PDA

View Full Version : Een goed delay pedaal....



RedBuell
20 oktober 2004, 13:21
test

RedBuell
20 oktober 2004, 13:21
Okee ben dus op zoek naar losse pedalen,


een wah pedaal komteraan is besteld op E-bay en hoop dat ik binnen 14 dagen in het bezit bent van een Vox wah V847 med modificate.

Een chorus wil ik ook nog hebben en zit te denken aan de Boss CE-2 omdat deze een mooi warn geluid zou hebben (ik wil hier mijn clean wat mooier en warmer mee maken hij hoeft niet te spacen).

Nu komt het op de Delay, daar heb ik nog echt helemaal geen idee van welke ik zou nemen. Op E-bay is er zat te vinden in verschillende prijsklassen, ik weet dat ik eigenlijk ff naar een muziekwinkel moet om te luisteren maar er is zoveel op delay gebied dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Nog ff een vraagje ik zie op sommige delay pedalen en lees op het forum ook over een tab functie, wat houd dat presies in???

Robbert
20 oktober 2004, 13:22
Ibanez DE7, betaalbaar en goed in te stellen.

BramVersteeg
20 oktober 2004, 13:25
Wat is je budget?
Er zijn zat goede delays te vinden in verschillende prijzen.
Een tapfunctie betekend dat er een switch op het apparaat zit waar je op kunt drukken om het tempo in te stellen. Als je een paar keer in de maat meetikt op het ding heb je dus de zelfde delay tijd als het nummer wat je speelt. Er handig vind ik zelf.

Speeddemon
20 oktober 2004, 13:26
je bedoelt een tap functie.

Hiermee kan je met je voet het tempo van de 'repeats' aangeven, door op de tap-switch te tikken.

Goeie delays:

analoog (vaak duur en nooit echt lange delaytijden):
Carl Martin Delayla
Ibanez AD9
Boss DM-2
Electro Harmonix Deluxe Memory Man
(evt goedkope oplossing: DOD FX96)
DOD 680 Analog Delay


digitaal (maar met de mogelijkheid 'analoog' te klinken):
Ibanez DE7 Delay Echo (79 euro nieuw)
Korg 301dl Dynamic Echo (70-100 euro 2e hands-wordt niet meer gemaakt)
Boss DD-20 Giga Delay (250 euro nieuw)
Line6 Echo Park (139 euro nieuw)
Line6 DL-4 Delay Modeller (299 euro nieuw)
T-Rex Replica (379 euro nieuw, weet ik niet zeker)

telecastermaster
20 oktober 2004, 13:33
Leuk al die delay pedaaltjes, maar is het niet veel beter om delay in de effect loop te plaatsen??

Speeddemon
20 oktober 2004, 13:34
Leuk al die delay pedaaltjes, maar is het niet veel beter om delay in de effect loop te plaatsen??
Wie heeft het daarover gehad? :???:

RedBuell
20 oktober 2004, 13:34
Ben op zoek naar een pedaaltje dat ongeveer een euro of 70 mag kosten 2e hands. En dan kijk ik niet op 20 euro als ik beter voor iets meer vind.

BramVersteeg
20 oktober 2004, 13:39
Leuk al die delay pedaaltjes, maar is het niet veel beter om delay in de effect loop te plaatsen??

Kun je een delay pedaaltje dan niet in je loop plaatsen?? Ik wel in ieder geval.....

Maar goed, 70 euro. Dan vallen bijna alle pedalen in speeddemon's lijstje al af :) . Dan zou ik voor die DE7 op zoek gaan. Ik heb het ding nooit getest maar veel mensen vinden het een goed ding voor een goede prijs.

telecastermaster
20 oktober 2004, 13:44
Kun je een delay pedaaltje dan niet in je loop plaatsen??

Natuurlijk wel, maar het impliceert ook dat verder zou kunnen kijken dan alleen naar pedaaltjes voor op de vloer.

