PDA

View Full Version : Koch Studiotone



Dweezman
20 oktober 2004, 13:23
test

Dweezman
20 oktober 2004, 13:25
ik zit te gassen op een kleinere buizenamp, nu heb ik een Multitone, dus lijkt een Studiotone me wel een mooi ding. Vanwege de afmetingen en de extra recordingsmogelijkheden.

Heeft iemand de Studiotone al eens stevig aan de tand gevoeld, en wat voor mij belangrijk is: kun je met die 20 watt een beetje in een bandsituatie meekomen?

alvast bedankt.

Lacrymosa
20 oktober 2004, 13:46
Ik heb op north sea jazz ff zitten klooien met een studiotone

Super bak, echt waar

en je hoeft niet bang te zijn dat ie te weinig volume heeft hoor, blaast behoorlijk.

In mijn optiek kan je er bijna alle Multitone sounds eigenlijk wel zon beetje uithalen, Hoewel je de multitone iets meer metal kan laten klinken (niet dat de studiotone het niet kan hoor)

CheerS!!

marc_o
20 oktober 2004, 16:13
Heb 'm een paar keer stevig op z'n @^$ gegeven en ik vind het een erg mooie versterker. Wellicht dat ik er ooit nog eentje aanschaf, eerst even wachten tot ie 2e hands te krijgen is.

Volume is hard te noemen en je kunt er zeer zeker mee in een bandsituatie spelen. Ik zou zware Metalbands een andere versterker aanraden, maar die sound kun je eruit krijgen.

Zeker de mogelijkheden in de studio maken het tot een erg veelzijdige versterker.

Dweezman
20 oktober 2004, 16:31
Mooi!

Heb het idee dat de studiotone wellicht nog beter (zeker nieuwer) is dan de twintone (Wat voor mij ook een optie is, mocht de studiotone te weinig vermogen hebben).

marc_o
20 oktober 2004, 16:34
Is moeilijk te zeggen, de Twintone heeft 2 sounds, maar ook 2 mastervolumeinstellingen, zodat je 4 bruikbare geluiden hebt. De Studiotone heeft meer geluiden in huis, je moet wel van de 1e overdrive houden, die gaat niet extreem ver qua oversturing, maar daar heb je overdrive+ voor (zo heet dat op die versterker)

Ik zou zeggen, ga lekker testen.

BramVersteeg
21 oktober 2004, 00:40
Ik heb vandaag even op een koch twintone mogen spelen met 2 x 12 kast en ik moet zeggen dat ik het eerste kanaal echt super vond! Heerlijk clean en een lekkere crunch. Ik denk ook dat ie goed op pedaaltjes zou reageren. Het 2e kanaal vond ik iets minder maar zeker niet slecht.
Zo, dat moest ik gewoon even kwijt :) .

Dweezman
21 oktober 2004, 09:22
wat dapper en fijn dat je dat met ons hebt willen delen, bram! :wink:
*applaus van het aanwezige amerikaanse publiek*

de ervaringen zijn overwegend positief, begrijp ik.

Bruvtilov
21 oktober 2004, 09:25
Heeft die Studiotone 4x10 inch speakers? Ik heb daar geen enkele ervaring mee, sommige mensen beweren dat dat erg trebly klinkt. Heeft iemand hier een mening over?

Nu we het trouwens toch over Koch hebben; iemand interesse in een Koch Multitone 100 watts uit 2001? Verkeert in perfecte staat. Mailen naar chiefs@gmx.net :wink:

Toaster
21 oktober 2004, 09:46
De studiotone is een combo. En (nog?) niet als losse top te krijgen.

Maar ik mag aannemen dat je er een cabinet op kan aansluiten.

marc_o
21 oktober 2004, 09:51
Heeft die Studiotone 4x10 inch speakers? Ik heb daar geen enkele ervaring mee, sommige mensen beweren dat dat erg trebly klinkt. Heeft iemand hier een mening over?

Nu we het trouwens toch over Koch hebben; iemand interesse in een Koch Multitone 100 watts uit 2001? Verkeert in perfecte staat. Mailen naar chiefs@gmx.net :wink:

Je vergist je met de Classictone, die heeft 4 keer 10", en is tegenwoordig ook in 2 keer 10" te krijgen.
Studiotone is een 1 keer 12" combo

Droffie
21 oktober 2004, 14:14
Mooi!

Heb het idee dat de studiotone wellicht nog beter (zeker nieuwer) is dan de twintone (Wat voor mij ook een optie is, mocht de studiotone te weinig vermogen hebben).
Ik zou daar niet vanuit gaan maar gewoon testen als ik jou was. Ik vond de twintone een stuk beter dan de studiotone. Zal wel het verschil tussen de el34 en el84 buizen zijn. Zelf ben ik erg liefhebber van de el34 sound. Maar er vanuit gaan dat de studiotone beter is dan de twintone zou ik niet doen zonder ze gehoord te hebben. En ook niet omdat de ene nieuwer is dan de andere. :)

Succes.

