PDA

View Full Version : TS7 naar TS808 mod (met foto's)



dejohan
20 oktober 2004, 15:48
De mod
http://www.dominocs.com/ToneWorks/ts7808.html

Een TS7 kost 51€ bij Muziekhandel Joosen (Internetprijs).

Die mogen daar een bestellingkje verwachten van mij.

Antal
20 oktober 2004, 15:55
Ik wist niet dat er in die ts7 ook een jrc4558 zat. Die 2 weerstandjes venvangen dat ga je trouwens niet horen hoor. Maar idd een leuke oplossing om een budget808 te maken

dejohan
20 oktober 2004, 16:00
Hier staat trouwens nog wat uitleg van Keley (of hoe heet die goeroe) over deze mod.
http://members.aol.com/audiokt88/ts7mod.html


En hier nog wat andere mods aan dit pedaaltje:
http://www.dominocs.com/ToneWorks/shop.html#pedals

AoDf
22 oktober 2004, 18:50
Heb gisteren de 808 mod uitgevoerd op mijn ts-7, en daarna vergeleken met een stock ts-7 van een maat van mij, maar hier thuis hoor ik geen ruk verschil. Heb ook de bass mod uitgevoerd (vervangen van condensator) die op de pagina van Keeley stond beschreven maar hier hoor ik ook vrij weinig van terug, wel iets maar niet veel. Misschien binnenkort even in de oefenruimte voor mijn jcm800 hangen, dat ik dan verschil hoor.

dejohan
23 oktober 2004, 14:34
Heb gisteren de 808 mod uitgevoerd op mijn ts-7, en daarna vergeleken met een stock ts-7 van een maat van mij, maar hier thuis hoor ik geen ruk verschil. Heb ook de bass mod uitgevoerd (vervangen van condensator) die op de pagina van Keeley stond beschreven maar hier hoor ik ook vrij weinig van terug, wel iets maar niet veel. Misschien binnenkort even in de oefenruimte voor mijn jcm800 hangen, dat ik dan verschil hoor.

Volgens keeley zal er een verschil zijn in hoe de TS7 interageert met andere effecten en amps, omdat de andere weerstand de impendantie verandert. Zegt hij.

Antal
23 oktober 2004, 16:22
Heb gisteren de 808 mod uitgevoerd op mijn ts-7, en daarna vergeleken met een stock ts-7 van een maat van mij, maar hier thuis hoor ik geen ruk verschil. Heb ook de bass mod uitgevoerd (vervangen van condensator) die op de pagina van Keeley stond beschreven maar hier hoor ik ook vrij weinig van terug, wel iets maar niet veel. Misschien binnenkort even in de oefenruimte voor mijn jcm800 hangen, dat ik dan verschil hoor.

Het vervangen van die condensator zou toch een duidelijk hoorbaar verschil op moeten leveren. Welke waarde heb je er ingezet?


Volgens keeley zal er een verschil zijn in hoe de TS7 interageert met andere effecten en amps, omdat de andere weerstand de impendantie verandert. Zegt hij.

Klopt theoretisch gezien. Ik heb het nooit kunnen vergelijken. Maar ik heb er toch ernstig mijn twijfels over of dit in de praktijk veel uitmaakt. Iemand een idee? D_H misschien???

Dirk_Hendrik
23 oktober 2004, 16:31
True, dat schijnt de voornaamste reden achter die mod te zijn. Wat ik daarom nooit heb begrepen is dat er zo langzamerhand geen lijst is van versterkers waarbij de mod het meest hoorbare verschil maakt.

edwinfe
23 oktober 2004, 21:53
Moet je er dan geen oude koolstof weerstanden inzetten. Gebeurt toch ook wel eens. Geeft dat ook een beter geluid. Hoe zijn de meningen hier op dit forum. Ik ben niet zo lang actief op dit forum. Misschien is er al veel over gepraat, maar dan hoor ik dat wel.

Edwin

Dirk_Hendrik
23 oktober 2004, 22:35
Knappe jongen die het verschil van de fysieke opboeuw van 2 weerstanden gaat horen. Het is niet voor niks dat jongens als keeley daar ook niet aan doen.

welkom op het forum btw

AoDf
24 oktober 2004, 14:07
Heb gisteren de 808 mod uitgevoerd op mijn ts-7, en daarna vergeleken met een stock ts-7 van een maat van mij, maar hier thuis hoor ik geen ruk verschil. Heb ook de bass mod uitgevoerd (vervangen van condensator) die op de pagina van Keeley stond beschreven maar hier hoor ik ook vrij weinig van terug, wel iets maar niet veel. Misschien binnenkort even in de oefenruimte voor mijn jcm800 hangen, dat ik dan verschil hoor.

Het vervangen van die condensator zou toch een duidelijk hoorbaar verschil op moeten leveren. Welke waarde heb je er ingezet?


Volgens keeley zal er een verschil zijn in hoe de TS7 interageert met andere effecten en amps, omdat de andere weerstand de impendantie verandert. Zegt hij.

Klopt theoretisch gezien. Ik heb het nooit kunnen vergelijken. Maar ik heb er toch ernstig mijn twijfels over of dit in de praktijk veel uitmaakt. Iemand een idee? D_H misschien???

Ik heb er een 0.1uF condensator ingezet, zoals op de volgende site beschreven: http://www.dominocs.com/ToneWorks/ts7bass.html

Ik heb een keramische condensator gebruikt, voor de TS-808 mod heb ik metaalfilm weerstanden gebruikt.

De bass mod is wel terug te horen maar het verschil met de originele is niet heel erg groot vind ik zelf, ik ga het pedaal er in ieder geval niet voor "terug-modden" naar het origineel, hij klinkt wel lekker zo.

Antal
24 oktober 2004, 17:47
Ik vond hem met die bass mod iets beter geschikt voor slaggitaar.