PDA

View Full Version : V30's killer...



Thom TK
20 oktober 2004, 02:45
Op marktplaats zag ik staan dat V12's beter waren dan V30's (om het maar even kort door de bocht te zeggen).
Maar ik heb nooit van deze speakers gehoord...zijn dit echt betere?

Raffel
20 oktober 2004, 08:37
welk ei zegt dat? :D

charlie45
20 oktober 2004, 10:34
dat lijkt me nogal subjectief.

net zoiets als "gibson is beter dan fender" (terwijl iedereen weet dat fender veel beter is:)

NeeraDJ
20 oktober 2004, 11:04
Idd heel erg subjectief, maar goed die gozer moet wel verkopen of niet?

Eminence V12 speakers zijn best wel goed. Het hangt ervanaf waar je naar zoekt. V30s zijn heel direct en punchy, V12s zijn wat losser en warmer.

Raffel
20 oktober 2004, 11:15
ligt er ook maar net aan waarmee je het vergelijkt natuurlijk. V60's vind ik meer de eigenschappen van wat jij V30's noemt en V30's V12's. Dus dan zullen V12's wel nog losser en warmer zijn :D

NeeraDJ
20 oktober 2004, 11:22
Ik heb nog nooit V60s geprobeerd of gehoord dus dat zou best kunnen. V30s zijn over het algemeen veelgebruikt en een beetje een standaard geworden vandaar dat die vergelijking wordt gemaakt denk ik.

Raffel
20 oktober 2004, 11:25
misschien moeten we de topic naam maar in 'V30 = Killer' veranderen.

maestro_nl
20 oktober 2004, 12:24
Eminence V12 is de speaker die Paul Lenders ook gebruikt in z'n monster cabs.
Ik heb ze vergeleken in een Mesa/Boogie Thiele kast en Brunetti 2x12.
In beide gevallen viel me op (na jaren V30 te hebben gespeeld) dat er echt weinig laag in een V30 zit en dat het mid vrij gruizig(?) klinkt en de beroemde Celestion mid-kwek.
Het gekke is dat ik daarna de V30 NIET meer goed vond klinken. Blijft kwestie van smaak, maar ik durf te wedden dat het bij 95% kwestie is van niet beter weten, want je hebt het immers niet zelf gehoord.
Maar idd. je moet immers verkopen :D

dml
20 oktober 2004, 12:50
Die Eminence V12's klinken m.i. een stuk opener en moderner dan V30's. Let wel, we hebben het hier over een gitaarspeaker, dus gebruikt door gitaristen. En we weten allemaal dat gitaristen vrij conservatief zijn en graag spelen over de speaker die als "standaard" ervaren wordt. Zo ook met de Vintage 30. Ja, voor velen klinkt 'ie goed maar velen kijken ook niet verder. De V12 is wat dat betreft een echte eye-opener!!! Voor sommigen kan die midschreeuw van de V30 (die midschreeuw zit in bijna alle Celestion speakers) mooi zijn, maar ik ervaar het als vreselijk irritant, het tettert gigantisch in je oren. En de V12 loopt in het hoog en laag ook wat verder door.
Gewoon proberen dus, voor die prijs hoef je het al helemaal niet te laten, lijkt me.

Thom TK
20 oktober 2004, 13:37
Die Eminence V12's klinken m.i. een stuk opener en moderner dan V30's. Let wel, we hebben het hier over een gitaarspeaker, dus gebruikt door gitaristen. En we weten allemaal dat gitaristen vrij conservatief zijn en graag spelen over de speaker die als "standaard" ervaren wordt. Zo ook met de Vintage 30. Ja, voor velen klinkt 'ie goed maar velen kijken ook niet verder. De V12 is wat dat betreft een echte eye-opener!!! Voor sommigen kan die midschreeuw van de V30 (die midschreeuw zit in bijna alle Celestion speakers) mooi zijn, maar ik ervaar het als vreselijk irritant, het tettert gigantisch in je oren. En de V12 loopt in het hoog en laag ook wat verder door.
Gewoon proberen dus, voor die prijs hoef je het al helemaal niet te laten, lijkt me.

Kijk, dat bedoel ik.
In die advertentie had die gast het ook over het ontbreken van de midscream.
Lijkt me wel eens interessant om te proberen igg.
Maarja, als het minder laag heeft, dan heb je toch wel een nadeel tov de V30.

Josdevos
20 oktober 2004, 13:53
V30s hebben zowieso minder laag uit zichzelf maar klinken onderandere daardoor veel strakker. (Je moet wat extra laag bijdraaien op je amp, maar dat is wel tight.) Sommige mensen willen die "midscream" namelijk wel.
Bijvoorbeeld op mijn cab met V60s (4x12 veel bas door kast en speaker)speel ik altijd met de depth boost uit. Anders is m'n sound veel te zompig en te bassy. Op een V30 cab moet ik de depth boost wel aanzetten en klinkt dat laag wel lekker tight.
De cab met V60s klinkt anders wel ongelofelijk open en warm.

NeeraDJ
20 oktober 2004, 14:26
Hmm ik krijg waarschijnlijk een 4x12 met V30s binnen (nog niet zeker), en daarna een Jackson KE2 USA, maar als ik daarna nog geld overhou dan zal ik 'm zeker overwegen voor een half open 2x12. Ik vond vooral de smoothness factor van de V12 erg plesant voor de oren, ik denk dat dml dat bedoelt met open. V30s hebben altijd een soort druk dat ik ook weer lekker vind voor Metal of Rock.

Bates15
20 oktober 2004, 18:22
Importeur al gevraagd? Mischien kan ie een demo regelen!