Dweezman
21 oktober 2004, 22:50
zal ik zeker doen!

Dweezman
3 november 2004, 14:39
Kwam vandaag een prima aanbieding tegen van een gebruikte Studiotone, heb 'em meteen maar geKOCHt..

Laat wel weten wat m'n bevindingen zijn.


:-D :-D
een blije Dweezman

marc_o
3 november 2004, 14:46
te gek!

Wat moest dat kosten?

Dweezman
3 november 2004, 15:28
750...

had nog iets tegoed van m'n baas!

marc_o
3 november 2004, 21:19
prima prijs hoor! Veel plezier ermee!! Ik vond 'm te gek in ieder geval.

AART
3 november 2004, 21:24
gefeliciflapstaart :)

Toaster
4 november 2004, 08:42
Vertel eens wat je bevindingen zijn.... Ik ben echt heel erg nieuwsgierig.

Dweezman
7 november 2004, 20:03
hier mijn bevindingen over de Koch Studiotone....










de verkoper ziet van de koop af, en is waarschijnlijk toch overtuigd geraakt van de kwaliteiten van het ding.

:evil: :evil: :evil: :evil:

Ritch
20 november 2004, 14:50
Ik heb gelezen dat er een switch achterop de Studiotone zit die simuleert dat je er een 4x12 of 2x12 cab op is aangesloten... of heb ik dat verkeerd... :-? iig goeie koop!! ik zelf ga voor een Multitone 100W.. volgend jaar moet et gaan gebeuren :-D

Ritch
20 november 2004, 14:50

Ritch
20 november 2004, 14:50
Ik heb gelezen dat er een switch achterop de Studiotone zit die simuleert dat je er een 4x12 of 2x12 cab op is aangesloten... of heb ik dat verkeerd... :-? iig goeie koop!! ik zelf ga voor een Multitone 100W.. volgend jaar moet et gaan gebeuren :-D

Ritch
20 november 2004, 14:51
Ik heb gelezen dat er een switch achterop de Studiotone zit die simuleert dat je er een 4x12 of 2x12 cab op is aangesloten... of heb ik dat verkeerd... :-? iig goeie koop!! ik zelf ga voor een Multitone 100W.. volgend jaar moet et gaan gebeuren :-D

Nicci
20 november 2004, 16:30
die switch zal voor de line out zijn. heb je dus alleen wat aan als je hem op een PA o.i.d. aansluit.
wel leuk, daar niet van.

gibls6
21 november 2004, 11:16
Ik heb de studiotone een paar weken terug oppervlakkig getest. Met oppervlakkig bedoel ik dat ik alleen ben afgegaan op het geluid en niet zozeer alle bijkomende (opname)mogelijkheden heb uitgeprobeerd. In dezelfde sessie ook een paar andere amps getest, mijn bevindingen: een VHT-top (erg kil) een brunetti-top (iets minder kil), de studiotone (warm geluid) de PowertoneII (een beer van een amp, voor mij de beste sound).

De studiotone als standalone amp vond ik qua geluid minder geslaagd. Dit wordt anders als je er een cabinet op aansluit. Het beestje komt dan goed los en heeft dan wél een dijk van een sound. Een optreden in een cafe ga je er zeker wel mee redden, bij grotere zalen heb ik echter zo mijn twijfels. Bovendien zo'n kleine combo op een grote cabinet is geen gezicht, de looks willen tenslotte ook wel wat :-D

Baker
21 november 2004, 12:29
bij grotere zalen heb ik echter zo mijn twijfels.

kan aan mij liggen, maar het ding heet niet voor niks STUDIOtone :D

gibls6
21 november 2004, 14:47
bij grotere zalen heb ik echter zo mijn twijfels.

kan aan mij liggen, maar het ding heet niet voor niks STUDIOtone :D

Nee hoor, ligt echt niet aan jou, hij heet echt zo :-D
Ik gaf alleen maar mijn indruk op het volumeniveau, gezien ook de twijfel bij de OP.

marc_o
22 november 2004, 09:21
Hoe hard wil je dan dat ie kan?
Ik heb 'm ook getest en vond het volume zeer goed te doen, zeker met een extra speaker.

gibls6
22 november 2004, 15:34
Ja, met een extra speaker klinkt het echt véél beter, toch denk ik dat je bij wat grotere ruimtes in de problemen komt in een live situatie. Maar goed vaak staat er dan ook een PA en is het probleem alsnog opgelost.

marc_o
22 november 2004, 17:24
Ja, dat bedoel ik, ik ga echt niet meer een ruimte compleet vullen met m'n versterker, dat heb ik al te lang gedaan en het wordt er zeker niet mooier op. Kijk, een klein kroegje, tot daar aan toe, maar een zaaltje, of zoals vroeger (gatver, dat klinkt niet in orde) een middelgroot theater wat ik vulde door mijn Hiwatt of later Engl effe een tandje bij (soms wel 2 of 3 tandjes natuurlijk) te zetten, zie ik niet meer zitten, nee hoor, mijnheer de P.A. Man, ik hoef er niet op, hij kan erg hard). En in zulke gevallen zal die Studiotone inderdaad tekortschieten.

