PDA

View Full Version : Wat is tapping ?



nilfisk
25 mei 2002, 09:53
Hey people, ik speel nu al 6 jaar gitaar, 2 jaar electrisch, maar ik snap nog steeds niet wat tapping inhoud en hoe het werkt.
Kan iemand dat misschien ff uitleggen ?

jizz
26 mei 2002, 19:10
Vraag dat maar aan theaxe@planet.nl onze meestertapper van Amstelveen!

MeetTheDecline
30 mei 2002, 19:26
je kunt de vraag ook gewoon beantwoorden zodat anderen er ook wat aan hebben hoor...

AllodoX
4 juni 2002, 09:55
'k weet niet of het op onze kleine 6-snarige makker ook zo is, maar op de grote sjaak ( bass ) is het als volgt :

je hebt slappen.. dat is met je duim de snaren naar beneden " petsen " bij de onderste fret.. dan krijg je een " Bwump " geluid. de truuk is om de snaar zo hard te raken, dat deze tegen de fret ketst, zonder dat je met je duim de snaar tegen de hals drukt.

Tappen is ongeveer hetzelfde, maar dan doe je het met je vingertoppen. Je tikt gewoon met je vingertop de snaar naar beneden bij de onderste fret. verschil met slappen is dat je met tappen WEL met de finger de snaar helemaal naar beneden drukt.

SchaapOpJeHoofd
4 juni 2002, 21:02
Onder tappen op gitaar versta ik het hammeren van een noot met je rechterhand, ipv aanslaan met plectrum, meetsal in combinatie met hammer-ons en pull-offs van linkerhand.

Als je rechtshandig bent dan

Pegasus
6 juni 2002, 15:09
Op 2002-06-04 20:02, schreef SchaapOpJeHoofd:
Onder tappen op gitaar versta ik het hammeren van een noot met je rechterhand, ipv aanslaan met plectrum, meetsal in combinatie met hammer-ons en pull-offs van linkerhand.

Als je rechtshandig bent dan


Voor linkshandigen geldt het omgekeerde...