PDA

View Full Version : acoustic simulater



paranoid android
20 oktober 2004, 12:07
ik speel op een electrische gitaar maar ik wil soms ook een goeie akoestische sound krijgen. zou het een goed idee zijn om daarvoor een acoustic simulater pedaal voor te kopen(boss)? ik speel liever op electrisch dan op akoestisch omdat ik de hals fijner vindt. dus gewoon een akoestische gitaar erbij pakken is niet echt een oplossing.(tenzij het boss pedaal echt af te raden is)

Lacrymosa
20 oktober 2004, 12:19
Ik zou zeggen, ga naar een winkel en probeer et

en btw, dit hoort bij effecten thuis, en niet bij elektrische gitaren

CheerS!!

Jeroenvanhulsteijn
20 oktober 2004, 13:16
zijn toch al wat topics over dit onderwerp?

ik heb die ac2 gehad. Boss CS1->AC2->DC3->EH2 en dan had ik best lekker "akoestisch" geluid.

pimmetje
20 oktober 2004, 13:51
Ik heb ook zo'n acoustic simulator van Boss en 't werkte best aardig. Je moet alleen niet denken dat je een akoestische gitaar hoort.

Als je zeg maar hele nummers echt akoestisch wilt spelen, dan vind ik 't geluid absoluut niet toereikend. Maar voor een soort van akoestisch aanvetten op achtergrond (samen met andere elektrische gitaar) en kleine stukjes akoestisch gepiel tussendoor is 't een prima optie.

SiNiSTRaL
20 oktober 2004, 14:34
koop een piëzo brug bij voxhumana

Mitch
20 oktober 2004, 15:36
Zoals altijd: goedkope oplossingen geven goedkope resultaten :)
Een AC2 klinkt niet echt, een piëzobrug kan behoorlijk overtuigend zijn maar kost een paar centen. Alleen interessant als je echt regelmatig gebruik ervan maakt of echt tijdens één nummer wil kunnen switchen.
Ik kan het je van harte aanbevelen, maar het moet financieel wel haalbaar zijn en de gitaar moet het waard zijn om zoiets te doen.
Dat laatste bedoel ik dus zowel financieel als qua klank.

ieme
20 oktober 2004, 16:37
ik heb er ook 1 gehad... gehad, omdat ik t waardeloos vond!

H.Manback
21 oktober 2004, 20:35
Ik heb m 5 minuten geprobeerd in de winkel, maar iets wat leek op akoestisch heb *ik* er in ieder geval niet uit kunnen toveren.

Bovenstaande reacties doen vermoeden dat het dus wel mogelijk is, maar ik denk dat je de settings dan wel goed moet bestuderen.

BlackSun
21 oktober 2004, 21:51
Voor een authentiek akoestisch geluid moet je het doen. Wil je een echt 'akoestisch-sprankelend'clean uti je elec gitaar halen is het een goeie oplossing.
Het is gewoon een ander soort clean dan 'normaal' (ja, vage omschrijving:D).

Dirk_Hendrik
21 oktober 2004, 21:53
Voor een authentiek akoestisch geluid moet je het doen. Wil je een echt 'akoestisch-sprankelend'clean uti je elec gitaar halen is het een goeie oplossing.
Het is gewoon een ander soort clean dan 'normaal' (ja, vage omschrijving:D).

:???:

BlackSun
22 oktober 2004, 10:27
AHUM: Dat was een zeer verwarrende post :D

Wat ik bedoeldE: Voor een authentiek akoestisch geluid moet je het NIET doen. Wil je een lekker sprankelend soort clean, dan is het een goeie oplossing.

Zo, das beter.