Ritch
23 november 2004, 18:50
nee hoor, mijnheer de P.A. Man, ik hoef er niet op, hij kan erg hard

:D

alfred
19 februari 2005, 19:03
test

Ritch
19 februari 2005, 19:35
uh alfred... dit is een topic van 4 maanden oud :roll:

Mitch
19 februari 2005, 20:23
Daarom kan -ie nog wel reageren ? Het is geen overjarig topic, albert is hier nieuw (WELKOM !) en heeft meteen iets zinnigs te melden. Vanwaar dan meteen de forum-politie attitude :-?

Albert, ik heb 'm pas ook getest, maar met een erg anders klinkende gitaar (mahonie, P90 hals, humbucker brug) en had iets andere bevindingen. Clean klonk te zompig met de P90, humbucker werd juist gauw te schel en het miste een beetje de klassieke EL84 ' chime'.
Drive had gewoon het typische Koch geluid en dat is naar mijn mening een beetje vlak. Drive+ meer van hetzelfde.
Het was van een dagje testen de tegenvaller van de dag; alleen de Mesa F30 klonk beroerder.
In hetzelfde straatje klonk de Brunetti Maranello juist zeer behoorlijk. Veel en goed bruikbaar laag, zowel clean als drive. Clean had ook meer chime, meer harmonischen. Drive begon wel op een hoger gain niveau, dus geen subtiele crunch, maar klonk wel lekker strak.
Van het trio combo's met 2 EL84's in de eindtrap duidelijk de winnaar van de dag.

sjaakies
19 februari 2005, 21:07
De studiotone is een combo. En (nog?) niet als losse top te krijgen.

Maar ik mag aannemen dat je er een cabinet op kan aansluiten.

ja ja de studio tone top gesignaleerd bij kees dee

BartL
20 februari 2005, 00:31
Het is geen overjarig topic, albert is hier nieuw (WELKOM !) en heeft meteen iets zinnigs te melden.
+1 Kan je van de meesten hier niet zeggen.

Anders Destium
20 februari 2005, 11:58
Ik ben zelf wel benieuwd naar een Studiotone (ooit), en dan is het erg prettig als mensen hun ervaringen willen delen in plaats van anderen napraten (wat hier bij sommigen de norm schijnt te zijn :-? )

Bedankt Alfred, en welkom :)

Ritch
20 februari 2005, 20:49
He dudes... no offence hoor maar ik dacht "meld het even" (had een flauw buitje, zoals wel meer mensen op dit forum, trouwens heel wat vaker, op dit forum hebben) :)

marc_o
20 februari 2005, 21:21
Hai alfred, Leuk beschreven test.
Ik kan me overigens maar gedeeltelijk vinden in jouw uitslag, maar daarbij weet ik natuurlijk niet wat jij een mooi geluid vid en als er al iets van persoonlijke smaak afhangt, is dat het wel.
Ik vond het echt wel een leuke versterker, en aangesloten op een 4 keer 12" vond ik het zelfs een geweldige versterker. Het OD kanaal zette ik wel helemaal open en bedwond die daarna met de volumeknop van de testgitaar (standaard Telecaster). Verder dan een lekker rockgeluid komt er dan niet uit, maar het beviel me prima. Uiteraard blijft het consessies doen met deze opzet van versterking, maar ik denk dat je er in de studio erg leuke dingen mee kunt doen. Net zoals de Pedaltone, die ik in de studio gebruik, verwacht ik dat dit apparaatje net zoveel tone kan verschaffen. Live zou ik er niet zo snel voor kiezen.

iam
5 augustus 2005, 14:00
ik smijt deze even omhoog...

ondertussen nog meer mensen hem getest?
bevindingen?

marc_o
8 augustus 2005, 11:00
Heb 'm vorige week nog gehoord, maar waar ik echt ondersteboven van ben is de nieuwe Twintone2, die is echt geweldig en niet veel duurder. 3 kanalen met 2 masters, maakt een hoop echt hele goede geluiden. Die gaat er zeker komen, 1 van mijn Rivera's zal het veld moeten ruimen, vrees ik.