Quink
20 oktober 2004, 14:01
Natuurlijk wel, maar het impliceert ook dat verder zou kunnen kijken dan alleen naar pedaaltjes voor op de vloer.

Ja zou kunnen ja. Onderstaande lijkt me echter toch duidelijk? :???:


Okee ben dus op zoek naar losse pedalen,

phx
20 oktober 2004, 14:51
boss dd-? (2,3,4,5 of 6) vind je 2ehands wel tussen de 60 en 90 euri. Of zoek je een analoge delay?

PHX

ToTaL FaKe
20 oktober 2004, 15:17
of maak er zelf 1...

k had laatst zoon site waar je alle onderdelen kon zien welke je moest kopen.


weet ff niet meer welke. had hem wel hier vandaan, dus er zal vast wel 1 iemand zijn die zo'n site weet

Mitch
20 oktober 2004, 15:32
Een belangrijke overweging is: ga je 'm in de loop zetten of gewoon tussen gitaar en versterker ? En moet -ie ook een beetje klinken met een overdrive ervoor of de overdrive van de versterker ?
Digitale delays klinken vaak vrij goed met wat overdrive, analoog niet, tenzij in de loop. Maar dan nog.
In jouw prijsklasse zou ik absoluut tweedehands kijken en digitaal. Betaalbaar en goed is Ibanez. DDL, DDL10, DDL20, DL10.
Zeker op eBay Duitsland goed verkrijgbaar.

Lacrymosa
20 oktober 2004, 15:37
Ik heb een Boss DD3, super ding, klinkt echt goed

Moet je 2de hands denk ik wel voor een leuk prijsje kunnen krijgen

CheerS!!

RedBuell
20 oktober 2004, 15:44
Ik heb een Marshall dsl 401, waar ik dus de overdrive van gebruik omdat ik hem wel lekker vind klinken.

Ik wil (als ik wat pedaaltjes heb) een bord gaan maken met voeding e.d.

Analoog of digitaal zegt me nu nog niet veel ook omdat mijn gehoor zeker niet absoluut is.

Muziek stijl die ik speel varieert van rock tot metal.

Speeddemon
20 oktober 2004, 16:58
Analoog of digitaal zegt me nu nog niet veel ook omdat mijn gehoor zeker niet absoluut is.
.
Een absoluut gehoor hebben heeft te maken met direct noten kunnen herkennen. En niks met het verschil tussen een analoge delay en een digitale delay te kunnen horen.

Een digitale delay herhaalt standaard 'exact' dat wat je speelt. 'hi fi' zeg maar.

Een analoge delay (of een digitale die analoog nadoet) laat elke repeat wat smeriger klinken en heeft minder hoog. Sommigen vinden dit dof, anderen juist warm. Ik hou er wel van.

Luister anders eens op de website van Line6 naar de samples van de Echo Park.

http://www.line6.com/tonecore/echoPark.html

ijff
20 oktober 2004, 17:48
Ik heb die Echo Park.. en ook al is hij boven je budget.. hij is toch zeker het proberen waard.

RedBuell
20 oktober 2004, 17:49
Ik bedoel eigenlijk dat ik niet echt een goed gehoor heb om diverse verschillen te ontdekken.

Moet wel zeggen dat het goed klinkt op die line 6 site.
Heeft iemand zo'n Echo park en is men daar tevreden over.....???

ijff
20 oktober 2004, 19:00
:-? (zie hierboven) ..
Vooralsnog ben ik er tevreden over.. maar ik heb 'm nog niet echt goed getest (heb hem 1 dag thuis gehad, 1 optreden meegedaan, en nu staat hij in het repetitiehok).
Hij is in ieder geval wel erg praktisch in het gebruik en erg veelzijdig.
Het geluid dat eruit komt is erg ok. Op het HC-forum wordt zelfs beweert dat hij beter klinkt dan de DL-4 van Line6.