmy Page).
:D