iam
8 augustus 2005, 13:02
Heb 'm vorige week nog gehoord, maar waar ik echt ondersteboven van ben is de nieuwe Twintone2, die is echt geweldig en niet veel duurder. 3 kanalen met 2 masters, maakt een hoop echt hele goede geluiden. Die gaat er zeker komen, 1 van mijn Rivera's zal het veld moeten ruimen, vrees ik.

niet veel duurder, maar toch boven de 1000€ en dat is té duur voor mij...
nuja eerst even die champ die ik binnengehaald heb weer eens verkopen :oops:

Mitch
8 augustus 2005, 13:37
Ik heb de Twintone II dit weekend in actie gehoord en wat mij opviel was dat -ie zowel clean als qua gain veel leek op de Powertone II en dat vond ik vooralsnog de beste Koch.
Het blijft wel een beetje dat scherpe tophoog wat je in de gaten moet houden, anders wordt het wat schel, maar dynamiek zat !
Klankkleur blijft niet mijn smaak, maar dat hoeft ook niet hè ? :)

Droffie
8 augustus 2005, 14:44
Heb 'm vorige week nog gehoord, maar waar ik echt ondersteboven van ben is de nieuwe Twintone2, die is echt geweldig en niet veel duurder. 3 kanalen met 2 masters, maakt een hoop echt hele goede geluiden. Die gaat er zeker komen, 1 van mijn Rivera's zal het veld moeten ruimen, vrees ik.

Marc, los van het extra crunch kanaaltje is de TTII toch identiek aan de I?
Of vond je 'm qua toon anders dan de eerste TT's ?

marc_o
8 augustus 2005, 15:01
Daarop kan ik je niet eerlijk antwoorden, want de eerste versie heb ik voor het laatst een jaar of 2 geleden gehoord.
We hebben 'm vorige week getest bij Feedback in Rotterdam, en m'n maat heeft 'm direct meegenomen, en zeker als je kijkt wat ie kost, heb je echt een winnaar in huis (en dat, terwijl we voor een Bogner Shiva op pad waren......)

Droffie
8 augustus 2005, 15:10
Daarop kan ik je niet eerlijk antwoorden, want de eerste versie heb ik voor het laatst een jaar of 2 geleden gehoord.
We hebben 'm vorige week getest bij Feedback in Rotterdam, en m'n maat heeft 'm direct meegenomen, en zeker als je kijkt wat ie kost, heb je echt een winnaar in huis (en dat, terwijl we voor een Bogner Shiva op pad waren......)

Ik heb zelf de Twintone 1 en ben er zeer tevreden over. Ik had ook mijn oog laten vallen op een Shiva, maar die was ruim twee keer duurder dan de TT.
Ik speelde voor 't eerst op een TT ook bij Feedback en ik was totaal in de war. Kan zo'n klein ampje zo vet klinken :o
Ik vind 'm ook qua tone dichtbij de Shiva liggen. Ik heb vorige maand voor 't eerst gegigged met de TT. Geen enkel probleem om er door te komen. zelfs zonder extra cabje...

Anders Destium
8 augustus 2005, 15:15
Ik heb een tijdje terug over een Shiva gespeeld en ik vond hem tegenvallen, niet mijn voicing en qua clean te modderig en zweverig tov mijn Twintone die kristalhelder was. De Shiva is warm net als de Koch, maar waar de Koch nog wel weet te imponeren met zijn toneregeling bleef het bij de Shiva hangen in een ongearticuleerd geheel.

Hoe verhoudt de high-gain van de Twintone II zich tegenover de Powertone II Seymour? Als hij dezelfde gainmogelijkheden heeft of daarbij in de buurt komt heb ik een nieuwe amp op het oog :wink:

Droffie
8 augustus 2005, 15:23
Kan ik me voorstellen, want de Shiva heeft lang niet zo veel gain als de TT. Toch vond ik het overdrive kanaal van de Shiva erg mooi.
Clean is de TT praktisch niet te overtreffen, ook door Bogner niet.

Erik, de Powertone is ook te krijgen als 2x12 combo. Voor 't geval je 't nog niet wist...

Anders Destium
8 augustus 2005, 15:26
Ik blaas met mijn 5150 al de buren de sloot in, ik wil niet weten wat een 120 watter voor effect gaat hebben bij gebruik op zolder :wink:

Droffie
8 augustus 2005, 15:42
Oh ok...er zitten volume knopjes de op de Kochs. Het zijn echt state of the art versterkers... :D

Rubber Soul
8 augustus 2005, 16:56
De Shiva is een echte 'giggers'-amp daar heb je thuis of zelfs in het oefenhok niks aan. Maar op een podium met een lekkere stevige band laat hij de TT ver achter zich kan ik je verzekeren (alhoewel ik de TT op zich een uitstekende amp vind) De TT heeft wel veel meer gain als de Shiva dus als dat je 'ding'is zit je per definitie al snel in het TT-kamp, de Shiva is wat meer 'vintage' met een geweldig clean

de vergelijking tussen deze 2 amps gaat eigenlijk volledig mank...

o ja...ik had een TT en ik heb een Shiva EL-34 head

marc_o
8 augustus 2005, 17:06
Sinds wanneer heb jij een Shiva Mark?

Wat ik echt een erg groot nadeel aan de Shiva vind, is dat de boost alleen maar wat gain toevoegt en nagenoeg geen volume....het spijt me zeer, maar voor dát geld moeten er echt betere opties opzitten naar mijn mening en is de Twintone2 een véél betere keus, zeker als je er voor dat geld 2 kunt aanschaffen. Shiva mooiere sound? Wellicht....maar prijstechnisch absolúút niet rechtvaardig naar mijn mening.

Droffie
8 augustus 2005, 17:14
De Shiva is een echte 'giggers'-amp daar heb je thuis of zelfs in het oefenhok niks aan. Maar op een podium met een lekkere stevige band laat hij de TT ver achter zich kan ik je verzekeren (alhoewel ik de TT op zich een uitstekende amp vind) De TT heeft wel veel meer gain als de Shiva dus als dat je 'ding'is zit je per definitie al snel in het TT-kamp, de Shiva is wat meer 'vintage' met een geweldig clean

de vergelijking tussen deze 2 amps gaat eigenlijk volledig mank...

o ja...ik had een TT en ik heb een Shiva EL-34 head

Ik ben van mening dat dat voor elke buizenbak geldt. Op 't podium met flink 't volume er op en de eindbuizen gaan voor een flink deel gelden. Om eerlijk te zijn vond/vind ik de overdrive van de Shiva mooier dan de TT. Maar ik vind ze wel te vergelijken qua overdrive. Shiva wel iets donkerder/warmer maar toch. Zo zie je maar weer, iedereen hoort gelukkig anders.

Rubber Soul
8 augustus 2005, 17:18
Ik vond Bogner ook altijd maar zozo totdat ik er 1 live aan het werk heb gehoord, op het podium komt dat ding helemaal tot z'n recht, echt erg goed! Omdat ik toch op zoek was naar een wat meer allround amp heb ik de TT verkocht en de Shiva aangeschaft.

Ik kan wel tegen je zeggen kom ff langs en oordeel zelf maar dat ga je niet mooi vinden, de amp zit trouwens mooi ingepakt en krijgt alleen podia te zien! :cool:

Mitch
8 augustus 2005, 20:00
Hoe verhoudt de high-gain van de Twintone II zich tegenover de Powertone II Seymour? Als hij dezelfde gainmogelijkheden heeft of daarbij in de buurt komt heb ik een nieuwe amp op het oog :wink:

Ik heb 'm niet gehoord op maximale gainstanden, mijn maat speelde erover tijdens een optreden. Mocht je een vergelijk wilen, toen ik bij MaxGuitar in Den Haag mijn Tele kocht zag ik dat ze daar zowel de Powertone I en II top, de Powertone 2x12 combo en de Twintone II combo hadden staan.
Test het dus uit zou ik zeggen :)

Orpheo
9 augustus 2005, 00:17
ik heb zoveel kochs ondehand al geprobeerd, en iedere keer viel het tegen. ook als het ging om bogner.

koch vind ik zelf zo steriel. de studiotone en twintone, beiden gelijk.

geef mij maar een lekkere hotrod deluxe ofzo, of beter: basman. (of jcm 800)

als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen, maar alleen op marshall/mesa/fender?? en kom niet aankakken met endorsement. dat argument is te makkelijk.

Rubber Soul
9 augustus 2005, 02:21
als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen


http://www.bogneramplification.com/ArtistInfo.htm

een indrukwekkend lijstje zeker voor een betrekkelijke nieuwkomer, wist ik niet en Orpheo blijkbaar ook niet...

Als ik dit had geweten had ik de Shiva waarschijnlijk NIET gekocht, als ik ergens een hekel aan heb is om over de spullen van 'grote' artiesten te spelen :razz:

btw,

Ik ging eigenlijk voor de Rivera Suprema die bij Maxguitars in Den Haag staat, een handzame 55 watts combo inclusief flightcase, maar 10 seconden nadat ik m'n gitaar ingeplugd had wist ik al dat die het niet zou worden: totaal geen headroom in het clean en ook geen ballen op de 'drive', de Suprema gaat het zeker niet trekken! Vervolgens ingeprikt in een Fender Prosonic die erg hard gaat en qua gainstructuur veel op de TT lijkt: tot de helft is het mooi maar als je de gain verder opendraait wordt het een enkele reis 'Fuzz-city' wat trouwens met alle Koch's die ik heb bespeeld het geval was. Daarna de Shiva bevrucht en wat me naast het geweldige cleane kanaal het meest beviel was dat de gain van bijna dicht tot helemaal open alleen maar bruikbare geluiden opleverde, dat heeft me echt over de streep getrokken. De Boost-functie van de Shiva is idd vrij nutteloos, dat had meer richting de Rivera boost gemoeten (ietsie minder hevig dan)

@Marc: voor het geld wat ik voor de Shiva heb neergeteld ga je echt geen twee TT II's kopen hoor, misschien eentje met een cabinetje en dan nog een paar kisten bier maar dan houdt het wel op! :)

marc_o
9 augustus 2005, 10:22
Kisten bier zei je? Is het overwegen waard!
Je hebt absoluut gelijk als je het over de kwaliteit van het geluid hebt. Maar wat ik niet snap, en dat is niet alleen bij de Shiva, maar ook alle andere merken met een boostfunctie op het drive-kanaal.....waarom deze functie? Maak er in godsnaam een 3e kanaaltje van, met volume en gain en wellicht iets van een éénknops toonregeling, maar die vaststaande boosts, daar krijg ik de kriebels van. Zo ook bij mijn Rivera's hoor, nu liggen die qua sound gewoon dicht bij wat ik erg mooi vind, maar je moet er maar van houden. Ze schieten karretjes naar de maan, dus wat is het probleem bij een regelaartje erbij op een versterker die duur genoeg is? Verder vind ik dat alle versterkers gewoon een dubbele master moeten hebben.

iam
9 augustus 2005, 12:54
damn, na het binnenhalen van die champ neig ik toch ferm richting Fender opnieuw...

een Prosonic gaat natuurlijk veel te hard gaan voor thuis... maar kan je die niet naar 30watt schakelen?

marc, is een prosonic te doen voor thuis?

Droffie
9 augustus 2005, 13:31
ik heb zoveel kochs ondehand al geprobeerd, en iedere keer viel het tegen. ook als het ging om bogner.

koch vind ik zelf zo steriel. de studiotone en twintone, beiden gelijk.

geef mij maar een lekkere hotrod deluxe ofzo, of beter: basman. (of jcm 800)

als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen, maar alleen op marshall/mesa/fender?? en kom niet aankakken met endorsement. dat argument is te makkelijk.

Kots je ook op Bogner of alleen op Koch. Lijkt me lastig met testen...Je komt volgens mij geen gitaarwinkel meer binnen... :lol:

marc_o
9 augustus 2005, 13:41
damn, na het binnenhalen van die champ neig ik toch ferm richting Fender opnieuw...

een Prosonic gaat natuurlijk veel te hard gaan voor thuis... maar kan je die niet naar 30watt schakelen?

marc, is een prosonic te doen voor thuis?


Prosonic kan op 60, 45 en 30 Watt worden gezet en feitelijk kan dat best wel thuis. Het ligt eraan hoe hard je thuis wilt spelen. Ik vind het wel een erg goede versterker hoor. Vergis je niet in het volume wat ie als 30 watter kán produceren.

Rubber Soul
9 augustus 2005, 14:03
Hard zat! Ik heb 'm eigenlijk heel snel aan de tand gevoeld maar met een beetje meer zorg weet ik zeker dat je er een topsound uit gaat krijgen. Het is ook een heel on-Fenderig scheurkanaal, als je de blinddoek test doet zou je eerder aan een Mesa denken, zo'n zingerige, vloeiende scheur met oneindig sustain, perfect als je ervan houdt!

Nadeel is dat de 2 'scheuren' 1 e.q. delen (dat blijf ik altijd kut vinden) en ook ben ik geen fan van de '10 speakers.

Er stond onlangs trouwens een Prosonic top te koop voor €800, da's niet duur en met een 2/4X12 eronder ben je helemaal het ventje!

Anders Destium
9 augustus 2005, 14:55
ik heb zoveel kochs ondehand al geprobeerd, en iedere keer viel het tegen. ook als het ging om bogner.

koch vind ik zelf zo steriel. de studiotone en twintone, beiden gelijk.

geef mij maar een lekkere hotrod deluxe ofzo, of beter: basman. (of jcm 800)

als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen, maar alleen op marshall/mesa/fender?? en kom niet aankakken met endorsement. dat argument is te makkelijk.

Volgens mij is het argument: "als er geen grote artiesten op spelen kan het niet goed zijn" veel makkelijker :roll: Mijn eisen zijn net wat anders dan die van professionele artiesten, ik kies toch niet wat het beste is voor mijn idolen maar wat het beste is voor mijzelf :-?

marc_o
9 augustus 2005, 15:17
Ik ben mijn eigen idool, da's pas makkelijk, dan kun je spelen op wat je maar wilt. :amp:

Rubber Soul
9 augustus 2005, 15:20
maar jij bent mijn idool ook, dus eigenlijk zou ik op jouw spullen moeten spelen...

:amp: :amp: :amp:

Anders Destium
9 augustus 2005, 15:44
Wat voor snaren en plectra gebruik je trouwens Marc? :wink:

Baker
9 augustus 2005, 20:00
als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen, maar alleen op marshall/mesa/fender?? en kom niet aankakken met endorsement. dat argument is te makkelijk.

Kijk nou eens een keer verder dan je neus lang is man. :-?

Koch is een relatief kleine NEDERLANDSE versterkerbouwer, waarvan je de afzetvolumes natuurlijk niet met marshall of fender kunt vergelijken. Het zou op zich opmerkelijk (maar niet onmogelijk) zijn als pak en beet U2 ineens op Koch zou spelen.

en als je naar de nederlandse bands kijkt dan is er genoeg koch te vinden:
Blof (multitone)
Intwine (2x powertone) (is eigelijk endorsement, maar daar mogen we niet mee aankomen kakken, want dat is te makkelijk)
The gathering (1xpowertone + 1x twintone)
Beef (volgens mij een multitone)
En zo vast nog wel meer....

Kijk, het is je goed recht om te vinden dat Koch's niet lekker klinken.
Als jij dat vindt, dan is dat zo. Sterker nog, je bent lang niet de enige die er zo over denkt. Smaken verschillen nou eenmaal.

Maar ga niet zeggen dat het niks is omdat er geen bekende bands op spelen, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Ritch
9 augustus 2005, 21:27
als bogners en/of kochs dan zo goed zijn, waarom zie je de grote artiesten daar dan bijna nooit op spelen, maar alleen op marshall/mesa/fender?? en kom niet aankakken met endorsement. dat argument is te makkelijk.

Kijk nou eens een keer verder dan je neus lang is man. :-?

Koch is een relatief kleine NEDERLANDSE versterkerbouwer, waarvan je de afzetvolumes natuurlijk niet met marshall of fender kunt vergelijken. Het zou op zich opmerkelijk (maar niet onmogelijk) zijn als pak en beet U2 ineens op Koch zou spelen.

en als je naar de nederlandse bands kijkt dan is er genoeg koch te vinden:
Blof (multitone)
Intwine (2x powertone) (is eigelijk endorsement, maar daar mogen we niet mee aankomen kakken, want dat is te makkelijk)
The gathering (1xpowertone + 1x twintone)
Beef (volgens mij een multitone)
En zo vast nog wel meer....

Kijk, het is je goed recht om te vinden dat Koch's niet lekker klinken.
Als jij dat vindt, dan is dat zo. Sterker nog, je bent lang niet de enige die er zo over denkt. Smaken verschillen nou eenmaal.

Maar ga niet zeggen dat het niks is omdat er geen bekende bands op spelen, want dat slaat natuurlijk nergens op.

Al Di Meola
Paul Reed Smith

Jaja, eigenwijze lul van een Orpheo :) :wink:

Anders Destium
9 augustus 2005, 23:28
Ik kan hem niet ongelijk geven dat hij een dikke Les Paul over een Marshall stack het ultieme geluid vindt, maar de manier waarop hij zijn mening vormt en onderbouwt :-? Net als met gitaren, "tja het is niet echt mijn merk..." en dat bij bijna alles :lol:

Orpheo
10 augustus 2005, 01:30
Ik kan hem niet ongelijk geven dat hij een dikke Les Paul over een Marshall stack het ultieme geluid vindt, maar de manier waarop hij zijn mening vormt en onderbouwt :-? Net als met gitaren, "tja het is niet echt mijn merk..." en dat bij bijna alles :lol:

neuh, zo extreem plaats ik het niet hoor. er zijn maar weinig merken die ik niet echt super vind, eigenlijk maar eentje, en das PRS.

en over koch: ik vroeg me (oprecht) af waarom zoveel mensen die amps zo superb vinden. ik heb onlangs een amerikaans tijdschrift gevonden waarin de koch powertone2 besproken werd, en daar was men ook zo gek op die dingen (ze schijnen daar toch wel bekend te zijn hoor, koch, alleen net zo duur daar als bogner hier). ze plaatsten koch in dezelfde categorie als bogner, diezel en soldano (streelt mijn lichtelijk chauvinistisch hart toch wel weer een beetje).

Iedere keer als ik op koch speel mist het karakter, warmte, " liefde". kweenie waarom. das mijn idee daarover, en ik wilde dus eigenlijk wel weten, toch wel, waarom ik juist koch zo bagger vind, en andere amps zo grandioos. maar goed...ik zal mijn koch-apathie voor me houden, en het er niet meer over hebben (geld ook voor PRS).

overigens, ik zei niet dat het wel slecht moest zijn omdat grote artiesten er niet op spelen, ik vroeg me dus af, als het zo goed is, waarom zie je het dan zo relatief weinig....

anders Destium zei dit:

Volgens mij is het argument: "als er geen grote artiesten op spelen kan het niet goed zijn" veel makkelijker Mijn eisen zijn net wat anders dan die van professionele artiesten, ik kies toch niet wat het beste is voor mijn idolen maar wat het beste is voor mijzelf

tuurlijk is dat argument (fake argument. totaal niet onderbouwt door noch mij, noch anders, boeit niet, maar tis ook een leeg statement, het is namelijk niet te onderbouwen) heel makkelijk. daarom gebruikte ik het niet. nogmaals; als jullie dat in mijn vorige post lazen, helaas. was niet mijn bedoeling (wat wel de bedoeling was noemde ik net).

met dat laatste wat A.D. postte, ben ik het wel eens.

@ Droffie: op bogners " kots" ik niet. maar ik ben er inderdaad geen groot fan van. veel testen hoef ik niet (meer) ik weet eigenlijk wel wat ik wil (staat in de post die je van mij gequote hebt)

maar goed. ik heb geen zin meer om te typen. ik ga heen. en hopelijk blijft t hierbij. ik heb mijn zegje gedaan. en nu van mijn kant geen galspuien meer over koch, bogner, oid.


zo, nu tevreden?? :roll:

marc_o
10 augustus 2005, 09:43
Wat voor snaren en plectra gebruik je trouwens Marc? :wink:

Nou, ik heb het lange tijd geheim weten te houiden, maar nu jij, mijn enige fan naast mezelf, er toch wel echte interesse in toont, hier de onthulling van het jaar....

(tromgeroffel.......)

Jim Dunlop .73 plectra, bewaard in een zwarte lederen portemonnee (!)
Ernie Ball 0.010 (de gele pakjes)

Dam'n, daar gaat mijn signature-sound. :(

Droffie
10 augustus 2005, 09:52
Jim Dunlop .73 plectra, bewaard in een zwarte lederen portemonnee (!)
Ernie Ball 0.010 (de gele pakjes)

Wat gewoontjes Marc. Als je mijn idool was zou ik lichtelijk teleurgesteld zijn. :lol:

marc_o
10 augustus 2005, 10:15
Weet je wat het is? Idolen zijn ook maar mensen...

Anders Destium
10 augustus 2005, 10:56
>Orpheo

Ik ben ook maar een beetje aan het zeuren natuurlijk, maar dat gewauwel in bijna elk topic over "ik vind dit merk niets, doe mij maar..." wordt na een tijd nogal eentonig :wink: Bij de reviews in de VS geldt net als hier dat het gras altijd groener is aan de overkant van de oceaan. Koch, Engl en Bogner zijn daar best prijzig ten opzichte van Amerikaanse merken en "moeten" dus wel goed zijn :)

iam
21 augustus 2005, 00:09
eind augustus ga ik de studiotone ophalen in Barendrecht :D

Anders_Destium
21 augustus 2005, 11:21
Gefeliciteerd :)

Wel graag een uitgebreid tonereport!

iam
21 augustus 2005, 11:55
ik zal mijn best doen...

maar mijn gitaartalent is eigenlijk wel gelimiteerd, dus zo uitvoerig zal het wel niet zijn :oops:

nuja ik weet natuurlijk wel goede toon te apprecieren :D

iam
30 augustus 2005, 11:00
vandaag ga ik erom :)

joehoee :)

iam
1 september 2005, 16:32
hij is er dus...

ben er heel erg tevreden mee, uitgebreide review volgt nog...

maar ik wil al 1 ding zeggen over de clean, wie deze steriel vond, die snap ik ECHT NIET!!! wat een lekkere warme buizenklank!

Satriani
19 september 2005, 13:35
Nou dude Review!!!! :razz:
Zo'n ding lijkt me ook wel wat

Daniël_san
19 september 2005, 16:36
heeft ie al gemaakt. Hij heeft er een heel nieuw topic voor geopend :wink:

Jurdepur
20 september 2005, 12:54
Heeft er iemand ervaring met de Koch Multitone? Ik heb er 1 gekocht (100W top) en tijdens het spelen wordt de achterplaat (waar de speakerkabels ingaan) zo heet dat hij niet meer aan te raken is met de blote hand. Is dit normaal?